topNotif

بیماری های ناشی از کمبود تغذیه در کودکان

1668 بازدید
26 آبان 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

درمان های طبیعی بیماری های ناشی از کمبود تغذیه در کودکان

راشیتیسم

پزشکان سالیان درازی است تشخیص داده اند که راشیتیسم در نتیجه تغذیه ناقص و یا به عبارت دیگر بر اثر تغذیه غلط کودک عارض می شود. مهمترین علت این بیماری در استخوان های کودک مشهود است با این حال این بیماری تنها یک عارضه استخوانی نیست بلکه عضلات، اعصاب و سایر دستگاه ها را نیز مبتلا می سازد و به آن ها آسیب می رساند.

بیماری های ناشی از کمبود تغذیه در کودکان

بیماری های ناشی از کمبود تغذیه در کودکان

رایج ترین علایم اولیه آن عرق ناحیه سر، بی قراری در شب، یبوست، تاخیر در بیرون آمدن دندان ها و خرابی آن ها و پیدا شدن دانه های تسبیح مانند روی دنده هاست که به صورت برجستگی هایی روی قوس دنده ها در محل اتصال غضروف با استخوان به ردیف دیده می شوند که پس از چندی در نتیجه سخت شدن استخوان ها تغییر شکل هایی ایجاد می کنند. در قفسه سینه دو شیار پیدا می شود که یکی از بالا به پایین قرار دارد و دیگری گرداگرد بدن را فرا می گیرد و به کودک منظره سینه کبوتری می دهد.

سر کودک پهن و مربع شکل می شود. ستون مهره ها معمولا منحنی و خمیده است. ساق پاها به طرف داخل خم می شوند به طوری که زانوهای کودک در موقع راه رفتن با یکدیگر برخورد می کند یا بالعکس به سمت خارج خم می شوند. استخوان های بازو نیز ممکن است خم شوند. یکی از علایم مهم و اولیه بیماری تورم قوزک و مچ دست است. معمولا حالت زکام نیز وجود دارد.

درمان راشیتیسم

اگر راشیتیسم به طور صحیح درمان شود کودک مبتلا از این بیماری نجات خواهد یافت. رژیم صحیح و مناسب، هوای آزاد، حمام آفتاب و هوا (در صورتی که آفتاب میسر نباشد از نور خورشید مصنوعی استفاده شود) تندرستی را به بیمار باز خواهد گرداند. راشیتیسم به انسان می آموزد که وقتی عناصر لازم به بدن نرسد چه مشکلاتی پیش خواهد آمد و در ساختمان دستگاه ها و استخوان بندی او چه عوارضی روی خواهد داد. با آن که راشیتیسم و اسکوربوت می توانند ارتباط خود را با موضوع فوق به خوبی نشان دهند با این حال حرفه پزشکی مصرانه از آموختن این مطلب که سایر بیماری های زمان کودکی نیز حاصل تغذیه غلط و ناسالم اند خودداری می کند.

 

همچنین بخوانید: قوانین شاد زیستی و شادکامی

 

اسکوربوت

اسکوربوت نیز بیماری دیگری است که در نتیجه کمبود مواد لازم به کودکان دست می دهد. بیماری اسکوربوت غالبا با روماتیسم و فلج اشتباه می شود. این بیماری با احساس درد در هنگام حرکت، ورم قسمت های انتهایی بدن، خونریزی از لثه و اغلب فلج یک یا دو دست یا پا و بروز لکه های سیاه یا آبی در بدن شناخته می شود. کمبود مواد خوراکی تازه در غذای روزانه یکی از علل ایجاد این بیماری است.

درمان اسکوربوت

اسکوربوت بیماری است که به کودکان غنی و فقیر به طور یکسان حمله می کند زیرا این بیماری در نتیجه کمبود غذا از لحاظ کمیت حاصل نمی شود بلکه به سبب نقصان املاح معدنی آلی لازم برای تامین سلامت و نیروی حیاتی عارض می گردد. کودکانی که با رژیم غذایی مخصوص و یا شیر تغلیظ شده تغذیه می شوند بیش از همه استعداد ابتلای به این بیماری را دارند زیرا تقریبا این گونه غذاها فاقد املاح معدنی آلی حیات بخش هستند که به فراوانی در شیر تازه، میوه تازه، سبزی ها وجود دارند. هنگامی که بیماری سر رسد باید کودک را طبق برنامه غذایی تغذیه کنند. به علاوه در فواصل غذاها مقدار زیادی آب و آب پرتقال و آب سبزی های تازه به او بدهند. هوای پاک و آفتاب نیز بهبود کودک را تسریع می بخشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبویه را با خواص تقویت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ های قلب، تقویت حواس پنجگانه، درمان خستگی های روحی عصبانیت و بی حوصلگی، سردردهای عصبی و تنگی نفس، ضد استفراغ دوران بارداری، درمان کابوس شبانه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0