topNotif

بررسی عوامل تحلیل برنده انرژی

1488 بازدید
26 مهر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

بررسی عوامل تحلیل برنده انرژی و ایجاد خستگی در فرد

وجود و جسم خود را با موتور اتومبیل مقایسه کنید. همانطور که هر راننده منظم و دقیق باید به طور مرتب و هفتگی ماشین خود را از نظر آب و روغن و موتور و سایر جزئیات دیگر بازدید نماید، بدن انسان ها هم نیاز به توجه و مراقبت صحیح دارد تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. در ادامه به بررسی عوامل تحلیل برنده انرژی و ایجاد خستگی می پردازیم.

جنگیدن با خستگی

به تجربه ثابت شده است که هنگام گرفتن رژیم غذایی به دلیل داشتن اضافه وزن یا هر دلیل دیگر، یکی از عوارض جانبی آن خستگی و تنبلی است و پیروی از هر برنامه غذایی برای کنترل وزن، تغییر در خور توجهی در این وضعیت نمی دهد. روزانه هر خانم به 1000 کالری نیاز دارد حتی زمانی که در حال رژیم گرفتن است، شاید بگویید چگونه با این میزان کالری لاغر می شوم؟ با این میزان کالری و انجام ورزش های ساده هر روزه به راحتی می توانید وزن خود را کم کنید.

بررسی عوامل تحلیل برنده انرژی

بررسی عوامل تحلیل برنده انرژی

اما غذا نخوردن باعث خستگی شما می شود. شما با روزی نیم ساعت پیاده روی حدود 200 کالری از دست می دهید. در این حالت دیگر هنگام خوردن 2 تکه نان تست احساس گناه نمی کنید. ورزش تا مدتی، حتی بعد از اینکه از آن دست کشیدید بر بدن شما تاثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که بدن شما حتی بعد از ترک ورزش سریع تر به سوزاندن کالری ها ادامه می دهد.

تغییر عادات

حال نه فقط در مورد تغییر برنامه غذایی خود بلکه در مورد تغییر در روش خوردن آن غذا هم فکر کنید. حل معمای شما اینجاست غذای کمتر در وعده های غذایی بیشتر، اگر وعده های غذایی خود را از سه وعده به شش وعده افزایش دهید و در هر وعده غذای کمی میل کنید روزانه علاوه بر داشتن انرژی کافی، قند خون خود را نیز تنظیم می کنید. ترکیبی از هیدرات های کربن همراه با غلات، حبوبات، نان، میوه و سبزی و ایجاد محدودیت در خوردن چربی ها می تواند بهترین راه مبارزه با خستگی زیاد باشد. حتی اگر نیازی به کم کردن وزن نداشته باشید این برنامه می تواند بهترین وسیله مبارزه با خستگی باشد.

 

همچنین بخوانید: آﯾﺎ در رژیم غذایی، ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺣﻖ دارد ﯾﺎ زﯾﺴﺖﺷﻨﺎﺳﺎن؟

 

چربی ها به علت دیر هضمی سبب خستگی و تنبلی بدن می شوند در حالی که کربوهیدرات های ترکیبی به علت داشتن ماده به نام فیبر به سرعت هضم می شوند و بدین ترتیب به شخص احساس سبکی و آرامش دست می دهد. قندی که در شکلات ها و آب نبات های مورد علاقه شما وجود دارد هرگز نمی تواند جای این مواد غذایی را بگیرد. این قند به یکباره باعث ایجاد انرژی کاذب می شود و پس از مدتی میزان قند خون به شدت پایین می آید. همین طور با نوشیدن مایعات حاوی کافئین مانند انواع قهوه و کولاها همین اتفاق در بدن می افتد.

ویتامین ها و مواد معدنی

کمبود این گروه از مواد در بدن ایجاد خستگی و سستی می کند. شما ممکن است دچار کمبود یک یا دو نوع از مواد معدنی باشید ولی هرگز متوجه آن نشوید. کمبود منیزیم بیش از هر ماده معدنی دیگر ایجاد خستگی می کند. علت این است که منیزیم بیش از هر ماده قندی دیگر باعث فعل و انفعالات شیمیایی بدن می شود. فقدان پتاسیم یکی دیگر از دلائل خستگی است. شما با خوردن یک موز در روز می توانید این فقدان را جبران کنید.

منیزیم و پتاسیم به میزان زیاد در پسته، بادام، فندق، گردو و دانه سویا یافت می شود. میوه ها و سبزی ها همچنین غلات و حبوبات حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند. ویتامین ث سومین ماده است که حاوی مقدار زیادی مواد انرژی زا است. ویتامین ث با پاک کردن داخل بدن از آلودگی احساس خستگی را از بین می برد. کلم، مرکبات، توت فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین ث هستند. زنان همچنین به میزان معینی آهن در روز نیاز دارند. غذاهای حاوی آهن عبارتند از گوشت قرمز بدون چربی، زرده تخم مرغ، صدف، مرغ و خروس، سبزی های دارای برگ های سبز سیر، غلات و حبوبات، برشتوک، ویتامین ث که باعث ازدیاد جذب آهن در بدن می شود.

دردهای تحلیل برنده انرژی

دردهایی که انرژی بدن را از بین می برند و یا به عبارت دیگر دردهایی که ناشی از بیماری های مزمن هستند می توانند در بدن ما ایجاد خستگی کنند. افراد زیادی در شرایط درد زیاد برای تسکین درد از قرص های مسکن استفاده می کنند ولی به نظر کارشناسان راه های درست و بهتری هم هست که می توانید با انتخاب هر کدام از آن ها درد خود را به طور طبیعی معالجه کنید. یکی از این روش ها درمان طبیعی است روش دیگر کایروپرکتیک نامیده می شود، متخصصان این رشته با کشیدن عضلات و استخوان ها به روش صحیح به تدریج درد را از بین می برند. استفاده از گیاهان دارویی چینی نیز روش دیگری است.

داروها

ممکن است بسیاری از داروها بعد از مدتی مصرف عوارض جانبی ایجاد کنند. این داروها شامل خواب آورها، قرص های ضد حاملگی، داروهای قلب، مسکن ها، داروهای سرفه، سرماخوردگی و داروهای رفع انقباض عضلات، داروهای ضد آلرژی و آسم، داروهای فشار خون و داروهای اعصاب و روان است. اگر تصور می کنید مصرف چند دارو و یا حتی یک نوع دارو باعث ایجاد مشکلی در بدن شما شده است حتما با پزشک خود مشورت کنید و بدون نظر پزشک مصرف دارو را قطع نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان را با خواص درمان روماتیسم، درمان سرفه، درمان ریزش مو، مقوی قلب، شادی آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0