topNotif

تشدید فاصله بین دندان ها با مکیدن انگشت شست

1593 بازدید
05 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

تشدید فاصله بین دندان ها با مکیدن انگشت شست در کودکان

فاصله بین دو دندان، زیبایی صورت را خراب می کند. این مشکل در علم پزشکی دیاستما (diastema) نامیده می شود. این مشکل اغلب در کودکان دیده می شود. در دوران کودکی شکاف بین دندان ها کمتر قابل توجه است، بسیاری از والدین آن را نادیده می گیرند، اما با افزایش رشد کودکان، فاصله بین دندان ها افزایش می یابد. یکی از دلایل دیاستما عادت به مکیدن انگشت شست در دوران کودکی است. حال به شما می گویم که چگونه مکیدن انگشت شست، باعث تشدید فاصله بین دندان ها در کودکان می شود.

 

تشدید فاصله بین دندان ها با مکیدن انگشت شست

تشدید فاصله بین دندان ها با مکیدن انگشت شست

 

دیاستما (diastema) در کودکان خردسال

شکاف بین دندان ها اغلب در بین کودکان خردسال دیده می شود. این نوع شکاف معمولا در دندان های جلو و دندان های بالا رخ می دهد. با این حال، این مشکل ممکن است در دندان های عقب نیز رخ دهد. طبق گفته متخصصان دندانپزشکی، این نوع شکاف بین دندان ها زمانی شکل می گیرد که تعادل مناسب بین فک و دندان وجود نداشته باشد.

تشدید فاصله بین دندان ها با مکیدن انگشت شست

اغلب به دلیل عادت اشتباه کودکان چنین فضایی بین دندان ها ایجاد می شود. این مشکلات بیشتر در کودکان دیده می شود که انگشت شست خود را در دوران کودکی می خوردند. در حقیقت، با توجه به عادت مکیدن انگشت شست توسط کودک، هنگامی که دندان های جدید شروع به رشد می کنند، فشار روی لثه ها باعث جا به جا شدن دندان ها می شود. گاهی اوقات ممکن است مشکل شکاف میان دندان ها به علت بیماری یا عفونت لثه نیز باشد.

 

همچنین بخوانید: انواع عادت های غلط دهانی در کودکان

 

شکاف در دندان به علت غذا خوردن نادرست

گاهی اوقات شکاف بین دندان ها در دوران کودکی وجود ندارد، اما این مشکل می تواند به علت شیوه غلط غذا خوردن به وجود بیاید. برخی از کودکان به اشتباه غذا می خوردند و در طول غذا خوردن به طور مداوم زبان خود را در دندان های جلویی خود فرو می کنند، که این مسئله به تدریج منجر به شکاف بین دندان ها می شود که دندانپزشک ها آن را یک محرک تنگ می نامند.

چگونه عادت مکیدن انگشت شست را از بین ببریم؟

    • بدانید که مکیدن انگشت شست برای کودک، مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. برای این کار، قرار دادن یک ماده تلخ یا بی مزه بر روی انگشت شست کودک می تواند موثر باشد. زمانی که کودک انگشت شست خود را در دهان می گذارد، آن ماده باعث می شود دهان و زبان او تلخ شود. امروزه در داروخانه ها، داروهایی به نام تلخک عرضه می شود که تلخ مزه بوده و منشا گیاهی دارند و هیچ ضرری برای کودک ندارند.
    • کودک را به صورت ذهنی آماده کنید و این موضوع را برای کودک با عشق توضیح دهید. زمانی که او انگشت شستش را نمی مکد، تشویقش کنید.
    • می توانید با استفاده از چیزهایی مانند چسب یا باند، مانع مکیدن انگشت شست کودکان شوید.
    • استفاده از لیمو و نمک نیز موثر است. لیمو و نمک هر دو، مزه تیزی دارند که بچه ها آن ها را دوست ندارند. می توانید آن ها را به مقدار زیادی بر روی انگشت شست کودکان قرار دهید. هنگامی که کودک انگشت شست خود را در دهان می گذارد، به دلیل طعم ترش و شور دیگر به مکیدن ادامه نمی دهد. البته این مواد برای کودکان زیر 3 سال موثرتر است. همچنین اگر می خواهید از این روش استفاده کنید حتما مطمئن شوید که انگشت شست کودک شما زخم نداشته باشد چرا که این مواد باعث سوزش در نواحی آسیب دیده می شود. علاوه بر این، راه مناسب برای خوردن غذا را به کودکان خود آموزش دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کاسنی را با خواص تصفیه کننده خون، سفیدکننده پوست، درمان کم خونی، درمان بیماری های مزمن پوستی(بخصوص اگزما)، رفع یبوست، تقویت کبد، رفع رسوبات ادراری، برطرف کننده جوش های صورت، رفع ورم التهابی لثه و دندان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0