تحسین و جذابیت با هم چه رابطه ای دارند؟

2276 بازدید
06 مهر 97
سمانه

تشویق و تحسین و جذابیت با هم چه رابطه ای دارند؟

همه ما از تعریف و تحسین خوشمان می آید، به خصوص اگر کاری را که فکر می کنیم با ارزش است با موفقیت انجام داده باشیم. وقتی کسانی که با شما هستند درباره کارهایی صحبت می کنند که ظاهرا از انجام آن ها خوشحال هستند، راه بسیار ساده ای وجود دارد که می توانید شادیشان را بیشتر کنید. در تعریف و تحسین از دانش، دست و دلبازی، خوش فکر بودن، سرعت عمل داشتن، یا هر صفت مناسب دیگران معطل نکنید. مطمئن باشید که آن ها به تعریف و تحسین شما به عنوان نشانه دیگری از جذابیت تان نگاه می کنند.

تحسین و جذابیت با هم چه رابطه ای دارند؟

تحسین و جذابیت با هم چه رابطه ای دارند؟

قدردانی و تحسین برای همه ما امری بسیار مهم و حیاتی است. در واقع به عنوان سوخت موتور انگیزه عمل می کند. بسیاری از ما اگر تحسین نشویم عملکردمان زیر حد ظرفیت مان خواهد رفت. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از کارکنان وقتی مورد تشویق قرار می گیرند، بیشتر از وقتی که حقوق شان بیشتر می شود انگیزه پیدا می کنند.

به خاطر می آورید وقتی فرزند، همسر، دوست و یا همکارتان را تحسین کرده اید و یا به آن ها احترام گذاشته اید چقدر خوشحال شده اند؟ به یاد می آورید که وقتی همین قضیه برای خودتان اتفاق می افتد چه احساسی داشته اید؟

عزت نفس

یکی از بهترین تعریف های عزت نفس این است که شخص چقدر خودش را شایسته تحسین می داند. هرچه بیشتر رفتار دیگران را مورد تحسین قرار دهید آن ها هم بیشتر خودشان را دوست دارند و به خودشان احترام می گذارند و احساس بهتری نیز نسبت به شما خواهند داشت. برای اینکه تحسین تان بیشترین تاثیر را داشته باشد نخست واضح و موردی تعریف و تحسین کنید. هر چه واضح تر و مشخص تر تحسین کنید اثر بیشتری بر احساسات آن شخص می گذارد و احتمال بیشتر دارد که آن شخص را برای انجام بهتر آن کار در آینده تشویق کند. به جای اینکه بگویید تو یک منشی فوق العاده هستی بگویید کارت در مورد آن گزارش عالی بود. دیروز خیلی زود آن را تایپ و پرینت کردی و به دست همکارها  رساندی.

 

همچنین بخوانید: چگونه عزت نفس خود را بالا ببریم؟

 

دوم اینکه فورا تحسین کنید. هر چه سریع تر دیگران را بعد از اینکه کار تحسین برانگیزی انجام می دهند تحسین کنید آن ها هم احساس بهتری خواهند داشت و احتمال بیشتری دارد که آن کار را دوباره انجام بدهند.

سوم اینکه هم موفقیت های بزرگ و هم موفقیت های کوچک را تحسین کنید همان طور که می گویند به محض اینکه کار درستی را از دیگران دیدید تشویق شان کنید. تحسین دیگران به خاطر موفقیت هایشان کاری است که بیشتر ما به اندازه کافی انجام نمی دهیم ولی شما باید خودتان را از این قاعده مستثنی کنید تحسین و تشویق باعث می شود دیگران نسبت به خودشان احساس خیلی خوبی پیدا کنند. همچنین این مهارت عنصری کلیدی برای جذاب شدن در بین دیگران است.

پس از مطالعه این مطلب کودکتان، همسرتان، همکارتان و هر فرد دیگری که به موفقیتی رسیده را بدون تعلل سریعا تشویق و تحسین کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 گلاب دو آتیشه سنتی را با خواص  مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین، معطر و خوشبو کننده، تسکین درد چشم و کاهش حرارت آن ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0