بهترین ماسک های صورت مخصوص آقایان

2609 بازدید
17 آذر 98
بهاره
,

با بهترین ماسک های صورت مخصوص آقایان و فواید آن ها آشنا شوید

اغلب مواقع درباره زیبایی و شادابی پوست بانوان صحبت می شود، اما آیا تا به حال توجه کرده اید شما هم به عنوان یک آقا باید مراقب پوستتان باشید تا از مشکلات پوستی جلوگیری کنید. آقایان به دلیل مشاغل زیادی که در هوای آزاد دارند شاید بیش از خانم ها به مراقبت از پوست صورتشان که در معرض آفتاب، باد شدید و سرما قرار می گیرد، نیاز دارند. لذا حفظ سلامت پوست مختص خانم ها نیست و این امر برای مردان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. حال در ادامه این مقاله با بهترین ماسک های صورت مخصوص آقایان و فواید آن ها آشنا شوید.

 

بهترین ماسک های صورت مخصوص آقایان

بهترین ماسک های صورت مخصوص آقایان

 

فواید استفاده از ماسک های طبیعی صورت برای آقایان

  • آقایان به دلیل مشاغل پراسترسی که دارند، معمولا در معرض استرس بسیاری قرار دارند و استفاده از ماسک صورت می تواند به آن ها زمانی برای آرامش، رهاسازی انرژی های منفی و افزایش تفکر مثبت دهد. شما در این دقایق می توانید به موزیک های آرامش بخش، پادکست، کتاب های صوتی گوش داده یا به خلوت کردن با خود و انجام مدیتشن بپردازید.
  • با مراقبت کردن از صورتتان شادابی و جوانی را به آن برمی گردانید، گرد و غبار و آلودگی شهر را از صورتتان می زدایید، از ایجاد جوش های سرسیاه می کاهید و در نهایت احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.
  • یکی از علت های افزایش چین و چروک، سیاهی دور چشم، عدم گردش خون در صورت است. شما با استفاده از ماسک های صورت (مخصوصا ماسک های ویتامین ث) به افزایش گردش خون در اعضای صورتتان، شادابی و جوانی پوستتان کمک می کنید.
  • با استفاده از ماسک های صورت و انجام روتین های مراقبت از صورت باعث بهبود کیفیت پوست خود می شوید. با افزایش زیبایی و شادابی پوستتان اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و از شر جوش های سرسیاه، جوش های جوانی و چین و چروک ها رهایی می یابید.

طرز استفاده از ماسک صورت

صورت آقایان در مقایسه با خانم ها مقاومت بالاتری دارد و کمتر دچار مشکلات پوستی می شود، اما آقایان هم با مشکلاتی همانند آکنه، جوش های سرسیاه و چین و چروک مواجه هستند که با مراقبت از پوست خود می توانند از آن ها بکاهند. در ابتدا صورتتان را با آب یا مواد شوینده مناسب صورت بشویید تا آلودگی ها و باکتری ها دفع شوند، سپس ماسک را به آرامی به مدت 10 تا 20 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید، در انتها صورتتان را شسته و با حوله خشک کنید.

بهترین ماسک های صورت مخصوص آقایان

با افزایش سن بسیاری از آقایان با پوست هایی که خطوط چین و چروک، لک بر روی آن ها ظاهر می شود، مواجه می گردند، اما خبر خوش این است که شما با مراقبت از پوست خود می توانید به افزایش زیبایی و صافی پوستتان کمک کنید. پس حتما از ماسک های خانگی که در ادامه به شما معرفی می شوند، استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  راه های درمان بریدگی به هنگام اصلاح با تیغ

 

ماسک برای افزایش رطوبت پوست

شما می توانید یک هشتم لیوان روغن نارگیل و یک هشتم لیوان ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید و در صورت تمایل نصف قاشق غذاخوری ویتامین ای به این مخلوط اضافه کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. سپس، اجازه دهید مواد کمی خشک شوند و در نهایت آن ها را با یک حوله از روی پوستتان پاک کرده و پس از دقایقی صورتتان را بشویید. فراموش نکنید، حتما قبل از قرار دادن ماسک، پوست صورتتان را با آب بشویید. این ماسک برای آرام سازی، افزایش رطوبت پوست و از بین بردن مواد زائد و آلوده بسیار موثر است.

ماسک جهت کاهش التهاب و قرمزی پوست

برای افزایش درخشش صورتتان، کاهش جوش ها و از بین بردن قرمزی و التهاب پوست، می توانید از ماسک قهوه استفاده کنید. برای این کار به نصف فنجان قهوه، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره لیمو تازه نیاز دارید. سفیده تخم مرغ و قهوه را به کمک مخلوط کن مخلوط کرده و سپس مابقی مواد را اضافه کرده و هم بزنید. پس از آن که ماده خمیری شکل به دست آمد، به آرامی آن را بر روی صورتتان قرار دهید و کمی با انگشتانتان، صورت را ماساژ دهید. سپس، اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی صورت باقی مانده و در نهایت با آب ولرم صورتتان را شسته و با حوله آن را خشک کنید.

ماسک مخصوص درمان آکنه و جوش

یکی از مشکلات اصلی آقایان آکنه یا جوش ها است که تقریبا تمامی آقایان در طول زندگی خود با این مشکل مواجه هستند. برای از بین بردن این مشکل شما به موادی همچون یک قاشق غذاخوری لیموترش تازه، یک قاشق غذاخوری ماست، 2 عدد سفیده تخم مرغ و یک تا نصف قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. در ابتدا سفیده های تخم مرغ را با لیمو مخلوط کنید تا کف کند، سپس عسل و ماست را اضافه کرده و مواد را هم بزنید. در انتها ماسک را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و پس از سپری شدن این مدت زمان صورتتان را بشویید و با حوله خشک کنید. در آخر به کمک مقداری کرم مرطوب کننده پوستتان را مرطوب نگه دارید.

ماسک ضد پیری

برای درست کردن ماسک ضدپیری شما به یک چهارم فنجان ماست، یک قاشق غذاخوری عسل، نصف موز نیاز دارید. در ابتدا موز را با چنگال له کنید تا کاملا نرم شود، سپس ماست و عسل را به آن اضافه کنید تا ماده خمیری شکل ایجاد شود. پس از قرار دادن ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

در نهایت شما به عنوان یک آقا با مراقبت از پوست خود می توانید، شادابی و زیبایی تان را افزایش دهید و نسبت به هم سن و سال هایتان جوانتر به نظر برسید و ظاهر جذابتری داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته زردآلو را با خواص مرطوب کننده پوست، کاهش چین و چروک، درمان سیاهی و پف دور چشم، لایه برداری پوست، نرم کننده و تقویت کننده مو، پیشگیری و درمان سرطان، کاهش فشار خون، درمان سرماخوردگی، کاهش علائم آرتروز و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0