topNotif

چگونه تخیل کودکان را قوی کنیم ؟

1420 بازدید
21 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

تخیل کودکان را قوی کنیم !

با این فعالیت حافظه و بدن کودکان را به کار می گیرید و او را برای انجام حرکات آرام و آهسته که تحرک و آگاهی بدنی را افزایش می دهد راهنمایی می کنید. از او بخواهید حرکات را روی یک طرف بدن یا در یک جهت (راست یا چپ) نمایش دهد. با ایجاد مکث و فاصله به او امکان دهید تا تفاوت بین حرکات دو طرف را درک و احساس کند. از او بخواهید چشم هایش را ببند و احساس چگونگی انجام آن حرکات را با استفاده از طرف دیگر بدنش تصور کند، برای انجام این عمل او باید حرکات و چگونگی احساس خود را به خاطر بیاورد. دوباره دو جهت را مقایسه کنید و در آخر از او بخواهید حرکات واقعی را در جهاتی که آن ها را تصور می کند انجام دهد.

نمونه : با پاهای باز راست بایستید و دست های خود را به دو طرف باز کنید. بالا تنه خود را به سمت چپ خم کنید و سپس به حالت اول باز گردید. حرکت بالا را ده بار انجام دهید و سعی کنید هر بار بیشتر خم شوید. دست های خود را (یک بار دست راست و یک بار دست چپ) به زمین برسانید. آیا در حرکت به سمت راست و چپ تفاوتی احساس می کنید؟ چشم های خود را ببندید و تصور کنید با دست های باز به طرفین ایستاده اید و ده بار به سمت راست خم می شوید. چشم هایتان را باز کنید، به هر دو سمت خم شوید، آیا تفاوت و تشابهی بین این دو سمت احساس می کنید. حالا به سمت راست خم شوید آیا می توانید تا آنجایی که روی سمت چپ خم شده بودید خم شوید؟

چگونه تخیل کودکان را قوی کنیم ؟

چگونه تخیل کودکان را قوی کنیم ؟

چند حرکت دیگر : با پاهای باز راست بایستید و طوری که دست تان به پایین پا برسد خم شوید دوباره راست بایستید. راست بایستید و به جلو نگاه کنید، سر را برگردانید و به شانه خود نگاه کنید و سپس سر را به جای خود برگردانید. دوباره راست بایستید و به جلو نگاه کنید. شانه خود را به گوش برسانید سپس شانه را به جای اول بازگردانید.

روی کف زمین بنشینید پاهایتان را از زانو خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید. سپس کف یک پا را از روی زمین بلند کنید و با زانو بینی خود را لمس کنید، دوباره کف پا را به زمین برگردانید. روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف به جلو دراز کنید به آرامی به جلو خم شوید و انگشتان یک پای خود را با دست همان طرف لمس کنید. راست بایستید و به جلو نگاه کنید و زانوی خود را به چانه برسانید.

چگونه آن را انجام می دهید ؟

کودک را وادار کنید (سعی کنید کودک را با ریشخند به این کار تشویق کنید نه از روی جبر و خشونت) تا حرکت ساده ای را که هر روز انجام می دهد به یاد آورد. برای مثال از او بخواهید روی صندلی خود بنشیند و به طرز بلند شدن از روی صندلی فکر کند. از او بپرسید اولین کاری که برای بلند شدن از روی صندلی انجام می دهد چیست؟ به پاهایش فشار می آورد؟ از دست هایش استفاده می کند؟ به جلو خم می شود؟ کودک جوابی به شما خواهد داد. آنگاه به او بگویید حالا از روی صندلی بلند شو، پس از بلند شدن از او بخواهید نحوه بلند شدن خود را به یاد آورد و شرح دهد. دوباره به او بگویید بنشیند و با اشاره شما از روی صندلی بلند شود. آیا این بار هم به همان شکل قبلی از روی صندلی بلند خواهد شد یا به شکل دیگری؟ مجددا از او بخواهید تلاش کند و به خاطر بیاورد که چگونه از روی صندلی بلند شده است. آیا هر بار آن را به شکل دیگری انجام می دهد یا نه؟ به همین ترتیب فعالیت را ادامه دهید.

 

همچنین بخوانید:  خلق و خوی نوزاد خود را بشناسید

 

ادامه دادن یک ترکیب حرکتی

به خاطر سپردن یک ترتیب حرکتی را با کودک تمرین کنید. به عنوان راهنما مقابل او بایستید و چند حرکت ساده مانند چرخیدن، دست زدن به زمین، باز کردن دست ها به طرفین و به پهلو قدم برداشتن را به دنبال هم انجام دهید. از او بخواهید با دقت به حرکت ها نگاه کند و آن ها را به خاطر بسپارد. سپس آن ها را به همان ترتیب انجام دهد و تکرار کند. می تواند فعالیت را در ابتدا با دو حرکت شروع کنید و آنگاه به تعداد و شکل حرکت ها اضافه کنید. در صورت درست انجام دادن ترتیب پس از چند بار کودک به عنوان راهنما عمل خواهد کرد.

حرکات بالا به افزایش قدرت تخیل کودک کمک می کنند، در حین انجام حرکات سعی کنید شادی کودک در اولویت قرار گیرد در عین حال که او را به چالش می کشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0