topNotif

بهترین روغن های طبیعی برای درمان اگزما

14315 بازدید
09 خرداد 98
بهاره
,,

از کدام روغن های طبیعی برای درمان اگزما استفاده کنیم؟

برخی از روغن های طبیعی برای بیماری های مختلف پوستی همچون اگزما مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب به معرفی چندین روغن طبیعی که با ترکیب آن ها می توانید به درمان خارش و تورم اگزما بپردازید، خواهم پرداخت.

 

بهترین روغن های طبیعی برای درمان اگزما

بهترین روغن های طبیعی برای درمان اگزما

 

بهترین روغن های طبیعی برای درمان اگزما

یکی از روغن های درمانی توصیه شده برای اگزما روغن اسطوخودوس است. از این روغن مخصوصا برای درمان خارش های پوستی، قرمزی و التهاب استفاده می شود. روغن دیگری که برای مصرف اگزما توصیه می شود روغن بابونه رومی است.

روغن بابونه برای درمان مشکلات هاضمه، بیماری کبدی و التهابات پوستی موثر است. اگر این دو روغن را همزمان با هم استفاده کنید ترکیب قوی تری برای درمان اگزما به دست می آورید. روغن گیاهی اسطوخودوس برای درمان التهاب، نیش حشرات مفید است. علی الخصوص زمانی که در تابستان دچار گزیدگی حشرات می شوید، می توانید از این روغن برای درمان ورم گزیدگی حشرات استفاده کنید.

برای درمان اگزما کودکان از چه روغن هایی استفاده کنیم!؟

همانطور که می دانید نوزادان هم دچار اگزما و التهاب پوستی می گردند اما به دلیل پوست حساس آن ها از همه درمان هایی که برای بزرگسالان قابل استفاده است نمی توان برای آن ها استفاده نمود. در ادامه به روغن هایی که برای درمان اگزما پوستی نوزاد مفید هستند اشاره می کنم.

روغن اسطوخودوس

همانطور که بالاتر گفته شد بخاطر خواص فوق العاده این روغن، یکی از روغن های پیشنهادی مورد درمان التهاب در کودکان و نوزادان هم می باشد. روغن اسطوخودوس نرم کننده پوست و آرامش دهنده است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای، یکی دیگر از روغن های ضد التهاب، ضد باکتریایی، ضدعفونی کننده است که برای درمان اگزما موثر می باشد. این روغن برای جلوگیری از ترک خوردگی پوست مفید است و مبتلا شدن مناطق دیگر بدن به اگزما جلوگیری می کند. این روغن بخاطر توانایی ضد التهابی باعث کاهش اگزما می گردد.

روغن گل شمعدانی

روغن گل شمعدانی، سال هاست که برای درمان بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. طبق تحقیقات مشخص شده است که روغن گل شمعدانی تاثیر بیشتری نسبت به دیگر روغن ها همچون اسطوخودوس برای درمان اگزما دارد. ضد التهاب، ضدباکتری، ضدقارچ، بهبود بخشندگی جریان خون، ترمیم کننده پوست و حتی تقویت کننده کبد از خواص روغن گل شمعدانی است.

 

همچنین بخوانید:  علایم و درمان گیاهی بیماری پوستی اگزما

 

روغن کندر

روغن کندر، بخاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد آرام کننده و از بین برنده قرمزی پوست است. همچنین برای از بین بردن جای زخم، اسکار و ترمیم بافت آسیب دیده پوست موثر است.

روغن گل همیشه بهار

 این روغن بخاطر خواص ضد التهابی برای درمان اگزما مخصوصا اگزمای شدید بسیار توصیه می شود. روغن گل همیشه بهار بخاطر خاصیت ضدآلرژی به افرادی که آلرژی دارند توصیه می شود.

روغن مانوکا

 روغن مانوکا دارای خواص ضدعفونی کننده، ضدباکتری و ضدقارچی است. این روغن برای کاهش التهاب و قرمزی پوست بسیار موثر است. همچنین پیشگیری کننده از درمان عفونت های باکتریایی است.

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ سرشار از آنتی اکسیدان است و به مرطوب سازی پوست کمک می کند. این روغن شامل فنیل اتانول است که به عنوان یک ضدعفونی کننده در درمان درماتیت آتوپیک موثر است. برای جوان سازی پوست پس از درمان اگزما بسیار پیشنهاد می شود. این روغن خاصیت آرامش دهندگی و نرم کنندگی پوست را دارد که برای افراد مبتلا به اگزما موثر است.

چه روغن هایی را با هم ترکیب کنیم!؟

نرم کننده پوست برای افراد مبتلا به اگزما، اگر دنبال ترکیب کردن چند روغن با چند گیاه برای نرم کنندگی پوست هستید از روغن اسطوخودوس، پالمروز، اطلس سفالی، گشنیز، گرانیم مصری، روغن گل سرخ، نعنا هندی و روغن چوب صندل استفاده کنید. ترکیب مواد ذکر شده برای از بین بردن التهاب، قرمزی و نرم کنندگی پوست فوق العاده هستند. چند بار در روز از این ترکیب استفاده کنید.

همچنین می توانید روغن های نارگیل، زیتون، آواکادو، جوجوبا، بادام شیرین، روغن کرچک و کره شیا را هم به ترکیب بالا اضافه کنید. با ترکیب تمامی مواد یک داروی فوق العاده، نرم کننده، جوان ساز پوست برای افراد مبتلا به اگزما تهیه می کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابی، ضد عفونی کننده قوی برای زخم ها و جراحات، رفع مشکلات هاضمه، درمان سردرد، رفع کرم روده و معده، برطرف کننده سرفه، تقویت حافظه، درمان کننده آرتروز، رماتیسم و نقرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. پوست و مو
    28 فروردین 1401

    ذکر این نکته رو فراموش کردید که:

    اگر برای اولین بار از روغن برای درمان اگزما استفاده می کنید، باید قبل از روی ناحیه کوچکی از پوست، تست انجام دهید. برای انجام تست پوست: یک خلال اغشته به یکی از روغن ها را روی لایه ای از پوست بمالید اگر بعد از آن دچار علائم واکنشی مانند سوزش یا قرمزی پوست شوید باید از استفاده انها خودداری کنید.

    • عطارک
      28 فروردین 1401

      درود بر شما

      از توجه شما سپاسگزاریم؛
      بله کاملا درسته؛ قبل از استفاده از هر نوع ترکیبات گیاهی (اعم از ماسک، روغن، محلول و …) حتما باید روی قسمتی از پوست تست شود تا مطمئن شوید که به آن حساسیت نداشته باشید

      با آرزوی سلامتی برای شما

  2. ویدا
    28 فروردین 1401

    بسیار مفید و عالی بود
    ممنون

    • عطارک
      28 فروردین 1401

      درود بر شما

      بسیار خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد توجه و رضایت شما بوده است؛

      با آرزوی سلامتی برای شما

0