topNotif

بهترین روش نگهداری گیاه بگونیا عروس در خانه

1908 بازدید
16 مهر 01
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 31 شهریور 1401

بهترین روش نگهداری گیاه بگونیا عروس در خانه

بگونیا عروس

با سلام و درود امروز با گیاه زیبا و همیشه سبز بگونیا در خدمت شما مهربانان و دوست داران گل و گیاه هستم؛ اگر قصد خرید این گیاه زیبا را دارید یا در منزل دارید و در نگهداری اون مشکل دارید تا پایان مقاله همراهم باشید؛ امیدوارم بتوانم در نگهداری بهتر این گیاه بهتون کمک کنم.

بگونیا گونه های مختلفی داره که در نگهداری و تکثیر یکم با هم متفاوت هستند امروز براتون از بگونیا عروس صحبت می کنم، تا مشکلات و روش بهتر نگهداری گیاه و نحوه قلمه زدنش رو بهتر یاد بگیریم.

تاثیر نور در رشد گل بگونیا عروس

ابتدا باید بگویم گیاهانی که رنگی هستند یا گیاهانی که گلده هستند حتما باید نور خوبی دریافت کنند که اگر اینطوری نباشه هم رنگ دانه گیاه رنگی کم شده و گیاه به رنگ سبز در می آید و هم گیاهی که باید گل بدهد در نور کم گلدهی انجام نمی شود اگر هم گل بدهد گلهای ریز و ضعیفی می دهد؛ پس اولین فاکتور برای گیاه بگونیا که گیاهی گلدار است نور فراوان و کافی است؛

بگونیا برای رشد بهتر و گل دهی به موقع نیازمند نور مستقیم صبحگاهی است؛ اگر گیاه بگونیا را دا خل منزل نگهداری می کنید؛ حتما کنار پنجره جنوبی قرار بدهید که چند ساعت آفتاب ملایم صبحگاهی را داشته باشد؛ و اگر از این گیاه داخل باغچه یا حیاط نگهداری می کنید مراقب باشید که گیاه در معرض آفتاب تند ظهر نباشد چون گیاه می سوزد.

 

بهترین روش نگهداری گیاه بگونیا عروس درخانه

بهترین روش نگهداری گیاه بگونیا عروس درخانه

تاثیر آبیاری در رشد بگونیا عروس

گیاه بگونیا عروس به آبیاری متوسطی نیاز دارد؛ هرگاه سطح خاک گلدان خشک بود بهترین زمان برای آبیاری گیاه است؛ خاک دائم خیس و با تلاقی را دوست ندارد و ریشه ها در خاک همیشه خیس پوسیده می شوند و ضمن این که خاک همیشه خیس باعث بروز بیماری های قارچی برای گیاه می شود؛

برای آبیاری گیاه خاک گلدان را خیس کنید به برگها آبپاشی نکنید چون باعث قارچی شدن و بیماری برای گیاه می شود؛ همچنین باید محیط نگهداری گیاه مرطوب باشد؛ اگر گیاه بگونیا عروس را داخل منزل نگهداری می کنید، حتما برای گیاه جزیره تهیه کنید یا ظرفی پر از آب همیشه کنارش قرار بدهید تا رطوبت مورد نیاز را از طریق جزیره و ظرفهای آب بدست بیاورد.

 

همچنین بخوانید: آموزش کامل روش قلمه زدن گیاه حسن یوسف

 

خاک گیاه بگونیا عروس:

نیاز به خاک سبک و زهکشی بسیار عالی دارد هرچه زهکشی گیاه بهتر باشد رشد بهتری هم خواهد داشت چون گیاه در خاک سنگین و نیمه سنگین ریشه به راحتی حرکت نمی کنند و باعث خفگی ریشه گیاه و مرگ بگونیا عروس می شود، ترکیبی از پیت ماس + شن + خاک برگ+ پرلیت و ورمی کمپوست برای گیاه عالی است؛

همچنین برای رشد بهتر گیاه بگونیا عروس شش ماهه اول (بهار وتابستان) سال گیاه را با کود های تقویتی و کود های گلدهی هر ماه تقویت کنید (همزمان دو نوع کود به گیاه ندهید؛ کود تقویتی و کود گلدهی را نوبتی هر ماه به گیاه بدهید.) هر سال در فصل بهار اگر ریشه های گیاه از ته گلدان خارج شده بود گلدان بگونیا را با ترکیب خاکی که گفته شد عوض کنید؛ یک سایز گلدان بزرگتر انتخاب کنید و بدون آسیب زدن به ریشه ها گلدان را عوض کنید؛

توجه: حتما ته گلدان را سوراخ های زیادی بزنید تا زهکشی به خوبی انجام شود.

قلمه زدن گیاه بگونیا عروس:

  • از طریق قلمه گیاه : قلمه ای ازگیاه جدا کرده برگهای اضافه رو حتما کات کنید چون در خاک می پوسد و باعث پوسیده شدن قلمه ها نیز می شود و همچنین رشد گیاه را کندتر می کند؛ پس قلمه سلام و سرحال انتخاب کرده برگهای اضافی پایین قلمه را جدا کرده و درون خاک سبک ترکیب پرلیت و کوکوپیت می کاریم می توان قلمه ها را در پرلیت خاکی هم کاشت، فقط چون خاک برای قلمه فاقد مواد مغذی است پس از ریشه زنی گیاه را به خاک غنی تر منتقل کنید .
  • تکثیر گیاه از طریقه دانه هم انجام می شود که این کار پر ریکس و زمان براست بهتون توصیه نمی کنیم .

مشکلات و بیماری های بگونیا عروس

  • عدم گلدهی بگونیا عروس : از کمبود نور و کمبود مواد مغذی است؛ گیاه را تقویت کرده و به مکان پر نور تری منتقل کنید.
  • سیاه و زرد شدن برگها: از آبیاری زیاد و غبار پاشی روی گیاه است؛ برای بگونیا عروس غبار پاشی روی برگها توصیه نمی شود. برای تامین رطوبت از جزیره و ظرف آب استفاده کنید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد و در نگهداری بهتر گیاه بگونیا عروس کمکتون باشه؛

مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید سوالی بود کامنت بگذارید روز و روزگاران خوش خدانگهدار

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

تخم گلرنگ را با خواص درمان پیشگیری و درمان تصلب شرائین، تقویت سلامت قلب، خارج کننده اخلاط و بلغم از بدن و افزاینده ترشح ادرار، تحلیل برنده گازهای روده، مسکن دردهای روماتیسمی و آرتروز، تقویت کننده نیروی جنسی و افزاینده اسپرم و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0