topNotif

بیماری های پوستی کودکان و روش های ساده تشخیص و درمان آن

1780 بازدید
29 آبان 97
سمانه
,,

شایع ترین بیماری های پوستی کودکان

اگزما

اگزما یکی از شایع ترین بیماری های پوستی کودکان است. به خصوص اگزمای پوست سر، اگزما اساسا در نتیجه تغذیه غلط که اغلب با درمان بازدارنده بیماری قلبی توام می گردد شخص را مبتلا می سازد. پوست یکی از راه های مهمی است که مواد زاید و سمی بدن را از دستگاه ها می گیرد و به خارج دفع می کند و اگزمای کودکان نمونه از بحران بهبودی نظیر مخملک و سایر بیماری های تب دار است. علایم آن ممکن است تنها سرخی پوست باشد یا آن که پوست به حالت پوسته پوسته درآید و یا تاول هایی روی آن ایجاد شود به علاوه پوست در این عارضه همواره حالت تحریک شده دارد.

بیماری های پوستی کودکان

بیماری های پوستی کودکان

درمان اگزما

پس از آن که متوجه شدیم که اگزما در نتیجه مسمومیت خون و انباشتگی بدن از مواد زاید ایجاد می شود عبث بودن توسل به وسایلی مانند مرهم یا روغن و پماد به خوبی آشکار می شود. این عوامل درمانی که فقط به منظور متوقف ساختن بیماری به کار می آیند آن را مزمن می سازند و هیچ گاه آن را درمان نمی کنند و در حقیقت حتی ممکن است برای حیات کودک نیز خطرناک واقع شوند زیرا با سوق دادن اگزما به زیر پوست راه را برای ابتلای به بیماری های خطرناک تر زمان کودکی هموار می کنند و به سهولت آنان را به فلج، سل و غیره مبتلا می سازند و سرانجام به مرگ می کشانند.

درمان واقعی اگزما تسریع در دفع مواد مضره از دستگاه های مختلف کودک است

برای همین منظور خاص حمام آفتاب و هوا، حمام داغ سولفات منیزی، تنقیه تدابیر لازمی هستند که باید از آن ها استفاده شود. با چند روز رژیم تمام میوه و سپس رژیم مخصوص کودکان و نیز تنقیه روزانه کار پاک سازی دستگاه ها به زودی آغاز می شود.

  • حمام آفتاب و هوا نیز به بهبودی بیماری های پوستی کمک بسیار می کنند.
  • حمام داغ سولفات منیزی دو یا سه بار در هفته نیز بسیار مفید واقع می شود.
  • از لحاظ درمان موضعی قسمت های آسیب دیده را باید روزی دو مرتبه با آب گرم و سولفات منیزی حمام کنند و کمی روغن زیتون روی موضع بمالند.
  • هرچه ممکن است از خاراندن آن خودداری کنند و هیچ گاه پودرهای خشک کننده و نظایر آن و یا روغن و پماد به کار نبرند.
  • در بعضی موارد از رژیم تمام میوه به مدت کوتاه در فواصل معین استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید: ناهنجاری های پوست و مو در کودکان

 

زرد زخم یکی دیگر از بیماری های پوستی کودکان است که در ادامه به تشخیص و درمان آن می پردازیم:

این بیماری جزو گروه بیماری های انگلی پوستی است بدین معنی که انگل های ریزی در قسمت قشر پوست مبتلا دیده می شود. در زرد زخم پوست به رنگ زرد در می آید که به طور حلقوی به پیش می رود. معمولا پوست کمی می خارد و به شکل لکه های پوسته ای در می آید. زرد زخم ممکن است هر نقطه ای از بدن و یا پوست سر را فرا گیرد. علت این بیماری کم شدن نیروی حیاتی و عدم سلامت عمومی کودک است. بنابراین می توان گفت که بیماری فقط به کسانی حمله می کند که در نتیجه تغذیه غلط و زندگی ناسالم تندرستی خود را از دست داده باشند.

درمان زرد زخم در کودکان

استعمال محلول یا پماد برای درمان زرد زخم کار بی فایده ایست. رژیم خاص، هوای آزاد و آفتاب، نور خورشید مصنوعی، استفاده از تنقیه و حمام سولفات منیزی در تامین تندرستی کودک و ریشه کن ساختن بیماری کمک شایانی می کنند. قبل از آن که درمان را شروع کنید باید آن قسمت از پوست را با صابون گوگرد و آب کاملا بشویند. از لحاظ درمان موضعی هیچ چیز موثرتر از نور خورشید مصنوعی یا طبیعی برای درمان بیماری های پوستی کودکان نیست.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کاسنی را با خواص تصفیه کننده خون، سفیدکننده پوست، درمان کم خونی، درمان بیماری های مزمن پوستی(بخصوص اگزما)، رفع یبوست، تقویت کبد، رفع رسوبات ادراری، برطرف کننده جوشهای صورت، رفع ورم التهابی لثه و دندان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0