topNotif

بی فایده ترین رژیم های غذایی

1716 بازدید
15 بهمن 96
پرستو
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

در این مقاله به بی فایده ترین رژیم های غذایی می پردازیم :

بگذارید یک چیز را همین جا روشن کنم، پرهیزهای غذایی بی فایده و موقتی و قراردادی فایده و تاثیری ندارند. آن ها را به کل کنار بگذارید، پرهیزهایی که براساس شمارش کالری، رژیم نقطه ای یا حتی برنامه ی غذایی پر از پروتئین و بدون کربوهیدرات به وجود آمده اند، همگی شما را مایوس می کنند و حتی بدتر آن که بیشتر آن ها کسل کننده  و بی نتیجه و یکسره برای بدن خطرناک اند.

شکی نیست که این پرهیزها و برنامه های غذایی به شما کمک می کند تا در عرض چند هفته یا حتی چند ماه، مقداری از وزن خود را کم کنید. گرچه قادر نخواهید بود در دراز مدت این پرهیزهای موقتی را ادامه دهید چون عاقبت اضافه وزن شما باز می گردد و برای بدنتان نفعی نخواهد داشت.

بی فایده ترین رژیم های غذایی

پرهیزهای غذایی بی فایده و موقتی، شما را محدود می کنند و از لحاظ تاثیرگذاری، به طور معمول شما را از چیزی که مورد نیاز بدنتان است محروم می کنند. برای مثال برنامه غذایی دارای پروتئین حیوانی زیاد و کربوهیدرات کم از نظر علم تغذیه به کل اشتباه است. هر فرد باید از کربوهیدرات ها به طور کامل استفاده کند تا بتواند کار کند، فکر کند و انرژی، رابطه جنسی رضایت بخش و خلق و خوی مثبت داشته باشد.

پرهیزهای غذایی بی فایده

پرهیزهای غذایی بی فایده

کربوهیدرات های کامل و پیچیده شامل غلات مهم مانند برنج سبوس دار، ارزن، کوینوآ، جو، گندم سیاه و چاودار است. افرادی که مصرف کربوهیدرات های پیچیده را به منظور خوردن غذاهای حاوی پروتئین زیاد متوقف کرده اند، حتی آن هایی که بی خیال اند و غصه آینده را نمی خورند از یبوست، نوسانات خلقی، عصبانیت، گیجی، سردرد، گرفتگی های شکمی و افسردگی رنج می برند. به علاوه بیشتر پرهیزهای موقت، مصرف اسید های چرب ضروری را محدود می کنند.

اسید های چرب ضروری به بدن کمک می کنند تا چربی ها را حل کنند. بنابراین حذف غذاهای دارای اسید چرب به منزله ی حذف عوامل سوزاننده ی چربی هاست. بهتر است به برنامه فراوانی که اینجا ذکر می شود و در واقع شامل عدم حذف هیچ گونه غذایی نیست رو آورید.

فهرست برنامه فراوانی

فهرست اقلام خوراکی برنامه ی فراوانی شامل آووکادو، فندق برزیلی، بادام، دانه های کنجد، دانه های کدو تنبل، گردو و بسیاری خوراکی دیگر است، که این فهرست می تواند همچنان ادامه پیدا کند. از نظر من برنامه ی غذایی به معنی محروم کردن خود از مصرف مواد غذایی نیست بلکه به معنی به کارگیری شیوه ی جدید زندگی است که در آن از انواع فروان غذاهای سالم استفاده می شود.

 

همچنین بخوانید:  رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی کبد

 

غذای خوب و غذای بد کدام غذاها هستند !؟

غذاهای خوب شامل آن دسته از غذاهایی می شوند که توانایی فکر کردن را افزایش می دهند، حال و هوا و خلق و خوی شما را بهبود می بخشند، تنش و اضطراب را کاهش می دهند، نیروی زیستن را در شما تقویت می کنند و قلب شما را سالم تر می سازنند.

غذاهای بد شامل آن دسته از غذاهایی می شوند که فرآیند پیری را سرعت می بخشند، باعث اضافه وزن می شوند، باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند تورم روده ها، تجمع گاز در شکم و گرفتگی های شکمی می شوند. باعث می شوند احساس خواب آلودگی و سستی کنید. باعث ایجاد نوسانات خلقی نیز می شوند.

در آینده مقالات بیشتری در مورد غذاهای خوب و بد خواهم نوشت پس همراهم باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کینوا سفید را با خواص تسکین دردهای میگرنی، مقابله با دیابت نوع۲، ضد پیری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مقابله با مشکلات گوارشی، لاغر کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0