topNotif

برای کمک به عملکرد قلب پس از سکته چه باید کرد

1574 بازدید
10 اسفند 96
آلاله
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

بهتر است بدانیم که برای کمک به عملکرد قلب پس از سکته چه باید کرد ؟

قبلا پزشکان به بیماران توصیه می کردند که پس از وقوع سکته قلبی تقریبا برای شش تا هشت هفته در بستر، استراحت کنند. این تصور اشتباه بود که به این ترتیب قلب بهتر التیام می یابد. پس جای تعجب نبود که پس از این مدت طولانی استراحت در بستر، بیماران احساس سستی و بی حالی و در کل، احساس بدتری نسبت به قبل از سکته قلبی داشته باشند. ورزش منظم برای حفظ سلامت قلب بسیار مهم است.

درمان پس از سکته قلبی :

امروزه توانبخشی پس از سکته قلبی نسبت به گذشته متفاوت است. وقتی درد و ضعف عمومی پس از چند روز برطرف شد، هدف برگشت بیمار به زندگی نرمال در عرض شش تا هشت هفته بعدی است. کلینیک های ویژه، برنامه توانبخشی لازم را به بیماران قلبی ارائه می دهند. اهداف اصلی این کار عبارت است از :

1- آموزش و آگاهی : شما اطلاعاتی درباره علل این بیماری و اینکه خودتان چه کارهایی برای بهبودی می توانید انجام دهید، دریافت می کنید.

2- تمرینات حرکتی : یک برنامه ورزشی درجه بندی شده، شما را برای از سرگیری وظایف روزمره تان آماده می کند.

3- پیشگیری : اقدامات پیشگیرانه و قدم هایی که از بروز سکته قلبی مجدد جلوگیری می کنند.

برای کمک به عملکرد قلب پس از سکته چه باید کرد

بازگشت به زندگی عادی :

ممکن است نگران باشید که در عرض هفته ها و ماه های اول پس از سکته قلبی تا چه حد قادر به انجام کارهای مختلف خواهید بود. معمولا پس از یک ماه پس از سکته قلبی بیمار اجازه رانندگی ندارد و تا زمانی که بهبودی کامل نیافته، از انجام فعالیت های جنسی شدید باید خودداری کند، این دوره تقریبا شش تا هشت هفته طول می کشد. برای تمام افرادی که کارهای سخت انجام نمی دهند معمولا یک استعلاجی هشت هفته ای کاملا کافی است و بعد از کسب توانایی بدنی خود دوباره به حالت مطلوب می رسند و می توانند به سر کار خود بازگردند.

ترس و افسردگی :

امکان دارد که هر کس پس از سکته قلبی دچار نگرانی شود، به ویژه در مورد سکته قلبی بعدی که امکان وقوعش هم وجود دارد. این ترس کاملا طبیعی است. یک سکته قلبی می تواند ضربه شدیدی به اعتماد به نفس فرد وارد کند. اگر شما قبلا هیچ وقت به طور جدی و شدید بیمار نشده باشید، این بیماری می تواند شما را دچار افسردگی کند.

اگر وحشت و ترس اولیه پس از مدتی کاهش نیافتند و حتی علی رغم همه پندهای مثبتی که از جانب پزشکتان و اقوام و خانواده تان دریافت می کنید، برعکس بدتر هم شدید، باید از روان پزشک یا مشاوران روان شناسی کمک بگیرید.

 

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد سکته قلبی

 

اگر شما چند علایم زیر را در خود مشاهده کردید، احتمالا دچار افسردگی پس از سکته شده اید :

  • گریه کردن یا غمگین بودن
  • لذت نبردن از زندگی و یا عدم علاقه به کار و سرگرمی ها
  • عدم علاقه نسبت به فعالیت جنسی
  • احساس حقارت
  • ترس دائمی درباره سلامتی خود
  • اختلال در تمرکز حواس
  • اختلال در خوابیدن و به خواب رفتن
  • زود از خواب بیدار شدن
  • خستگی دائمی

مهم ترین نکته در این اضطراب ها و افسردگی ها این است که پی ببرید و بدانید که آن ها قابل درمان هستند و کمک هایی در این زمینه امکان پذیر هستند. اغلب صحبت و درد دل با یک نفر که همین تجربیات را داشته است، می تواند کافی باشد. اگر علائم فوق را پس از سکته قلبی در خود مشاهده کردید وقت را تلف نکنید، بلکه با یک پزشک در این مورد مشورت کنید.

مشکلات روحی و هیجانی پس از سکته قلبی طبیعی و شایع است. گفتگو و گاهی تجویز بعضی داروها می تواند در غلبه به این مشکلات کمک کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقویت قلب را با خواص تقویت قلب، آرام بخش، تنظیم ضربان قلب، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0