topNotif

بیماری اوریون و راه های درمان آن

2768 بازدید
01 فروردین 97
آلاله
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

بیماری اوریون و راه های درمان آن که بد نیست بدانیم

اوریون (گوشک یا بناریشک) یکی از بیماری های ویروسی بوده که غدد بزاقی فرد را درگیر کرده و علائم اولیه آن مانند سرماخوردگی خفیف از جمله تب، سردرد، بی قراری، بی اشتهایی، ورم بناگوش و لوزه ها و گوش درد است. اگر از بیرون گلو برآمدگی به جانب چپ یا راست یا هر دو سمت مشاهده شد و آب دهان به سختی پایین می رفت و احساس ناراحتی نمودید، دست زیر فکین بگذارید، اگر کیسه ی پر و سفت و سختی به نظر رسید و در چنین موقع رنگ صورت حالت پریدگی پیدا نمود، شخص مبتلا شده است به اریون.

اولا غذای مریض مبتلا به اریون باید شیر و شیر برنج باشد و واجب است از کلیه غذاها مخصوصا بودار و سرخ شده به کلی اجتناب کند، از خارج باید پماد اکتیل قوی روی برآمدیی یا برآمدگی های طرفین بمالند و با دستمالی ببندید. بیمار مبتلا به اوریون نیاز به استراحت دارد، باید اتاقی برای بیمار در نظر گرفته شود که ساکت باشد تا بیمار در آرامش استراحت کند. تغذیه مناسب و مقوی در این دوره بسیار حائز اهمیت است. هرچند که بیمار در این دوره با بی‌اشتهایی روبرو است، اما باید سعی کرد با حوصله‌ به او غذا داد تا کمتر دچار ضعف سیستم ایمنی بدن شود و بیماری او تشدید نشود. قرص پنیسیلین و یا تزریق و یا قرص های چرک خشک کن در چنین موقع خالی از استفاده نیست.

 

بیماری اوریون و راه های درمان آن

بیماری اوریون و راه های درمان آن

 

درمانی دیگر برای بیماری اوریون:

روغن اکتیول را با روغن خاکستری مخلوط نموده و بمالید. برای به دست آوردن روغن خاکستری پیه بز را در بادیه ی مسی بالای آتش گذارده تا پیه آب شود، در هر صد گرم پیه ده گرم جیوه (مرکور) که بعضی ها سیماب هم می گویند، ریخته، شروع نمایید مخلوط نمودن و آن قدر به هم بزنید که کاملا جیوه در پیه کشته شده و رنگ پیه از سفیدی مبدل به رنگ تیره و خاکستری رنگ شود. برای کلیه گلو دردها و مخصوصا اریون و مالش دادن بعضی عضوها بسیار نافع است.

همچنین می توانید برای درمان، پیاز نرگس را بکوبید با نبات سائیده مخلوط نموده، بر روی ورم بگذارید. اکتیل بلادونه را هم می توانید بر روی پنبه پهن کنید و بر طرفین گلو ببندید تا اریون بهبودی حاصل نماید. باید تمام مدت اریون، معده سبک بوده و غذاهای نرم و زود هضم مانند شیر و آش ساده یا فرنی بدون گلاب و هل میل نموده و استراحت در دو سه روز واجب است. در اطفال باید بسیار رعایت نمود که بعد از بهبودی دوندگی و بالا و پایین پریدن و راه زیاد را ترک نمایند زیرا ممکن است در بزرگی دچار مشکلات جنسی و نازایی شود.

 

همچنین بخوانید:    روش های شستشو و جرم گیری گوش

 

درمان های موثر دیگر برای بیماری اوریون :

مقدار پنج سیر عناب را با قند شکن یا چاقو بشکافید، تا مقشر شود یعنی گوشت از پوستش جدا شود که آب بتواند در زیر گوشت رسوخ نماید. بعدا که مقشر شد آن ها را بخیسانید و آن را بعدا از آن که کاملا خیس خورد در پارچه ای ریخته و در ظرفی بفشارید که آن آب از پارچه خارج گردد بعد در شیشه و بطری و ظرفی که از گرد و خاک محفوظ بماند ریخته همه روز صبح ها به مریض، از آن آب عناب بخورانند.

آب نارنج و آبغوره و سرکه را مخلوط نموده با انگشت آرام آرام بر روی برآمدگی بمالند مفید است. حتی می توانید اکتیل بلادونه را ببندید روی برآمدگی و پس از دوازده ساعت آن را با پنبه پاک کنید و بعد قرقروت را بر روی پنبه پهن کرده و به هر دو طرف گلو بمالید درد فروکش می کند.

شاه توت تازه هم درمانگر است، به این صورت که آب آن را بگیرید و قدری تاجریزی هم بجوشانید، آب تاج ریزی را با آب شاه توت مخلوط نموده بر روی ورم بمالید و قدری هم از آن غرغره نمایید تا اوریون رفع شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق انیسون را با خواص مسکن درد، رفع علائم میگرن، تقویت معده، رفع گرفتگی های کبدی و طحال، تصفیه خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0