تسکین درد پایین کمر با 7 حرکت

1856 بازدید
17 بهمن 97
سمانه
,,

7 حرکت تسکین دهنده درد پایین کمر

دو سوم مردم جهان دچار درد پایین کمر می باشند. این تعداد عجیب غریب می باشد و نصف این تعداد هرگز دنبال درمانی برای این درد نیستند. دلیلی وجود ندارد با درد زندگی کنیم. حرکات یوگایی که در ادامه معرفی می شوند جز بهترین حرکات برای کاهش و تسکین درد پایین کمر  می باشند. یوگا جز بهترین ایده ها برای بهتر کردن کیفیت زندگی است.

تقریبا تمامی حرکات یوگا راه گشا هستند.

مهم نیست بدن شما در حال حاضر در چه درجه انعطافی است، به هرحال یوگا به نوعی به درد شما می خورد. همیشه ایده خوبیست که قبل از یوگا کردن بدن خود را گرم کنید. عضلات گرم بسیار قابل انعطاف هستند و ریسک صدمات را کاهش می دهند. پیاده روی کنید یا مقداری دوچرخه سواری کنید تا عضلاتتان گرم شوند. اگر همیشه دردی دارید قبل از شروع تمرینات با دکتر یا مربی خود حتما صحبت کنید.

چه چیزی نیاز است؟ یوگا مت یا حوله.

چه کار کنیم؟ هر حرکت را 60 ثانیه یا 3 نفس عمیق نگه دارید. اگر احساس می کنید نیاز دارید حرکت را بیشتر نگه دارید مشکلی نیست. خیلی مهم است در طول تمرین به نفس هایتان توجه کنید و عمیقا تنفس داشته باشید، این باعث کشش بیشتر و انجام بهتر حرکت می شود.

حرکت کودک یا بچه:

این حرکت بهترین حرکت برای شروع است زیرا عضلات ستون فقرات را درگیر و گرم می کند. اغلب دردهای کمر به علت فشار به عضلات ستون فقرات است. زمانی که بیش از اندازه می نشینیم، تنبلی می کنیم یا وقتی که زیاد می ایستیم این حالت به وجود می آید. این حرکت بسیار ریلکس کننده نیز هست.

 

تسکین درد پایین کمر با 7 حرکت

تسکین درد پایین کمر با 7 حرکت

 

حرکت گاو گربه:

این حرکت باعث تحرک ستون فقرات می شود. این حرکت باعث سخت شدن عضلات می گردد، چیزی که علت دیگر درد عضلات پشت است. یکی از فواید زیاد این حرکت این است که به شما یاد می دهد ستون فقراتتان به طور طبیعی چگونه خواهند بود. در سالهای اخیر ما زمان زیادی را با کامپیوتر، تلفن و به تنبلی روی مبل می گذرانیم که علت این مسئله هستند. داشتن حالت بدنی خوب باعث از بین رفتن درد پشت می شود.

تسکین درد پایین کمر با 7 حرکت

تسکین درد پایین کمر با 7 حرکت

حرکت سگ سرپایین:

این حرکت نه تنها باعث تقویت ستون فقرات می شود بلکه زنجیره عضلات فقرات را نیز تقویت می کند. بعضی وقت ها علت دردهای کمری به عضلات کمر ربطی ندارند و به عضلات کناری مرتبط هستند. اگر پاها و ران هایتان سفت باشند ستون فقراتتان به طور غیرطبیعی قرار می گیرد. این حرکت باعث تقویت عضلات شما می گردد که کم کم درد پشت را از بین می برد.

چرخش نیمه ستون فقرات:

حرکت چرخش نیم تنه ستون فقرات در واقع کششی به تمامی ستون فقرات است. این حرکت باعث از بین بردن سفتی در ستون فقرات همچنین حالت قرار گرفتن بدن را اصلاح می کند.

تسکین درد پایین کمر با 7 حرکت

تسکین درد پایین کمر با 7 حرکت

چرخش طاق باز:

این حرکت بر روی باز کردن عضلات سفت پایین کمر کار می کند. شما این حرکت را در تمام ستون فقرات خود احساس خواهید کرد، زیرا کشش دهنده ستون فقرات است. این حرکت همچنین برای افراد قوزپشت مناسب است و حالت بدنی آن ها را اصلاح می کند.

 

همچنین بخوانید:  یوگا برای بانوان سالمند و بالای 60 سال

 

می توانید این حرکات را هر روز انجام دهید تا کم کم درد پشت شما از بین برود و همچنین این حرکات باعث اصلاح وضعیت بدنی شما به بهترین حالت خود خواهند شد. شاید این حرکات بعد از یک یا دو روز درد پشت شما را از بین نبرند اما به شما اطمینان می دهم با انجام هر روزه این حرکات شما احساس بهتری خواهید داشت.

درست است بالاتر راجع به سفتی و سختی عضلاتی که باعث کمردرد می شوند صحبت شد اما ضعیف بودن این عضلات نیز می تواند باعث درد کمر شود، با انجام هر روزه این حرکات به مدت 5-10 دقیقه عضلات کمری خود را تقویت می کنید که این از درد حاصله می کاهد. پس هر زمان احساس درد کمری داشتید حتما سراغ این تمرینات بروید، البته پیشگیری را توصیه می کنم این چنین زندگی با کیفیت تری خواهید داشت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیاهدانه را با خواص جلوگیری از سفیدی زودرس موهای سر، رفع کرم های معده، از بین بردن زگیل و ترک دست و پا، تقویت کننده موهای نازک و شکننده، تمیز کننده کلیه و مجاری ادرار، بهبود آرتروز و روماتیسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0