topNotif

بررسی ضایعات خطرناک

2822 بازدید
27 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

بررسی ضایعات خطرناک در سطح شهر

اکثر مردم نمی دانند که چگونه مواد زائد خطرناک خانگی را به طرز صحیحی دور بریزند. بعضی ها ناآگاهانه مواد سمی را در زهکش یا داخل سیستم فاضلاب خالی می کنند که احتمالا بدترین راه ممکن برای رهایی از آن هاست. زیرا تاسیسات تصفیه فاضلاب برای به کار بردن این مواد خطرناک طراحی نشده است. نتیجه نهایی این عمل می تواند آلودگی شدید آب ها باشد. تخلیه آن ها در محل های دفن زباله نیز غیر عملی است زیرا می توانند به آب های زیرزمینی رخنه کرده وارد آب های سطحی شده و یا هوا را آلوده کنند. از آنجایی که چنین مقادیر زیادی مواد خطرناک مورد مصرف بوده و دارای چنان اثر کشنده ای روی محیط زیست می توانند باشند بسیار مهم است که بدانیم با چه نوع موادی سروکار داریم و چگونه از آن ها نگهداری و سپس دفع کنیم.

آیا می دانید؟

مواد زاید خطرناک یافت شده در اطراف خانه ها شامل رنگ ها و تینرها، باطری های اتومبیل، پاک کننده های اجاق ها و سینک ها، نفتالین، پولیش میز و صندلی و پارکت، روغن ترمز یا گیربکس، ضد یخ، پاک کننده های فرش و رومبلی، آفت کش ها و غیره می باشند. حتی موادی که برای پاک کردن توالت ها به کار می روند خطرناک به حساب می آیند. به نظر می رسد که مردم اطلاعات زیادی در مورد کار با مواد خطرناک ندارند در یک شهر متوسط 100 نفری در هر ماه حدود 3/75 تن مواد پاک کننده کاسه توالت، 13/75 تن مایع پاک کننده خانگی و 3/44 تن روغن موتور وارد زهکش های شهری می شود.

حال ممکن سوال پیش آید که چگونه می شود فهمید که چیزی ماده زاید خطرناک است و چیز دیگر نیست؟ از اطلاعات منابع قابل دسترس استفاده کنید.

بررسی ضایعات خطرناک

بررسی ضایعات خطرناک

چه کار باید انجام داد؟

مواد خطرناک را به طور صحیحی نگهداری کنید. آن ها را در ظرف اصلی خودشان نگه دارید تا شخص دیگری آن ها را با چیز دیگری اشتباه نگیرد و استفاده غلط از آن نکند. دقت کنید که برچسب ها محکم به جعبه چسبیده باشند. آن ها را در مکان خنک و خشکی دور از دسترس کودکان نگه دارید.

اگر ظرف اصلی نشت بکند تمام آن را در داخل ظرف بزرگتری گذاشته و اطلاعات لازم را روی آن بنویسید. سعی کنید مقدار مواد سمی را که استفاده می کنید کاهش دهید.

سعی کنید میزان محصولات خطرناکی که استفاده می کنید کاهش دهید. فقط چیزی را که حتما احتیاج دارید خریداری کنید. به خاطر داشته باشید هر چه بیشتر بخرید، بیشتر باید دور بریزید. اگر چیزی زیاد بیاید مثلا رنگ، آن ها را به همسایه ها، دوستان و فامیل اهدا کنید. سعی کنید که همه آن به مصرف برسد. در صورت امکان از جانشین های کم خطری استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: اثرات مخرب لاستیک ماشین بر روی محیط زیست

 

آن ها را به طور صحیحی دور بریزید.

حتی الامکان آن ها را بازیافت کنید. روغن موتور کهنه، باطری های ماشین، تینرهای رنگ و بعضی از حلال ها، قابل پالایش و استفاده مجدد هستند. انجمن های محلی شما در پیدا کردن طرح های بازیافت به شما یاری خواهند کرد. مراکز سوزاندن زباله های شهرداری راه دیگری برای مقابله با مواد زائد خطرناک است. از مسئولین محلی در مورد نوع موادی که پذیرفته می شوند سوال کنید. هرگز آن ها را در خانه خود نسوزانید، فایده ای ندارد.

از دفترچه راهنمای تلفن، پیمانکار و یا آژانس بازیافتی مجاز را پیدا کنید. اگر در شهر شما هیچ کدام از آن ها یافت نشد از مراکز تصفیه فاضلاب اطلاعاتی در مورد تخلیه مواد زائد مایع و از اداراه بهداشت محل اطلاعاتی در مورد تخلیه مواد زائد جامد بخواهید.

در برنامه جمع آوری حرفه ای محلی شرکت کنید. خیلی از محله ها این نوع خدمات را ارائه نمی دهند. اگر در محله شما در دسترس نباشد با پیشکسوتان محلی و مسئولین با توصیه هایی در مورد اینگونه برنامه ها تماس حاصل کنید. امروزه خیلی از بهترین برنامه های جمع آوری فعال در کشور با یک فرد دلسوز و علاقه مند شروع شده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بوقناق را با خواص تحریک کننده ی آنزیم های کبدی، افزایش دهنده ی انسولین، درمان دیابت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0