به کودکان عسل بدهیم یا نه؟

1819 بازدید
07 تیر 97
سمانه

به کودکان عسل بدهیم یا نه ؟!

اگر نوزاد تازه به دنیا آمده شما به وزنش اضافه شود حتی 30 گرم و یا پوشک خود را 3 تا 6 بار خیس کند این موارد نشان دهنده این است که تغذیه کافی داشته است و صد البته باعث خوشحالی شما و سلامتی نوزادتان می شود.  تغذیه یکی از موارد مهم در زندگی هر فرد است و زمانی این مسئله مهمتر می شود که تغذیه نوزادان علی الخصوص نوزادان تازه به دنیا آمده مطرح می شود.

این که به نوزادانی که چند هفته یا چند ماه است متولد شده اند چه بدهیم و چه ندهیم ؟ مهم است چون ممکن است مواد غذایی ارزشمندی که هر روزه مصرف می کنیم و یکی از بهترین مواد غذایی است برای نوزادان دقیقا عکس عمل کند و جان و سلامتی آن ها را به خطر بیندازد و یا حتی بیماری هایی را برای آینده آن ها ایجاد کند و باعث پشیمانی و افسوس والدین تا پایان عمر گردد.

به کودکان عسل بدهیم یا نه؟

به کودکان عسل بدهیم یا نه؟

آیا والدین می توانند به نوزاد خود عسل دهند؟

یکی از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا عسل است که فواید بسیاری هم دارد، اما آیا والدین می توانند به نوزاد خود عسل دهند؟ می توانند شیر خشک نوزاد سرماخورده خود را با عسل قاطی کرده و به او بخورانند ؟ در این مطلب به این مسئله پرداخته می شود. این که آیا عسل برای نوزادان تازه متولد شده نافع است یا مضر ؟ به آن ها عسل بدهیم یا نه؟

باتلیزم نام بیماری جدی و خطرناکی است که روی دستگاه عصبی و عضلانی نوزادان اثر می گذارد. علایم این بیماری ضعف بدن، یبوست و کمی اشتها است. البته اگر این بیماری شدت پیدا کند نوزاد قادر به حرکت کردن و حتی تنفس کردن نخواهد بود و از دست می رود.

معمولا عسل می تواند این بیماری را ایجاد کند، برای این که معمولا باکتری این بیماری توسط اسپرزهای زنبوران حمل می شود و این باکتری بعد از خوردن عسل در روده نوزادان رشد و طفل را مسموم می کند. البته عسل نمی تواند تنها عامل این بیماری باشد. برخی اوقات میوه یا سبزیجات خام نیز دارای این باکتری هستند.

 

همچنین بخوانید:  دیابت دوران بارداری را جدی بگیرید

 

عسل برای سنین یک سال به بالا مانعی ندارد !

بعد از یک سالگی بچه ها نمی توانند دچار این بیماری شوند. باکتری این بیماری نمی تواند از یک سالگی به بعد در روده رشد کند بنابراین عسل بعد از یک سالگی هیچ گونه خطری نخواهد داشت.

توجه داشته باشید !

  • به شیر خشک نوزاد عسل اضافه نکنید.
  • پستانک را در عسل نزنید.
  • عسل را به عنوان دارو به نوزاد زیر یک سال هرگز ندهید.

 

اگر این علائم را در نوزاد خود مشاهده کردید فورا به پزشک کودکان مراجعه کنید !

  • اگر نوزاد به قدری ضعیف شده باشد که قادر به گریه کردن و یا مکیدن نباشد.
  • اگر نوزاد تمایلی به قورت دادن غذا نشان ندهد.
  • اگر نوزاد از شدت ضعف نتواند دست و پایش را تکان دهد.
  • اگر نوزاد به قدری ضعف داشته باشد که سرش را نتواند نگه دارد و سر طفل می افتد.
  • اگر نوزاد قادر به دفع مدفوع نباشد و عضلاتش کاملا ضعیف شده باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، بدون شکر، اسانس یا ماده شیمیایی از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0