topNotif

بررسی دلایل بروز استرس در زنان

1394 بازدید
26 مهر 97
سمانه
,

بررسی دلایل بروز استرس در زنان و راهکارهای مقابله با آن

استرس های روانی مانند بیماری های جسمی می تواند بیماری زا باشد و یکی از عوامل خستگی به شمار آید. مغز انسان ظرفیت معینی دارد و اگر بیش از حد به آن فشار آید دچار استرس می شود. در این حالت مغز در چنان وضعیتی قرار می گیرد گویی می خواهد با یک گله فیل بجنگد و متاسفانه شما تنها کسی هستید که باید این وضع را تحمل کند، پس به خودتان کمک کنید و نگذارید فشارهای روحی و روانی زندگی شما برایتان دردسرساز شوند.

زنان هم مانند مردان از استرس های مشابهی رنج می برند. آن ها ممکن است در کار یا در عشق و ازدواج دچار ناامیدی شوند اما علاوه بر تمام این موارد استرس های دیگری را نیز مانند عادت ماهانه، حاملگی و یائسگی تحمل می کنند. انتظارات جامعه از زنان بی حد است. آن ها همیشه باید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشند. روحیه سازی و تحمل باید در آن ها به وضوح دیده شود. همراه با کار بیرون لازم است به شوهر و فرزندان خود توجه کافی داشته باشند و خلاصه اینکه تمام روز کار کنند و شب ها هم پر انرژی و جذاب در منزل میزبان خوبی باشند.

سردردهای میگرنی، اضطراب، کمردرد، انواع آلرژی ها، اعتیاد به الکل، مشکلات مربوط به سو تغذیه، بغض و گریه ناگهانی و خستگی همگی عوامل استرس زا هستند. اگر شما هم جزو یکی از قربانیان این روند هستید به راه های متنوعی که برای جنگیدن با این دیو مشکل ساز وجود دارد توجه کنید.

از قید و بند بایست ها رها شوید

هیچ وقت برای جبران بعضی از کارها که بایستی انجام می شدند دیر نیست. خود را به دلیل بعضی از بایست ها که انجام نشده سرزنش نکنید. مثلا اگر شما به مادرتان تلفن نکرده اید و یا به ملاقات معلم فرزند خود نرفته اید ناراحت نباشید. از گذشته عبرت بگیرید و بی جهت خود را سرزنش نکنید.

بررسی دلایل بروز استرس در زنان

بررسی دلایل بروز استرس در زنان

سنجیده عمل کنید

به خودتان فرصت دهید و در مقابل هر عملی، عکس العمل مناسب نشان دهید. توجه داشته باشید که اکثر کارهایی که عجولانه انجام می شوند هنگامی که فرصت کافی برای فکر کردن درباره آن ها پیدا می کنیم، همیشه باعث احساس پشیمانی و سرزنش خود می شوند.

تغییر عقیده حق شماست

به خود حق دهید که در مواقع ضروری عقیده تان را عوض کنید. توجه داشته باشید که هیچ کس کامل نیست و هر کس نقصی دارد.

راهگشای شما اندیشه شماست نه جنسیت

از اینکه زن هستید و چیزی از مردان کمتر ندارید لذت ببرید و به آن افتخار کنید. شما نباید به دلیل اینکه زن هستید و احیانا توانایی های جسمی مردان را ندارید احساس حقارت کنید. فکر و اندیشه درست شما سازنده یک زندگی موفقیت آمیز خواهد بود. توجه داشته باشید در اجتماع زنان نیز مانند مردان از حقوق مساوی برخوردارند.

سرخوش و شادمان باشید و به خود اهمیت دهید

خود را مرکز ثقل امور قرار دهید. اگر شما مراقب خود نباشید چه کسی می تواند مسئول مراقبت از شما باشد؟ مرکز ثقل قرار دادن به معنای خودخواه بودن نیست. شخصیتی تابناک و روشن داشته باشید با در پیش گرفتن رفتار درست و سازنده، سختی های بسیاری را آسان خواهید کرد. شاد و سرحال باشید و زندگی را زیاد جدی نگیرید. گاهی زندگی را به چشم یک شوخی بنگرید و برای خود موقعیت های امیدوار کننده تدارک ببینید. وقتی منتظر بهترین ها باشید اغلب بهترین ها برایتان فراهم می شود.

ممکن است در وهله اول تصور کنید که رعایت تمام این نکات امکان پذیر نیست. ناامید نشوید کار را با رعایت یکی از این نکات شروع کنید و سپس به تدریج به بقیه موارد بپردازید. یکی از نکات مهم در مبارزه با استرس این است که خود را همان طور که هستید بپذیرید.

 

همچنین بخوانید: درمان موثر و مفید برای استرس

 

راهکارهای روزانه برای مقابله با استرس!

با خوردن ویتامین ها و مواد معدنی با استرس بجنگید. وقتی دچار استرس هستید قند خون پایین می آید و این مسئله باعث کاهش جذب ویتامین ب، کلسیم و منیزیم می شود.

با راه رفتن و پیاده روی استرس را از خود دور کنید. آرام قدم زدن و دوش آب داغ می تواند باعث کاهش نگرانی و پایین آمدن فشار خون شود. شناور شدن در آب نمک همراه با شنیدن موسیقی آرام و ملایم روشی بسیار مفید برای از بین بردن استرس می باشد زیرا در حالت شناور هیچ تحریک و واکنشی در مغز پدید نمی آید.

توجه داشته باشید که ورزش نباید بسیار طولانی و خسته کننده و سخت باشد. در حقیقت اگر ورزش باعث شود که ما بسیاری از مسائل زندگی خود را فراموش کنیم روی آوردن به آن نتیجه عکس خواهد داد. شما حتی با نشستن در روی یک صندلی متحرک که به جلو و عقب می رود می توانید در خود آرامش ایجاد کنید.

برای نگرانی زمان به خصوصی را در نظر بگیرید، با انجام این کار متوجه می شوید که همیشه نگران نیستید زیرا زمان معینی برای نگرانی در نظر گرفته اید. این راه حل زمانی نتیجه مفید خواهد داشت که شما برای برطرف کردن مشکلات و نگرانی های خود راه حل درستی پیدا کنید. در جایی به آرامی بنشینید و فهرستی از عواملی که شما را نگران کرده است تهیه کنید. سپس فهرست دیگری که حاوی راه حل های درست و بازدارنده نگرانی ها می باشد تهیه کنید. با انجام این اعمال شما تا حد زیادی نگرانی خود را متوقف خواهید کرد.

با دراز کشیدن در وان حاوی عصاره گیاهان شفابخش با استرس خود مبارزه کنید. با گیاهانی مانند نعنا، پونه، بابونه، بنفشه و سایر گیاهان شفابخش کار را شروع کنید. 5 قاشق از این گیاهان را همانند چای دم کنید. یک چهارم وان را از آب داغ پر کنید و دمکرده را با گذراندن از صافی در آب بریزید. باقی مانده سبزی ها را در یک کیسه صافی ریخته کیسه را زیر آب داغ قرار دهید تا اسانس گیاهان کاملا وارد آب شود، سپس به اندازه دلخواه آب سرد اضافه کنید. بعد حدود 20 دقیقه یا بیشتر تا گردن در وان فرو بروید و چشمان خود را ببندید.

همه چیز را تمام و کمال نخواهید، مثلا خانه شما نباید همیشه بدون نقص و مرتب به نظر برسد. بنابراین خود را بابت بهم ریختگی خانه و مسائلی از این قبیل دچار استرس نکنید.

از کنار یکدیگر بودن لذت ببرید. تفریحات سالم در کنار دیگران باعث کاهش استرس شما می شود.

عوامل استرس زا ممکن است همه جا باشند. می توانند انرژی شما را بگیرند، تعادل هورمونی بدن شما را بهم بریزند و نه فقط از ناحیه فکر بلکه از تمامی جنبه ها دردسر شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سنبل الطیب را با خواص محرک قلب و اعصاب، آرامبخش، مسکن سردردهای میگرنی، رفع نگرانی و اضطراب، دلهره و ترس، ضد هیستری، کم کردن ادرار مبتلایان به مرض قند، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0