topNotif

بهترین راه رفع استرس با گیاهان دارویی

2149 بازدید
22 مرداد 96
عطارک
,
بروزرسانی شده در تاریخ 5 اسفند 1400

بهترین راه رفع استرس با گیاهان دارویی

بی شک همه ما در طول زندگی استرس و اضطراب را تجربه کرده ایم. شما هرچه قدر هم که آرام و خونسرد باشید، ممکن است در طول روز به دلایل مختلفی مانند ماندن در ترافیک و شلوغی و یا انجام کارهای ناتمامی که باید تا پایان روز به اتمام برسند، دچار استرس و تنش شوید. اما مشکلات مالی، دغدغه های کاری و نیازهای عاطفی در صدر همه این نیازها قرار می گیرند. اگر به دنبال درمان و کاهش استرس های روزانه خود هستید، گیاهان دارویی یکی از موثرترین راه های درمانی هستند. لذا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، تا با بهترین راه رفع استرس با گیاهان دارویی آشنا شوید.

علائم و بیماری های ناشی از استرس

اگر استرس و اضطراب بیش از حد معمول باشد، فرد را دچار مشکل های جسمی و روحی فراوانی می کند. استرس معمولا همراه با بیماری ها، نشانه ها و حتی رفتارهایی است که در هر فرد، نسبت به شدت آن، متفاوت است. اثرات متداول استرس را می توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد که عبارتند از:

1-علائم روانشناختی

نشانه ها و بیماری های روانشناختی و اختلالات روانی از اصلی ترین مشکلات استرس و تنش می باشند. این علائم ممکن است با افسردگی، احساس نا امنی، ترس، احساس غم و اندوه، عدم تمرکز، فراموشی، درونگرایی و انزوا آغاز شود و به سطح رفتارهای تهاجمی مانند خشم و عصبانیت برسند. زمانی که این نشانه ها آسیب زا و تکرار شونده باشند، فرد باید به یک روانپزشک متخصص مراجعه نماید.

 

بهترین راه رفع استرس با گیاهان دارویی

بهترین راه رفع استرس با گیاهان دارویی

 

2-علائم جسمانی

استرس و اضطراب بیش از حد اغلب با بیماری ها و نشانه های جسمانی مانند: فشار خون بالا، چاقی، مشکلات پوستی، بیماری های قلبی، سردرد، درد و تنش عضلانی، درد قفسه سینه، تنفس سریع، تعرق در بدن، دل پیچه، حالت تهوع، خستگی، تکرر ادرار، ناراحتی معده، کاهش میل جنسی و بدخوابی همراه است.

3-علائم رفتاری

استرس ممکن است در برخی افراد علاوه بر مشکلات جسمی و روانی، عادت ها و رفتارهایی در فرد ایجاد کند که می تواند در طولانی مدت، آسیب زا باشد. این علائم یا تغییرات رفتاری مانند: تغیر ناگهانی خلق و خو، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، سیگار کشیدن یا افزایش مصرف سیگار، گریه، مشکلات زناشویی و روابط عاطفی، انزوا در اماکن عمومی و محافل اجتماعی، اشتهای کاذب و یا بی اشتهایی بیش از حد، ممکن است در فرد بتدریج ایجاد شده و رفته رفته تبدیل به عادت همیشگی شوند.

بهترین راه رفع استرس با گیاهان دارویی

همانطور که می دانید استرس یک بخش اجتناب ناپذیر زندگی است، در نتیجه بسیاری از افراد برای کاهش سطح استرس به درمان‌های دارویی روی می‌آورند. در صورتی که درمان‌های گیاهی استرس و اضطراب می تواند علاوه بر کاهش استرس بی ضرر بوده و عوارض جانبی داروهای شیمیایی را نداشته باشند.

 

همچنین بخوانید:  درمان موثر و مفید برای استرس

 

استفاده از گیاهان دارویی زیر یکی از راه های موثر درمان استرس و اضطراب می باشند. این گیاهان عبارتند از:

نحوه مصرف گیاهان دارویی برای کاهش استرس

برای تهیه دمنوش های گیاهی می توانید حدود یک تا دو قاشق چای خوری (۵ ‏الی ۱۰ گرم گیاه خشک شده) از یکی از گیاهان بالا را در یک لیوان آب جوش (150 میلی لیتر) بریزید و آن را چند دقیقه دور از حرارت مستقیم قراردهید تا دم بکشد. همچنین، می توانید از لیوان های دمنوش استفاده کرده و پس از اضافه کردن گیاه و آب جوش، درب آن را گذاشته و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه در همان حالت باقی بماند. سپس، دمنوش را صاف کرده و با نبات یا عسل آن را میل نمایید. میزان مجاز برای مصرف دمنوش های دارویی، روزانه 2 تا 3 فنجان می باشد.

چند توصیه‌ی ضروری برای کاهش استرس

  • اول از همه بدانید که شما تنها نیستید این روزها اضطراب و استرس همه‌گیر شده است.
  • همه درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش آن پیدا کرد.
  • به طور منظم ورزش و پیاده روی کنید.
  • به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • مصرف الکل، دخانیات و کافئین را قطع کنید.
  • به اندازه‌ی کافی بخوابید.
  • روی تنفستان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.
  • همواره کارهای خوب و موفقیت آمیز خود را به خودتان یادآوری کنید.
  • زمانی که اضطراب تمام وجودتان را می‌گیرد دستهایتان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.
  • به خاطرات خوبتان فکر کنید و سعی کنید ترس را با غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دمنوش آرامش بخش را با خواص آرام کننده اعصاب، افزایش تمرکز، تسکین سردرد های میگرنی، درمان اضطراب و تشویش، درمان کم خوابی، برطرف کننده افسردگی و غم و کاهش دهنده استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0