topNotif

برگ نو و خواصش را بشناسیم

4494 بازدید
28 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

برگ نو و خواصش را بشناسیم !

در این مطلب با خواص و مضرات و نحوه استفاده از گیاه برگ نو همچنین دیگر اسامی این گیاه در ایران و خارج از کشور آشنا خواهیم شد، برای دست یابی به این اطلاعات ادامه مطلب را از دست ندهید.

به فارسی باغبان ها این گیاه را برگ نو گویند و نام های محلی آن در ارسباران قره دون و کوردونه و در آستارا مندارچه است. در کتب طب سنتی و به عربی با نام یاسم، فغو و نوار ابیض نیز ذکر می شود.

مشخصات برگ نو را بدانیم !

درختچه ای است که معمولا خزان می کند ولی در برخی مناطق نیز همیشه سبز و نا خزان است و در زمستان قسمتی از برگ های آن نمی ریزد و به رنگ قرمز زیبایی در می آید. برگ های گیاه برگ نو بیضی شکل،  نوک تیز یا نیزه ای به طول 3 – 6 سانتیمتر و عرض 1 – 3 سانتیمتر، گل های آن سفید رنگ و معطر به شکل خوشه در انتهای شاخه های گل دهنده ظاهر می شوند. میوه آن مدور گوشتی و با یک هسته به رنگ سیاه، در ابعاد آلبالو که خیلی مورد علاقه پرندگان میوه خوار و اهلی است.

این گیاه در پرچین ها و در جنگل های با خاک آهکی می روید و معمولا برای پرچین ها از آن استفاده می کنند زیرا خیلی خوب هرس را تحمل می کند. این درختچه بومی اروپا می باشد و در ایران در کناره دریای خزر روی شن های ساحلی محمود آباد و سواحل آستارا و طوالش می روید. تا جنگل های ارسباران و به علاوه در اطراف تهران نیز انتشار دارد و دیده شده است.

برگ نو و خواصش را بشناسیم

برگ نو و خواصش را بشناسیم

ترکیبات شیمیایی برگ نو را بشناسیم !

از نظر ترکیبات شیمیایی در این گیاه ماده سیرینجین وجود دارد و در میوه آن لیگولین مشخص شده است. در پوست درختچه ماده تلخی به نام لیگوسترین وجود دارد که همان سیرینجین است.

 

همچنین بخوانید: معرفی فواید دمنوش آویشن و طرز تهیه دمنوش آویشن

 

خواص و کاربرد برگ نو

از برگ و گل های برگ نو به صورت جوشانده (دو قاشق غذاخوری از گیاه برگ نو را با آب جوش در قوری مخلوط کرده و سپس از جوشانده مورد نظر استفاده کنید) غرغره برای رفع ورم لوزه (روزی 2 تا 3 بار با جوشانده غرغره کنید) و جوش های ناشی از کمی ویتامین در دهان استفاده می شود و جوشانده پوست برگ نو در استعمال داخلی تب بر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0