topNotif

بیماری های پستان و درمان های گیاهی

3605 بازدید
05 دی 96
سمانه
,

بیماری های پستان و درمان های گیاهی و موثر !

در بررسی چگونگی رشد پستان می توان اینگونه گفت که اولین دستور برای رشد پستان توسط غده هیپوتالاموس مغز صادر می شود، علاوه بر غدد هیپوتالاموس غدد دیگر نظیر غده هیپوفیز، غده فوق کلیوی و غده تیروئید نیز در رشد پستان در زنان موثرند، دو هورمون جنسی استروژن و پروژسترون بیشتر تاثیر را بر رشد پستان دارند و موجب رشد سیستم مجاری شیری و ترشح شیر در پستان توسط غدد شیری می شوند، در رشد غدد پستانی و تاثیر بر ماهیت ترشحی شیر نقش هورمون پرولاکتین که از غده هیپوقیر ترشح می شود بسیار پر اهمیت است.

نکات مهم در سلامت و بهداشت پستان ها !

آگاهی از روش های صحیح در آغوش گرفتن و شیر دادن به نوزاد، تصحیح وضعیت های نامناسب نوک پستان، استفاده از سینه بندهایی که پستان را محکم نگه می دارند، شستشوی هر روزه پستان ها با آب گرم، به کار گیری رژیم غذایی مناسب در دوران شیردهی و… از جمله روش های کارآمد در بهداشت و سلامت پستان ها می باشند.

در مقابل عدم توجه به موارد فوق، نداشتن برنامه ی منظم برای شیردهی و در معرض انواع میکروب ها و آلودگی قرار دادن پستان ها می تواند بیماری ها و اختلالات متعددی را برای پستان ها ایجاد کند، بیماری ها و ناهنجاری های پستان زیاد هستند، ترک و زخم نوک پستان، پرخونی پستان، گرفتگی مجاری شیری نوک پستان یا عفونت نوک پستان، آب آوردگی و ورم پستان، درد پستان و .. از جمله این ناهنجاری ها به شمار می روند.

بیماری های پستان و درمان های گیاهی

بیماری های پستان و درمان های گیاهی

زخم و ترک پستان !

نسخه های گیاهی ضد شقاق و ترک پستان!

مرهم لعابدار گل پنیرک :

استفاده از مرهم لعابدار گل پنیرک موجب نرم شدن و رفع زبری و خشنی نوک پستان مادران می گردد. ترکیبات : 15 گرم تخم پنیرک، 15 گرم تخم گل ختمی، 15 گرم آرد جو و مقداری روغن کنجد نیاز است.

روش تهیه مرهم گل پنیرک : تخم گل ختمی، گل پنیرک و نشاسته را نرم ساییده و با آرد جو مخلوط کنید، سپس روغن کنجد را اضافه نموده و پس از هم زدن هر بار مقداری به نوک پستان بمالید!

مرهم لعابی صمغ عربی !

استفاده از مرهم لعابی صمغ عربی موجب رفع زبری و ترک نوک پستان ها و نرم و لطیف شدن آنها می گردد. ترکیبات : 10 گرم صمغ درخت گیلاس، 20 گرم پودر شنبلیله، 15 گرم صمغ عربی، کمی پودر تخم ختمی، 30 گرم روغن کنجد مورد نیاز است.

روش تهیه مرهم صمغ عربی : صمغ عربی و صمغ درخت گیلاس را جداگانه نرم ساییده و هر یک را درون یک استکان آب جوش بریزید، پس از گذشت 12 ساعت و خارج شدن لعاب آن ها هر دو را مخلوط کرده و سایر اجزا را به آن اضافه کنید و خوب هم زده و هر بار کمی از آن را به محل ترک خورده بمالید.

بیماری های پستان و درمان های گیاهی

بیماری های پستان و درمان های گیاهی

مرهم عدس !

استفاده از مرهم عدس و ضماد آن بر نوک پستان موجب نرم شدن و رفع سفتی و خشنی آن می شود. ترکیبات : 20 گرم عدس خام، 20 گرم کلم پیچ (خرد شده) و مقداری آب نیاز است.

روش تهیه مرهم عدس : عدس، کلم پیچ و آب را درون ظرفی ریخته و ظرف را روی حرارت قرار داده به قدری بجوشانید تا عدس و کلم پیچ پخته شوند، سپس آن را له کرده و به تنهایی یا همراه با کمی آرد باقلا بر روی پستان بگذارید و ببندید.

مرهم ترکیبی گل ارمنی !

ضماد مرهم ترکیبی گل ارمنی بر روی نوک پستان ترک خورده، موجب بهبودی سریع و رفع زبری و ترک نوک پستان می شود.

ترکیبات : 20 گرم گل ارمنی، 15 گرم نشاسته ذرت، 15 گرم گل ختمی، 15 گرم لعاب اسفرزه، 15 گرم لعاب بهدانه و مقداری آب نیاز است.

روش تهیه مرهم گل ارمنی : گل ارمنی، نشاسته ذرت و تخم ختمی را نرم ساییده و با لعاب تخم اسفرزه، لعاب بهدانه و کمی آب مخلوط نموده و خوب هم بزنید تا مرهمی یک دست حاصل شود، از این مرهم روزی دو مرتبه (صبح و عصر) بر محل ترک خورده ضماد کنید و ببندید.

 

همچنین بخوانید:  آیا جراحی سینه الزامی است

 

سایر نسخه های گیاهی !

نسخه : ماساژ دادن نوک سینه ها روزانه دو مرتبه با مخلوط عسل گرم شده همراه با روغن بادام، شقاق (ترک) نوک پستان و زبری و خشنی آن را برطرف می سازد.

نسخه : شستشوی نوک پستان روزانه 3 مرتبه با جوشانده غلیظ ریشه آستراگالوس (ریشه گون)، به دلیل وجود درصد بالایی مواد لعابدار و نرم کننده در آن، هر گونه زبری، خشنی و ترک در ناحیه نوک پستان را از بین می برد.

نسخه : جهت رفع ترک و زبری نوک سینه، یک مشت برگ اسفناج تازه را خرد کرده آب آن را بگیرید سپس کمی پودر تخم اسفرزه، پودر تخم اسفناج و نشاسته را با هم مخلوط کرده و با آب اسفناج خمیر کنید و به محل ترک بمالید.

نسخه : مالیدن روغن دانه برزک سفید (روغن تخم کتان) که با کمی آرد باقلا، خمیر شده باشد بر روی نوک پستان زبری و ترک نوک پستان را از بین برده و نرمی و لطافتی خاص به آن می بخشد.

نسخه : سی گرم پیه مرغ را ذوب کرده و با 25 گرم تخم شلغم و مقداری روغن کنجد مخلوط کنید پس از کمی به هم زدن، هر بار مقداری از آن را به نوک پستان ها بمالید و ببندید.

نسخه : چهل گرم تخم بامیه را نرم ساییده و با آب جوشانده غلیظ خود بامیه، مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا به شکل مرهم در آید، سپس هر بار کمی از آن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به محل ترک بمالید.

نسخه : مالیدن روغن بنفشه که با کمی پودر کتیرای گل خمیر شده باشد، بر روی نوک پستان موجب نرم شدن و رفع زبری و ترک آن می گردد.

نسخه : مقداری اسید بوریک (حدود 3 گرم) را در ظرفی که محتوی آن آب جوشیده گرم باشد ریخته و خوب هم بزنید تا اسید بوریک در آب حل شود، نوک پستان ترک خورده را در آن محلول فرو برده و نوک پستان را با آن شستشو دهید تا زخم و ترک نوک پستان التیام یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

ریشه زرشک کوهی را با خواص درمان قطعی جوش صورت، روشن کننده پوست، برطرف کننده ناراحتی های دهان، پاکسازی کبد، درمان بی اشتهایی،  درمان یرقان و زردی، پایین آورنده و تنظیم کننده فشارخون و چربی خون، رفع یبوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. حسینی
    3 خرداد 1397

    مرسی عالی بود

0