topNotif

تاثیر تغذیه و وزن بر باروری

1509 بازدید
20 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

عواملی که می توانند بر روی قدرت باروری شما تاثیر بگذارند چه عواملی هستند؟!

عوامل متعددی بر بارداری اثر می گذارند که تغذیه یکی از آن هاست، در ادامه این مورد را بررسی می کنیم.

حاملگی فرآیند پیچیده ای است و به عوامل متعددی وابسته است که هر کدام در مرحله معینی وظیفه خود را انجام می دهند، اولا باید وضعیت هورمون ها متعادل باشد تا تخمک (سلول جنسی زن) به طور عادی رشد کند، ثانیا شما باید بتوانید تا تخم گذاری کنید، همچنین شما باید در زمان مناسبی در طی دوره ماهیانه عمل جنسی انجام دهید. علاوه بر این مرد باید اسپرم کانت خوب و نیز اسپرم های سالم داشته باشد تا بتوانند به داخل موکوس گردن رحم نفوذ کرده با عبور از آن خود را برای عمل لقاح به تخمک برسانند.

تخمک نیز باید بتواند توسط لوله فالوپ گرفته شود تا در این لوله امکان برخورد آن با اسپرم فراهم شود. نهایتا هنگامی که لقاح صورت گرفت باید تخمک لقاح یافته بتواند در دیواره داخلی رحم کاشته شود که این امر نیازمند مقدار مناسبی هورمون پروژسترون است که وجود آن برای ادامه بارداری ضروری است.

فکر این که یکی از موارد فوق در شما اشکال داشته باشد و شما نتوانید باردار شوید ترسناک و نگران کننده است اما راه های ساده زیادی وجود دارند که از طریق آن ها شما می توانید شانس بارداری خود را به شکلی باورنکردنی افزایش دهید.

تاثیر تغذیه و وزن بر باروری

تاثیر تغذیه و وزن بر باروری

تاثیر تغذیه بر باروری

شما همان چیزی هستید که به صورت غذا آن را مصرف می کنید. به عبارتی اگر شما در یک ماشین با بازده بالا از بنزینی با کیفیت پایین استفاده کنید ممکن است مدتی بتواند کار کند اما بعد از مدتی بازدهی و کارآیی آن کاهش می یابد. بدن شما هم همین وضعیت را دارد، بدن باید از سوخت مناسب استفاده کند تا بتواند خوب کار کند و تخمک ها و اسپرم های سالمی تولید کند باروری شما تا حد زیادی به تغذیه تان بستگی دارد.

امروزه یکی از مشکلات ما این است که مقدار زیادی غذاهای فرآورده و خالص شده مصرف می کنیم. برخی از این غذاها مواد اصلی خود را در طی فرآیند تولید صنعتی تا حد زیادی از دست داده اند. به عنوان مثال 80 درصد “روی” موجود در گندم در اثر فرآیند آسیاب کردن و سبوس گیری از دست می رود.

 

همچنین بخوانید:  نکاتی مهم درباره بارداری

 

تاثیر وزن بر باروری

وزن بدن نقش مهمی در باروری دارد، وزن بیش از حد زیاد و وزن بیش از حد کم هر دو می توانند باعث اختلال در باروری شوند. برای اینکه بیشترین شانس باردار شدن را داشته باشید باید وزن بدنتان در محدوده معینی باشد. طبیعت مقدار بیشتری چربی در بدن زن قرار داده است تا برای تغذیه و پرورش جنین مورد استفاده قرار گیرد. کاهش زیاد وزن می تواند باعث توقف عادت ماهیانه شود. کاهش زیاد وزن می تواند در اثر ورزش سنگین و زیاد یا در ورزشکارانی که تحت رژیم غذایی سفت و سخت هستند اتفاق بیفتد. اگر وزن زنی بیش از حد افزایش یابد می تواند منجر به توقف تخمک گذاری شود. خوشبختانه تغذیه روزمره شما کاملا در کنترل خودتان است و خوردن غذای سالم مهمترین اقدامی است که شما می توانید برای موفقیت در باردار شدن انجام دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0