تاثیرات یوگا بر سلامتی جسم و ذهنتان

2125 بازدید
09 بهمن 97
سمانه
,,

یوگا چگونه بر سلامتی جسم و ذهنتان اثر می گذارد!؟

با گذر زمان و افزایش سن احساسات درگیر کننده، ناامید کننده، دلسرد کننده افراد نیز افزایش می یابد، یوگا به عنوان یک ورزش معروف در این زمینه کمک کننده است. با تمرین های متعدد یوگا نه تنها تغییرات مثبت را بر جسم بلکه بر ذهن نیز خواهید دید. یوگا در زمینه های مختلفی که حتی فکرش را هم نمی کنید می تواند کمک کننده باشد. در این مطلب به تاثیراتی که یوگا بر جسم و روان افراد می گذارد، پرداخته می شود.

تاثیرات یوگا بر سلامتی جسم و ذهنتان

تاثیرات یوگا بر سلامتی جسم و ذهنتان

تاثیرات یوگا بر ذهن

یوگا تماما در مورد ارتباط ذهن و جسم با هم هست، هدف اصلی یوگا پیدا کردن این ارتباط و ایجاد زندگی بهتر برای افراد هست. ذهن خسته و استرسی باعث ایجاد استرس در عضلات می گردد چیزی که در نهایت باعث ایجاد بدنی منفی می گردد. برای این که ذهن منفی خود را تغییر دهید لازم است بدانید چگونه ذهن خود را پاک کرده و افکار منفی را از بین ببرید. یوگا و مدیتیشن بسیار مشوق زندگی کردن در زمان حال هستند همچنین نگرانی های آینده و افکار سرزنش کننده گذشته را نیز از بین می برند.

افرادی که یوگا کار می کنند باید این موانع را آهسته از بین ببرند. انجام هر روزه یوگا و مدیتیشن باعث کاهش اضطراب، استرس و احساس افسردگی می شود. گرچه ممکن است زمان ببرد تا بتوانید به حرکات یوگا و فلسفه انجام آن اطمینان کنید، ولی حتما ارزش امتحان کردن را دارد. هر چه زمان بیشتری برای فهمیدن و انجام حرکات یوگا بگذارید بیشتر از فواید آن استفاده خواهید کرد.

 

همچنین بخوانید:  حرکات یوگا برای کاهش سریع اضافه وزن

 

تاثیرات یوگا بر بدن

می توان لیست بلند بالایی از تاثیرات مثبت یوگا بر بدن تهیه کرد. یوگا باعث افزایش انعطاف بدنی، ساختن قدرت بدنی، بهتر کردن حالت قرار گرفتن بدن، محافظت از ستون فقرات، کار کردن برای روی سلامتی مفصل ها و استخوان ها، افزایش گردش خون در بدن و…. است. بیشتر حرکات یوگا پیشگیرانه هستند. حرکات یوگا باعث افزایش قدرت بدنی و ایمنی بدن در مقابل آسیب های جسمی و بیماری ها می شود.

مثل بقیه چیزها که تمرین از اهمیت زیادی برخوردار است با انجام مدام یوگا به قدرت و مقاومت بدنی بالا خواهید رسید. با تمرین مداوم شما قوی تر می شوید و حرکات جدید یوگا را انجام می دهید و به نوعی این حرکات جدید به شما انگیزه درونی برای انجام یوگا می دهند. حتی اگر یوگا را به خاطر کاهش وزن یا سایز کم کردن بدن شروع کرده باشید باز هم می توانید از دیگر فواید یوگا استفاده کنید. یوگا باعث افزایش کیفیت زندگی شما در بسیاری موارد می شود.

حالا که با فواید یوگا بر جسم و ذهن بهتر و بیشتر آگاه شده اید، عاقلانه تر می توانید تصمیم بگیرید یوگا را تا چه اندازه در زندگی خود نگه دارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0