topNotif

تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره و جوانی

1893 بازدید
03 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400
آخرین به روزرسانی 3 آذر 1398

تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره و انوع ماساژها

ماساژ یکی از سودمند ترین و آرامش بخش ترین مراحلی است که برای معالجه صورت انجام می شود. فرد در طی ماسـاژ احساس رضایت و آرامش کرده و پس از پایان ماساژ از اثرات درمانی و سودمند کرم ها و لوسیون های استفاده شده بهره مند می شود. ماساژ باعث ایجاد آرامش جسمی و روحی می گردد. در سالن های زیبایی ماساژ با تکنیک های مختلفی انجام می شود. یک آرایشگر زیبایی ماساژ با تمرین قادر خواهد بود طبق احتیاجات هر فرد، ماساژ مخصوص به او بدهد. ماساژ نباید به مدت طولانی و بسیار محکم داده شود. در ادامه ایت مقاله با تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره آشنا شوید.

 

تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره

تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره

 

تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره

اگر ماساژ توسط یک فرد حرفه ای انجام شود، فواید درمانی بسیاری دارد. به وسیله ماساژ، جریان خون تحریک شده و باعث خون رسانی، تغذیه بهتر پوست و ساختمان های آن می شود. افزایش جریان خون باعث اکسیژن رسانی بیشتر در پوست گردیده که برای رشد سلولی لازم است. همچنین، ماساژ باعث دفع مواد زائد نظیر دی اکسید کربن خواهد شد، در نتیجه سلول های پوست از مواد زائد پاک و تمیز می شود. ماساژ صورت باعث کاهش سلول های چربی در بافت های زیر پوستی گردیده و سبب محکم شدن پوست و لایه های زیرین آن می شود.

ماساژ به علت افزایش جریان خون سبب ایجاد گرما می شود و این گرما باعث افزایش ترشح چربی و عرق گردیده، در نتیجه منافذ باز شده و مواد اضافی، آلودگی و سایر ذرات راحت تر از پوست خارج و پاک می شوند. ماسـاژ مناسب، پوست را نرم کرده و باعث کند شدن و عقب افتادن پیری پوست می گردد. ماساژ ماهرانه و استادانه مایعات اضافی بافت ها را خالی کرده باعث کاهش نواحی پف کرده و افتاده پوست نیز می شود.

ماساژ، باعث استراحت و آرامش اعصاب گردیده و احساس راحتی در فرد ایجاد می کند. همینطور ماساژ صورت باعث بهتر شدن ظاهر پوست می گردد، زیرا ترشح سبوم (سبوم ماده ای است که از غدد سباسه همان غدد چربی پوست، ترشح می شود) را افزایش داده که این چربی باعث نگهداری رطوبت سلول ها و در نتیجه شفاف شدن پوست می گردد. گاهی ماساژ باعث بهتر شدن و کاهش درد عضلات نیز می گردد. ماساژ مناسب باعث پاکسازی پوست، رفع سلول های مرده و همچنین سالم تر شدن لایه زیرین پوست می گردد. برای بهتر انجام دادن ماساژ بهتر است شما با عضلات، نقاط محرک اعصاب و رگ های خونی آشنا شوید.

 

تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره و جوانی

تاثیر ماساژ صورت بر زیبایی چهره و جوانی

 

عضلات و نقاط محرک اعصاب صورت و گردن

اکثر عضلات و اعصاب دارای نقطه محرک هستند که هر نقطه در عضلات متفاوت می باشد. هنگام ماساژ، شخص باید سعی کند نقاط محرک و تحریک کننده را ماساژ دهد تا فرد احساس آرامش بیشتری نماید. برای صورت بهتر است نقاطی مانند غدد لنفاوی (اطراف گردن)، زیر گوش و خط فک، قوس ابروها، پیشانی، زیر چشم، فک و گوشه لب ها و گونه ها ماساژ هید.

انواع روش های ماساژ

ماساژ سوئدی: این نوع ماساژ روی ماهیچه های عمقی اثر می گذارد که شامل مالش طولانی و با فشار (افلوراژ)، اصطکاک، مالیدن، ، ضربه زدن و لرزش می باشد. بیشتر ماساژهای صورت و گردن به روش ماساژ سوئدی انجام می گیرد.

ماساژ آکواپرشور (طب فشاری): این ماساژ یکی از روش درمانی در چین است که با فشار دست بر روی نقاط خاص بدن انجام می شود. نکته اصلی در این ماساژ فشار ملایم اما محکم است. به عبارت دیگر، آنقدر محکم است که احساس فشار کنید، اما به اندازه کافی ملایم است که هیچ گونه علامتی را به جا نمی گذارد. این ماساژ معمولا برای نقاط محرک صورت و گردن استفاده می شود.

ماساژهای درمانی: این ماساژ حالت درمانی داشته و روی صورت، دست ها و پاها انجام می گیرد. در بعضی ماساژها از روغن های مخصوصی استفاده می شود که این روغن ها در طی ماساژ جذب پوست می گردد. بعضی ماساژها روی سیستم لنفاوی انجام می شود و در برخی از ماساژ، کرم ها و روغن هایی استفاده می شود که کمتر جذب پوست می گردند.

 

همچنین بخوانید:  مزایای ماساژ صورت با روغن زیتون و نحوه استفاده از آن

 

روغن های مناسب برای ماساژ پوست صورت

معمولا ماساژ صورت با برخی کرم ها و روغن های طبیعی انجام می شود که بهترین روغن های گیاهی و طبیعی برای صورت شامل روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، روغن آفتابگردان، روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن هسته انگور، روغن هسته زردآلو و روغن آرگان می باشد.

نکات ضروری برای ماساژ

  • قبل از ماساژ از تمیزی محیط و شخص ماساژ دهنده اطمینان حاصل نمایید. اگر خودتان عمل ماساژ را انجام می دهید، قبل از شروع ماساژ، دست ها را به طور کامل بشویید، و از ضد عفونی کننده ای برای حفظ پاکیزگی دست ها استفاده نمایید.
  • در ماساژ، حرکت های دست بسیار مهم است و دست ها باید با ریتم و فشار منظم حرکت داده شوند. دست ها باید قوی، یکنواخت و حساب شده کار کنند. دست های ماساژور، باید سریع و نرم حرکت کرده و باعث کشیده شدن پوست نگردد. تمرینات دست به آنان کمک می کند تا بتواند دست های خود را برای انجام حرکات سریع و کند کنترل نماید.
  • ماساژ باید با حرکات نرم و ظریف شروع شده و سپس با حرکات تندتر و شدید تر ادامه پیدا کرده و در مراحل پایانی با حرکات نرم نهایی خاتمه پیدا کند، زیرا حرکات نرم، آرامش بخش اعصاب نیز می باشد.
  • اگر از روغن ها و کرم های مخصوص ماساژ استفاده می کنید، مطمئن شوید محصول مورد استفاده مناسب نوع پوست صورت شما باشد.
  • ماساژ بدن می تواند به منظور ایجاد آرامش، کاهش استرس، لاغر کردن و از بین بردن سلولیت روی بدن انجام گیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، سفید کننده دندان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0