topNotif

برچسب های مواد غذایی

2620 بازدید
26 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

نکاتی درباره برچسب های مواد غذایی :

ممکن است شما برچسب تغذیه ای را روی محصولات دیده باشید و به روش خودتان از اطلاعات آن ها استفاده کرده باشید. با این حال هر چقدر شما با این اطلاعات و شیوه ی استفاده از آن ها آشنا تر باشید، می توانید بهتر آن ها را در جهت حفظ سلامت خود به کار ببرید.

برچسب ها به شما کمک می کنند تا بفهمید چه مقدار از مواد مغذی را در روز مصرف می کنید و رژیم غذایی تان را به سمت مواد مفید و بدون چربی یا کم چربی می برد. برچسب ها شامل اطلاعاتی هستند که با توجه به هر کدام از آن ها، می شود انتخاب سالم تری از مواد غذایی داشت به عنوان مثال موارد زیر را به خاطر بسپارید ؛

شمارشگر انرژی :

قسمتی است که شما مقدار انرژی حاصل از یک سهم ماده غذایی را پیدا کنید و نیز مقدار چربی در آن نوشته شده است. ماده بدون چربی به معنی بدون انرژی بودن آن نیست. ممکن است اقلام کم چرب، انرژی بیشتری نسبت به اقلام پرچرب داشته باشید. همچنین به سهم آن توجه کنید.

به طور مثال اگر با توجه به برچسب درج شده روی بسته، سه شکلات معادل صد کالری باشد، اگر شما شش شکلات بخورید، دو سهم از این ماده غذایی را مصرف کرده اید و دویست کالری انرژی دریافت کرده اید.

برچسب های مواد غذایی

برچسب های مواد غذایی

به مقدار چربی توجه کنید و مصرف سدیم و نمک را کاهش دهید؛

برای کمک به کاهش احتمال بیماری های قلبی از برچسب مواد غذایی، غذاهایی را انتخاب کنید که اسیدهای چرب اشباع، ترانس و کلسترول کمتری دارند. برای کاهش کلسترول خون به جای اسیدهای چرب اشباع و ترانس بالا، اسیدهای چرب غیر اشباع با یک یا چند پیوند دو گانه مانند روغن های مایع را جایگزین کنید. همچنین مصرف سدیم را محدود کنید. این کار به شما در کاهش ابتلا به فشار خون بالا کمک می کند.

برای دست یابی به سلامت، کربوهیدرات هایی را که به صورت کامل هستند، مصرف کنید؛

فیبر و شکر از انواع متفاوت کربوهیدرات ها هستند. منابع کربوهیدرات حافظ سلامت شامل ؛ میوه ها، سبزی ها، حبوبات و غلات کامل است که خطر بیماری های قلبی را کم کرده و کمک می کند دستگاه گوارش بهتر کار کند. غذاهای کامل به طور معمول با رنگ یا برچسب مشخص می شوند، به طور مثال برای خرید آرد چند غله یا گندم، بر روی بسته دنبال کلمه کامل بگردید. مصرف غذاهای شکر دار را که تنها انرژی غذا را افزوده و هیچ مواد مغذی ندارد، محدود کنید.

غذاهایی را برای تامین پروتئین مورد نیازتان انتخاب کنید که چربی کمتری دارند ؛

بهتر است از میان مواد پروتئینی، آن ها را که سالم ترند برای مصرف انتخاب کنید و اگر ماده غذایی را به علت محتوای پروتئین آن می خرید، مانند گوشت قرمز، مرغ و حبوبات، لبنیات؛ آن هایی را انتخاب کنید که کم چربی، لخم یا بدون چربی هستند.

 

همچنین بخوانید:  منبع غذایی ویتامین ها

 

به دنبال مواد غذایی باشید که سرشار از ریز مغذی ها هستند ؛

مواد مغذی خوبی در مواد غذایی هستند که شما را در برابر بیماری ها حفظ می کنند و باعث ارتقای سلامت شما می شوند. بیشتر افراد ویتامین آ، ث، کلسیم، پتاسیم و آهن را به مقدار کمتر از نیاز دریافت می کنند، بنابراین مواد غذایی حاوی مقادیر این ریز مغذی ها را خریداری کنید.

درصد ارزش روزانه، کلید رژیم متعادل غذایی است ؛

درصد ارزش روزانه، راهنمای عمومی است که به شما کمک می کند بدانید یک سهم از یک ماده غذایی چه مقدار از نیاز روزانه شما به مواد غذایی را برطرف می کند. این فاکتور مشخص می کند آیا مقدار ماده مغذی زیاد است یا کم. در صورتی که این مقدار پنج درصد یا کمتر باشد، یعنی مقدار ماده مغذی کم است و اگر بیست درصد یا بیشتر باشد، مشخص می کند مقدار این ماده مغذی در این غذا بالاست.

به طور معمول در برچسب ها، این درصد بر اساس نیاز توصیه شده برای رژیم، دو هزار کالری محاسبه می شود. ممکن است شما با توجه به میزان مورد نیاز انرژی تان به مقادیر کمتر یا بیشتر مواد مغذی نسبت به آن باشد، اما به هر حال این فاکتور راهنمای خوبی برای شما است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

مویز را با خواص درمان انواع بیماری های عفونی، تقویت کننده معده، کبد، بینایی، تقویت حافظه، محرک نیروی جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0