topNotif

تاثیر استرس بر باروری

1540 بازدید
28 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

تاثیر استرس بر باروری !

آیا استرس دارید!؟ آیا باردار نمی شوید!؟ آیا اولین فرزند خود را در شکم داشته و نگران به دنیا آمدن او هستید!؟ آرام باشید با داشتن استرس هیچ چیزی حل نمی شود و بالعکس در اغلب موارد مشکلاتی نیز به وجود می آید، برای رفع استرس دوران قبل از باروری یا دوران باروری به این مطلب مراجعه کنید.

بعضی از اقدامات مستقیما بر باروری اثر می گذارند و برخی از وقوع سقط جلوگیری می کنند. همه این اقدامات بر سلامت کلی شما که نقش تعیین کننده ای در باروریتان دارد تاثیر می گذارند. این اقدامات علاوه بر این که شانس حامله شدن شما را افزایش می دهند به شما کمک می کنند سبک زندگی خود را اصلاح کنید و نیز بارداری سالم داشته و بچه سالمی داشته باشید.

استرس می تواند روی باروری اثر منفی داشته باشد و داشتن مشکل باروری نیز می تواند باعث ایجاد استرس شود. بسیاری از خانم هایی که مشکل بارداری دارند ابراز می دارند که تمام هم و غمشان این است که باردار شوند و عادت ماهیانه فرا نرسد.

تاثیر استرس بر باروری

تاثیر استرس بر باروری

کش و قوس های مربوط به آزمایشات باروری، حتی ممکن است زندگی مشترک و روابط زوجین را تحت تاثیرات منفی خود قرار دهد. اگر استرس در باروری شما موثر بوده است ارزش آن را دارد که از طریق روش هایی مثل خواب مصنوعی و مدیتیشن برای کاهش استرس خود استفاده کنید.

نا امیدی از بارداری حتی ممکن است لذت عشق بازی را نیز زایل کند. هر چه مقاربت لذت بخش تر باشد، به ویژه اگر زن به اوج لذت جنسی برسد، احتمال حفظ اسپرم های فعال بیشتر است چون انقباضات ناشی از ارگاسم زن باعث کشیده شدن تعداد بیشتری اسپرم به داخل رحم می شود و اسیدیتی (درجه اسیدی بودن) واژن را نیز کاهش می دهد که می تواند باعث بیشتر زنده ماندن اسپرم ها شود. شما باید از مقاربتی که با هدف بارداری صورت می گیرد هر چه بیشتر لذت ببرید.

 

  همچنین بخوانید:  روش هایی برای بهتر خوابیدن با مدیتیشن  

 

نحوه برخورد با اختلالات خواب !

اگر از داروهای خواب آور یا آرام بخش استفاده می کنید در خصوص توقف تدریجی مصرف آن ها با پزشک خود مشورت کنید. گیاهان دارویی می توانند جایگزین مناسبی برای داروهای آرام بخش و خواب آور باشند. به عنوان مثال گیاه والرین (علف گربه یا سنبل کوهی) برای بی خوابی بسیار خوب است، می توانید به مقدار دو قاشق غذاخوری از علف گربه یا سنبل کوهی را درون قوری ریخته و با آب جوش مخلوط نموده و بعد از سه دقیقه دم کشیدن آن را با نبات یا عسل مصرف کنید.

گل ساعتی نیز اثر خواب آور دارد و می تواند همراه والرین مصرف شود. یک فنجان جوشانده بابونه یا دوش گرفتن با آب گرم، به خواب راحت کمک موثری می کند. منیزیم یک آرام بخش طبیعی است و به راحت خوابیدن شما کمک می کند. همچنین مصرف شیر داغ به همراه عسل نیز بارها برای رفع بی خوابی توصیه شده است، اگر بی خوابی به سرتان زده می توانید با همراهی همسرتان یا دوست و… قبل از خواب نیم ساعتی پیاده روی کنید هوای آزاد شبانه برای زودتر به خواب رفتن موثر می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل ساعتی را با خواص تسکین استرس و افسردگی، کاهش فشارخون، درمان بی خوابی، تسکین التهاب، مهار اعتیاد، ضد درد، ضد اسپاسم، تقویت قلب، گشاد کننده عروق خونی، ضد تشنج، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0