topNotif

ترکیبات معطر درمانگر خستگی

1874 بازدید
26 دی 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

ترکیبات معطر درمانگر خستگی را حتما بخوانید

درمان با ترکیبات معطری مثل روغن های طبیعی گیاهی و علفی روشی برای مراقبت از بدن محسوب می شود، روغن های طبیعی می توانند به خاطر دارا بودن ترکیبات خاص برای نرم کردن پوست یا ورود به منافذ پوست استفاده شوند، این روش موجب تقویت سیستم عصبی و حصول سطح بالایی از آرامش می شود.

روغن های معطر به منظور ایجاد تعادل در علایم جسمی، ذهنی و روحی استفاده می‌شوند، اثرات خوش بو کننده این روغن‌ها حس بویایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، در حالی که به نرمی به پوست نفوذ می‌کند باعث تمدد اعصاب نیز می‌شوند، روغن‌های ضروری را به هنگام حمام کردن به عنوان مرهم و هنگام ماساژ برای رفع خستگی و ناخوشی ها می توان استفاده کرد.

ترکیبات معطر درمانگر خستگی

ترکیبات معطر درمانگر خستگی

مریم گلی برای انرژی بخشی !

یک وان آب گرم آماده کنید و چند قطره روغن مریم گلی به آن اضافه کنید و برای حداکثر 15 دقیقه در آن دراز بکشید، مریم گلی حس سرخوشی ایجاد می کند، اضطراب را از بین می برد و چون باعث کاهش تمرکز می شود نباید پس از آن رانندگی کنید، بهتر است از این ترکیب قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید زیرا موجب خواب آلودگی می شود.

اثرات حیات بخشی مریم گلی :

چند قطره از روغن مریم گلی را به آب گرم داخل وان اضافه کنید، این روغن برای رفع خستگی مفرط مفید است در طب چینی این گیاه به عنوان مادر نیروبخش هستی معرفی شده است، زیرا باعث آرامش و در همان زمان باعث تحریک سیستم عصبی می شود.

حمام اکلیل کوهی یا رزماری برای رفع خستگی !

این گیاه موجب سرخوشی می شود، در مواردی که شخص مشکلات روانی دارد و احساس نا امیدی یا عدم توانایی برای به دست آوردن چیزی را می کند مفید است، یک لیوان از محلول اکلیل کوهی (رزماری) را به آب گرم داخل وان اضافه کنید، به این ترتیب احساس خوش بینی و انرژی فراوان به شما دست می دهد.

معجون اساسی !

ظرفی سفالی را در اتاق محل استراحت خود بعد از یک روز کاری قرار دهید، در اینجا دو نمونه از موثرترین این ترکیبات را آورده ام :

  • سه قطره روغن لیمو، سه قطره روغن پرتقال، چهار قطره روغن ترنج نیاز است.
  • و یا سه قطره روغن اسطوخودوس، چهار قطره روغن سدر، سه قطره روغن پرتقال نیاز است.
ترکیبات معطر درمانگر خستگی

ترکیبات معطر درمانگر خستگی

اکالیپتوس برای پاک کردن بدن و خانه !

این روغن معطر برای ایجاد آرامش با پاک کردن محیطی که در آن مشاجره ای داشته اید یا استرسی را تجربه کرده اید مفید است. یک شیشه اسپری حاوی ده قطره روغن اکالیپتوس و دو فنجان آب آماده کنید، به اتاق و صورتتان از این آب معطر اسپری کنید.

ماساژ آرام بخش با زنجبیل !

از روغن زنجبیل برای رهایی از فشار در حین ماساژ استفاده می‌شود، این روغن ترکیب مقوی برای تحریک جریان خون دارد، این روغن باید همیشه رقیق شود زیرا پوست را تحریک می کند، اثرات آرام بخش این ترکیب، باعث آرام شدن دردهای عضلانی ناشی از خستگی می شود، برای درمان عضله دردناک، چند قطره از روغن را در محل مورد نظر بریزید و ماساژ دهید.

گیاه لیموترش برای استراحت در شب !

شب ها چهار قطره از روغن لیمو ترش را در یک ظرف سفالی مخصوص درمان با ترکیبات معطر بریزید تا خستگی ناشی از فعالیت روزمره را بهبود بخشد و از فعالیت هایی که در غروب انجام می‌دهید مانند مطالعه لذت ببرید.

لیمو برای بهبود وضعیت مطالعه !

چند قطره از روغن لیمو را داخل یک بطری اسپری بریزید و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و به اتاقی که برای مطالعه انتخاب کرده اید بروید و در آنجا اسپری کنید، این ترکیب معطر می تواند تمرکز شما را بیشتر کند.

بابونه رومی برای ایجاد آرامش !

چند قطره از روغن بابونه را با مقداری آب رقیق کنید و یک تکه پارچه کتانی را با آن مرطوب کنید، پارچه را جهت کمپرس محل عضلات دردناک یا خسته به کار ببرید.

ترکیبات معطر درمانگر خستگی

ترکیبات معطر درمانگر خستگی

ماساژهای آرامش بخش !

چند قطره از روغن بابونه را با مقداری روغن بادام شیرین در یک بطری بریزید و برای ماساژ پشت و شکم از آن استفاده کنید، این درمان برای مواقعی که حساسیت پذیرند مناسب است، این روغن برای مقابله با بی خوابی نیز ایده آل است.

حمام آرامش‌بخش :

چند قطره روغن بابونه را به آب گرم وان اضافه کنید، قرار گرفتن در این آب معطر کمک می کند تا از نگرانی خلاص شوید و استراحت کنید.

در مورد پاها :

با استفاده از روغن بابونه نقاط رفلکسی پاها را ماساژ دهید، این کار روان شما را راحت می کند و کمک می کند تا خلق شما عوض شود.

 

همچنین بخوانید:   فواید جالب رایحه درمانی

 

سنبل برای پاک کردن ذهن مفید است !

یک ظرف سفالی برای درمان با ترکیبات معطر آماده کنید و سه تا پنج قطره از روغن سنبل را برای بهبود تمرکز به آن اضافه کنید.

حمام تقویت کننده :

10 قطره روغن سنبل را به آب گرم داخل وان اضافه کنید و داخل آن بروید، این گیاه معطر حس اطمینان و تعادل مغزی ایجاد می کند، توصیه می شود از این درمان در هنگام تصمیم گیری های مهم استفاده کنید.

حمام خواب آور با روغن گیاه عر‌عر !

ده قطره از روغن این گیاه را با اضافه کردن به وان آب رقیق کنید، بعد از قرار گرفتن در آب احساس آرامش و رهایی از فشار و خستگی می کنید.

درمان با ترکیبات معطر ضد افسردگی :

یک شیشه در باز حاوی روغن عرعر را نزدیک صورت خود قرار دهید، در همان حال برای چند دقیقه به صورت عادی نفس بکشید تا بوی معطر را جذب کنید، سپس شیشه را در نزدیکی شبکه خورشیدی قرار دهید و به نفس کشیدن ادامه دهید، شما به سرعت احساس پر انرژی بودن و بهبود خلق خواهید کرد.

حمام استراحت :

10 قطره از روغن عرعر را به وان اضافه کنید و سه الی چهار قطره از روغن ماندارین یا بابونه به محلول اضافه کنید، این حمام کمک می کند تا از خستگی ذهنی یا خواب آلودگی رهایی یابید.

هشدار !!!

عطر درمانی با ظروف سفالی نباید بیش از دو ساعت استفاده شود، زیرا قرار گرفتن طولانی در معرض ترکیبات معطر می تواند باعث سردرد شود و اثرات درمانی روغن های معطر را از بین برد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن رزماری را با خواص درمان ریزش مو، رشد مژه و ابرو، درمان شوره سر، مفید برای ماساژ و ریلکسیشن، مسکن دردهای عضلانی، منبع ویتامین ای، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0