topNotif

چگونه به پسران خود درباره حس عصبانیت کمک کنید؟

1499 بازدید
05 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه به پسران خود در ارتباط با حس عصبانیت کمک کنید؟

یکی از بزرگترین مشکلات پدر و مادرها، عصبانیت بچه ها است. متاسفانه میزان عصبانتیت در پسران نوجوان و پسر بچه ها بیشتر از دختران است. به خاطر تاثيراتي كه در فرهنگ در طول هزاران سال بر جنسيت پسران گذاشته، موقع كمك كردن به پسران در ارتباط با هيجانات شان به ويژه در ارتباط با عصبانيت، با مشكلات خاصي مواجه خواهيد شد. اما، بدانید که عصبانیت یک حالت هیجانی طبیعی است که نباید سرکوب شود بلکه باید به درستی مدیریت شود. لذا بسیاری از مشاوران كودكان و خانواده و متخصصین مشاوره با پسران، پيشنهاداتی را ارائه مي كنند.در این مقاله خواهیم گفت که، چگونه به پسران خود در ارتباط با حس عصبانیت کمک کنید؟

 

چگونه به پسران خود در ارتباط با حس عصبانیت کمک کنید؟

چگونه به پسران خود در ارتباط با حس عصبانیت کمک کنید؟

 

حس عصبانیت در پسران

پسرها به واسطه درس ها و پيام هايي كه در طول رشد خود ميگيرند (درس ها و پيام هايي كه از طريق خانواده، سنن فرهنگي و ديني، رسانه ها، اينترنت و اعمالي مثل بازي با همسالان دريافت مي شود) هيجانات خود را از ديگران مخفي مي كنند، درد خود را بروز نمي دهند و اختلافات را از طريق خشونت يا بي تفاوتي حل مي كنند.

پسرها دائما اين پيام را دريافت مي كنند كه بروز دادن احساسات و احساساتي شدن نشانه ضعف است، بايد در برابر درد قوي و مقاوم باشند، براي هر بحران و مشكلي جوابي داشته باشند و خودشان از همه چيز سر در بياورند. در نتيجه پسرها به سختي مي توانند احساسات خود را تشخيص بدهند و از در ميان گذاشتن احساسات خود با ديگران خجالت مي كشند. آن ها اين پيام ها را از پدر و مادر، مربيان و از رسانه ها دريافت مي كنند. در رسانه ها، غم و ترس نشانه ضعف است و عصبانيت مردانگي و احساس مقبول. بنابراين، پسرها از لحاظ بروز دادن احساسات محدود مي شوند ولي حس عصبانيت خود را به سرعت و به شكلي نادرست بروز مي دهند.

 

همچنین بخوانید:  رفتار کودک چه زمانی غیر عادی به شمار می رود؟

 

چگونه به پسران خود درباره حس عصبانیت کمک کنید؟

به نظر متخصصان روانشناسی، پدرها و مادرها مي توانند اين پيام ها را اصلاح كرده و نوعي تعادل در آن ها ايجاد كنند. روانپزشکان به پدرها و مادرها توصيه هایی مي كنند از جمله:

  • نقطه نظراتي را با پسرتان در ميان بگذاريد كه نشان مي دهند مردها هم مي توانند انعطاف پذير و حساس باشند و احساس شان را بروز بدهند.
  • هر روز به پسر يا پسرهاي خود توجه و محبت كنيد.
  • فراموش نكنيد كه پسرها با اعمال و رفتارشان خود را بروز مي دهند. بنابراين، موقع رانندگي با پسرتان حرف بزنيد يا با او براي قدم زدن بيرون برويد با يك عمل فيزيكي با او انجام بدهيد.
  • از پسرتان انتظار نداشته باشيد هر وقت شما آمادگي داريد، احساساتش را بروز بدهد. به او فرصت و مجال بدهيد. او را دعوت كنيد احساساتش را بروز بدهد نه اينكه او را مجبور كنيد.
  • ببينيد كدام هيجانات با حس عصبانيت و پرخاشگري پسرتان رابطه دارند، هيجاناتي مثل احساس ناكامي، خجالت كشيدن، احساس بي عرضگي و ترس. به پسرتان بفهمانيد هيجانات نشانه انسان بودن هستند نه ضعف.
  • هرگز پسرتان را بابت بروز دادن احساساتش شرمنده و خجالت زده نكنيد. احساسات اوررا بشنويد ولي در مورد آن ها قضاوت نكنيد يا درصدد اصلاح آن ها برنياييد.
  • براي پسرتان الگوي مديريت اثربخش و محترمانه هيجانات و عصبانيت باشيد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون چای زعفرانی را با خواص ضد نفخ معده و شکم، آرامبخش، نشاط آور، رفع خستگی، رفع ضعف اعصاب، خوش عطر و خوشمزه کردن چای، پیشگیری و درمان بدبویی دهان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0