topNotif

تسکین زانو درد با 5 روش گیاهی و خانگی

2254 بازدید
16 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

تسکین زانو درد با 5 روش گیاهی و خانگی

متاسفانه، در جوامع امروزی زانو درد به یک مشکل رایج تبدیل شده است. زانو به دلیل ساختاری که دارد به راحتی صدمه می بیند. گرچه آن ها توسط مایع سینوویال(Synovial fluid)، رباط ها و تاندون ها محافظت می شوند، اما، یکی از آسیب پذیرترین بخش های بدن محسوب می شوند. زانوها در صورت آسیب با التهاب و درد شدید همراه هستند. علایم زانو درد را می توان با استراحت مطلق کنترل کرد، اما، این تنها راه تسکین درد نیست. آیا می خواهید بدانید که چگونه درد زانو را تسکین بدهید؟ خوشبختانه، تعدادی از داروهای طب طبیعی وجود دارد که باعث بهبود گردش خون و بهبود دردها می شود. حال در این مقاله، با تسکین زانو درد با 5 روش گیاهی و خانگی آشنا شوید.

 

تسکین زانو درد با 5 روش گیاهی و خانگی

تسکین زانو درد با 5 روش گیاهی و خانگی

 

تسکین زانو درد با 5 روش گیاهی و خانگی

عصاره گل داودی

عصاره گل داودی باعث کاهش التهاب و درد در زانو می شود. گل داودی دارای دارای خاصیت ضد التهابی است که، به کاهش التهاب و تسکین زانو درد کمک می کند.

مواد لازم
  • آب یک فنجان (250 میلی لیتر)
  • برگ گل داوودی دو قاشق غذاخوری (20 گرم)
روش تهیه

هنگامی که یک فنجان آب جوشید، برگ های گل داودی را به آن اضافه کرده و اجازه دهید برای 10 دقیقه در آن بجوشد. سپس، آن را صاف کنید. بعد از کمی سرد شدن، یک پارچه تمیز را در آن فرو کرده و آن را به مدت 10 دقیقه روی زانوی خود نگه دارید. برای اثر بخشی بهتر این عمل را دو بار در روز تکرار کنید.

نمک دریایی

نمک دریایی، حاوی مواد معدنی است که به عنوان یک درمان معمول برای کاهش درد زانو و مفاصل استفاده می شود. این ماده تورم را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد، در نتیجه، باعث کاهش سفتی و آسیب های مفصلی می شود.

مواد لازم
  • آب 2 فنجان (500 میلی لیتر)
  •  نمک دریایی قاشق غذاخوری (30 گرم)
روش تهیه

آب را بجوشانید و نمک دریایی را به آن اضافه کنید. سپس، پارچه ای را داخل آن فرو برده و به مدت 10 دقیقه آن را روی زانو خود قرار دهید. همچنین، مخلوط کردن نمک دریایی در وان آب گرم و قرار دادن زانوها در آن به تسکین زانو درد کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  علت قفل شدن زانو و روش درمان

 

روغن زیتون و روغن زنجبیل

اسیدهای چرب در روغن زیتون، مواد طبیعی ضد التهابی هستند که باعث کاهش درد زانو و عضلات می شوند. هنگامی که عنصر زنجبیل به آن اضافه می شود، به عنوان یک دارو برای تسکین درد ناشی از تنش یا ضربه استفاده می شود.

مواد لازم
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری (32 گرم)
  • روغن زنجبیل یک قاشق غذاخوری(15 گرم)
روش تهیه

روغن زیتون و روغن زنجبیل را با هم مخلوط و سپس، حرارت دهید. حال، به دمای روغن نگاه کنید تا ببیند آیا مناسب برای پوست است. سپس، با ماساژ ملایم آن را روی زانوی خود بمالید. این عمل را 3 تا 4 بار در شب تکرار کنید. همچنین، لازم به ذکر است روغن را به هیچ عنوان نشویید و اجازه دهید خود روغن جذب پوست شود.

سرکه سیب و پودر فلفل قرمز

پودر فلفل قرمز دارای ماده ای به نام کپسایسین یا کاپسی‌سین است که به عنوان یک ضد درد و ضد التهابی شناخته می شود. در اینجا، مخلوط فلفل قرمز با سرکه سیب که حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی فراوان است، به عنوان یک دارو به تسکین زانو درد کمک می کنند.

مواد لازم
  • پودر فلفل قرمز 1.2 قاشق چای خوری (1.2 گرم)
  • سرکه سیب یک فنجان (250 میلی لیتر)
روش تهیه

پودر فلفل قرمز و سرکه سیب را مخلوط کنید. سپس، پارچه ای را به این مخلوط آغشته کرده و بر روی زانوهای خود قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه زانوها را بشویید. هر روز تا زمانی که درد ناپدید شود، این عمل را تکرار کنید.

روغن نعنا و روغن اوکالیپتوس

نعنا و اکالیپتوس حاوی مواد آرام بخشی هستند که می توانند به عنوان داروهای طبیعی برای کاهش درد و التهاب زانو استفاده شوند. مخلوط کردن این دو ماده به عنوان یک آرام بخش و یک عامل ضد درد، در کاهش و تسکین زانو درد بسیار موثر هستند.

مواد لازم
  • روغن نعنا یک قاشق چای خوری (5 گرم)
  • روغن اوکالیپتوس یک قاشق چای خوری (5 گرم)
  • روغن نارگیل 2 قاشق غذا خوری (30 گرم)
روش تهیه

سه روغن را با هم مخلوط کنید. روغن را بر روی زانوهای متورم یا آسیب دیده قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. این روغن را به هیچ عنوان نشویید و اجازه دهید جذب پوست شود. همچنین، توجه داشته باشید که روغن نارگیل در اینجا بسیار مهم است زیرا از عوارض جانبی پوست جلوگیری می کند.

نکته: اگر از داروهای طبیعی ذکر شده در بالا برای کاهش درد استفاده کردید اما همچنان درد ادامه داشت، باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص  مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، دفع انرژی های منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0