تاثیر درمان های روانشناختی در بیماران

1330 بازدید
30 فروردین 97
سمانه

درمان های روان شناختی :

می توان در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی، اختلالات شخصیتی، اعتیاد و اختلالات خوردن از روان درمانی بهره جست. طیفی از درمان ها در دسترس وجود دارند که برخی از آن ها گذشته فرد را بازگشایی می کنند در حالی که برخی دیگر بر رفتار معمول یا فرآیندهای فکری تمرکز دارند. معمولا فرد تحت درمان تشویق می شود تا نقش فعالی در درمان خود بر عهده بگیرد.

روان درمانی بر پایه ی تحلیل روانی :

درمانی است که با گشودن احساسات سرکوب شده به فرد کمک می کند تا بر مشکلات روانشناختی اش غلبه کند. درمان بر پایه تحلیل روانی سعی می کند به افراد کمک کند تا مشکلات روانی شناختی خود را شناخته، با آن ها رو به رو شده و با آن ها کار نمایند. این درمان، که گاهی تحلیل روانی (سایکوآنالیز) هم خوانده می شود، بر پایه این نظریه بنا شده است که برخی از خاطرات و احساسات دردناک سرکوب شده و به بخش ناخودآگاه ذهن سپرده می شوند و ممکن است خودشان را به صورت مسائل روان شناختی بازنمایی کنند.

تاثیر درمان های روانشناختی در بیماران

تاثیر درمان های روانشناختی در بیماران

در روان درمانی بر پایه تحلیل روان درمانی، شما تشویق می شوید تا به صورت آزاد در مورد تجارب گذشته صحبت کنید و به طور باز عواطفی را که روی هم تلنبار شده اند آزاد سازید. درمانگر شما اطلاعاتی را که به او می دهید تغییر می دهد تا به شما در بازیابی بصیرت در مورد تاریخچه و مشکلات روان شناختی تان کمک کند.

به چه هنگام از آن استفاده می شود ؟

اشکال مختلف روان درمانی بر پایه تحلیل روانی می تواند برای افرادی مفید باشد که در آن ها علت مشکلات روان شناختی، به وضوح آشکار نمی باشد. هدف درمان، افزایش آگاهی فرد از طریقی است که ممکن است خلق ها و رفتار فعلی او را شکل داده باشند. به دلیل درمان بر پایه تحلیل روانی بیشتر برای کمک به افرادی به کار می رود که تاریخچه طولانی مدت افسردگی داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:   غلبه بر بیماری ها با انرژی درمانی

 

نحوه تحلیل روان درمانی :

در طی تحلیل روانی کلاسیک، شما بر روی کاناپه می نشینید در حالی که درمان گر خارج از دید شما می نشیند و منتظر می ماند تا شما اطلاعات خود را آشکار کنید. درمانگر شما را تشویق خواهد کرد تا به صورت آزاد در مورد آن چه به ذهنتان می رسد صحبت کنید. این روش که به نام ارتباط آزاد شناخته می شود ممکن است در هفته سه الی شش جلسه داشته باشید که هر جلسه تا حداکثر یک ساعت و برای سه الی تا پنج سال طول می کشد. در اشکال جدیدتر درمان، معمولا شما در مقابل درمانگرتان می نشینید. این جلسات برای سی دقیقه تا یک ساعت طول می کشند و یک یا دو بار در هفته انجام می شوند.

این درمان به طور معمول برای شش ماه تا دو سال ادامه می یابد. تمامی انواع روان درمانی بر پایه تحلیل روانی از روش های پایه مشابهی استفاده می کنند. درمانگر خاطرات، رویاها و احساسات بروز داده تان را تفسیر می نماید و از تفسیر به عنوان پایه بحث استفاده می کند. فرق بین اشکال کلاسیک و جدیدتر در نقش درمان گر است.

در اشکال جدیدتر، درمانگر در امر کمک به شما فعالیت بیشتری می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد گذشته تان به دست آورد. رابطه خوب بین شما و درمانگر برای موفقیت درمان، امری لازم است. زیرا شما با هم کار می کنید تا مشکلات خود را در طی زمانی نسبتا طولانی حل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شاهدانه را با خواص درمان یبوست، تهوع و استفراغ شدید، کاهش فشارخون و کلسترول، درمان اگزما و خشکی پوست، رفع اضطراب، رفع اختلالات خواب، افسردگی، صرع، پارکینسون و ام اس، تسکین درد، خاصیت مخدر خفیف، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم هورمون ها، ضد سرطان، درمان پوکی استخوان و التهاب مفصلی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0