topNotif

بیماری لگن و درمان های گیاهی آن

30020 بازدید
02 بهمن 96
شقایق
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مقاله بیماری لگن و درمان های گیاهی آن ها را بررسی می کنیم.

بیماری التهاب لگنی که در واقع عفونت لوله های فالوپ یا رحم است که یک بیماری مقاربتی نیست بلکه یک عارضه بیماری مقاربتی است. 10 درصد زنان طی دوران حاملگی مبتلا به التهاب لگن می شوند، خطر ابتلا به این بیماری با التهاب عفونت واژنی و سیگار کشیدن می رود.

اغلب زنان زیر سن 25 سال را درگیر می کند و اوج شیوع آن در 30 سالگی می باشد. این بیماری یک بیماری بی سر و صدا و موذی است که در نیمی از تمام موارد اغلب علایم مشخصی بروز نمی دهد تا به مرحله جدی برسد و باعث ایجاد بافت جوشگاه در لوله های فالوپ می گردد و اغلب زنان به منظور کشف علت نازایی یا حاملگی خارج رحمی پی به بیماری خود می برند و علت 15 – 30 درصد نازایی ها و 1/2 حاملگی های خارج رحمی به علت این بیماری است.

علل بیماری التهاب لگن چیست !؟

عفونت مقاربتی و باکتری ها، عفونت لگنی زنان، آندومتریوز، سرطان دهانه رحم، فیبرم، نارسایی متوسط  کلیوی، شکستگی لگن زنان، نازایی، بیماری سل  بعد از سقط جنین یا زایمان، حاملگی نا به جا، سندرم تخمدان باقی مانده، چسبندگی ها، سنگ های ادراری، تنگی سرویکس، سنگ حالب یا سنگ کلیه، استفاده از دوش واژینال، ساکر و ایلئیت، سرطان قولون، فتق، انسداد روده، پارگی کیست تخمدان، علل گوارشی همانند آپاندیست حاد، یبوست، دیورتیکولیـف سندرم روده تحریک پذیر، بیماری التهاب روده، زخم معده و دوازدهه و مصرف داروهایی همانند ایبوپروفن، مفناتیک اسید، نپروکسن سدیم می توانند باعث این بیماری شوند.

توجه:

بیماری التهاب لگن بیشتر در سنین 30 سالگی و اغلب در زنان 25 سال که از نظر جنسی فعال هستند، دیده می شود. هر علامت تناسلی از قبیل زخم غیر طبیعی، ترشحات بودار، سوزش ادرار و لکه بینی بین دوره های قاعدگی می تواند به معنای یک عفونت جنسی باشد. اگر شخصی هر یک از این علائم را داشته باشد، ممکن است به بیماری التهاب لگن مبتلا باشد و باید از تماس جنسی خودداری کرده و سریعا به پزشک مراجعه کند.

علل دوره ای درد مزمن لگن چیست !؟

سندروم روده تحریک پذیر، سندروم باقی مانده تخمدان، آدنومیوز، سندروم پرخونی لگن، آندومتریوز از علل درد مزمن لگن می باشند.

علایم بیماری التهاب لگن را بشناسیم !

درد شکم یا درد هنگام لمس، حساسیت شدید گردنه رحم با تکان دادن آن، احتمال لمس توده، درد ناحیه لگن، سوزش ادرار، اختلالات ادراری – تناسلی، قاعدگی دردناک، تهوع، خستگی، اختلالات گوارشی، تکرر ادراری، اختلالات اسکلتی – عضلانی، عفونت به طرف بالا گسترش می یابد و مسیر مهبل، رحم و لوله های رحم را طی می کند و ممکن است تخمدان ها را نیز درگیر کند، تب، حساسیت در ناحیه دهانه رحم، افزایش گلبول های سفید از علایم التهاب لگن می باشند.

موارد پرهیز :

سیکار کشیدن، فعالیت شدید، ایستادن طولانی مدت، ورزش سنگین، خم شدن، استفاده از گن یا زیرپوش تنگ یا غیرنخی، پریدن، گندم، جو، چاودار، قرص مخمر آبجو، ماالشعیر، استفاده از دستمال توالت رنگی یا عطری، کورتون ها، غذاهای محرک، گرمی جات (تند یا شیرین)، ادویه جات (دارچین، فلفل ها و…)، سرکه، خردل، غذاهای آماده یا کنسروی، سس ها و مایونز، رب، آب حاوی کلر، نان ها، پنیر، قارچ، قند – شکر (حداقل دو ماه مصرف نشود)، پودر تالک، ترشیجات، زیتون سبز، حمام با آب گرم یا داغ، الکل، آب میوه صنعتی، افزودنی های عطری در وان، خوراکی های کپک زده (مربا، رب)، مهار کننده های سیستم ایمنی، آنتی بیوتیک وسیع الطیف، الکل، آب میوه صنعتی، شیرینی جات، عسل، بستنی، گوشت دودی، نشاسته با قند تصفیه شده (آرد سفید، برنج سفید، ماکارونی سفید)، گیاهان خشک شده یا انباری، خامه ترش، کره، خربزه، گرمک برای بیماری های لگنی مضر هستند.

 

 

همچنین بخوانید:  عفونت التهابی لگن در زنان و روش های درمان آن

 

 

بیماری لگن و درمان های گیاهی آن:

آنتی بیوتیک های خوراکی، روزی یک کپسول امگا 3، 6 با شربت آبلیمو تازه و عسل مصرف شود، بروملایین، کپسول پرشده از آن فقط یک عدد بعد از ظهر با شربت آبلیمو تازه و عسل مصرف شود. حب سیاهدانه و عسل بین هر وعده غذایی دو عدد مصرف شود، سوسنبر، ذغال اخته، آب ترب سیاه  یا سفید به همراه عسل مصرف شود، قارچ ریشی، تره، تمشک، شلغم، پیاز نپخته یا پیازچه، سیر، ماست و پونه و سیر و پیاز و خیار را با هم مخلوط کرده و استفاده کنید بسیار نافع است. بره موم، روغن دانه شوید، گردو سیاه، زردچوبه، گشنیز و ترخون را همراه ناهار و شام مصرف کنید بسیار نافع است.

زردچوبه، توت فرنگی، موز، انگور سیاه، نسکافه با عسل، روغن درخت چای، عرق گیاه دم شیر، عرق قسط بری، عرق ریشه قرمز، عرق توتیا، عرق برگ درخت شاه بلوط یا بلوط، مخلوطی از عرق پوست درخت بید سه قاشق غذاخوری و پوست درخت سپیدار دو قاشق غذاخوری تهیه کرده و میل کنید. عرقی از برگ مریم گلی به اندازه 3 قاشق غذاخوری و 1 قاشق غذاخوری برگ زوفا تهیه کرده و از آن استفاده کنید. سالادی از هویج، کلم بروکلی، روغن زیتون، کمی سیر، پیاز، جعفری، آرتیشو، گل کلم و کرفس تهیه کرده و از آن استفاده کنید. 5 قاشق غذاخوری عرق پونه، 5 قاشق غذاخوری عرق آویشن صغیر، 7 قاشق غذاخوری عرق گزنه، 8 قاشق غذاخوری عرق تخم ترب و 8 قاشق غذاخوری گل همیشه بهار را با هم مخلوط کرده و از آن استفاده کنید.

عرق بولاغ اوتی، عرق علف چای، عرق گل همیشه بهار، عرق بادرنجبویه، عرق پودار کو، عرق گل سوسن، عرق اسطوخودوس، عرق برگ بیدمجنون، عرق مرزنجوش وحشی، عرق برگ بابا آدم، تنتور کارتامس پرسیکا، تنتور حشیشه المبارکه، تنتور ریشه شب بو، تنتور زعفران، استفاده از قند زایلیتول به جای قند و شکر را استفاده کنید. 1 قاشق غذاخوری عرق رازیانه، 3 قاشق غذاخوری سر خار گل، 4 قاشق غذاخوری گل سوسن و 2 قاشق غذاخوری برگ گزنه سفید را با هم مصرف کرده و استفاده کنید نافع است. 3 قاشق غذاخوری ساقه زیرزمینی مهر طلایی و 1 قاشق غذاخوری ریشه کاسنی را با آن مخلوط کرده و استفاده کنید. 3 قاشق غذاخوری عرق چمن معطر و 2 قاشق غذاخوری عرق سر خار گل را با هم مخلوط کرده و بنوشید.

درمان های موضعی بیماری های لگنی !

حمام ته نشین با جوشانده اسطوخودوس تهیه کرده و به مدت 20 الی 30 دقیقه از آن استفاده کنید. حمام ته نشینی از جوشانده 5 مشت گل بومادران، 3 مشت برگ مریم گلی، 2 مشت گزنه و 1 مشت زاج سفید تهیه کنید و از آن استفاده نمایید. جوشانده ای از برگ مریم گلی، برگ تمشک، آویشن، سرشاخه فرندل به اندازه مساوی از همه تهیه کرده و از آن در حمام ته نشین استفاده کنید. شیاف واژینال درخت چای به اندازه 2 قطره تهیه کرده و به مدت 4 ساعت از آن استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، دفع انرژی های منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0