تعیین حد و مرز خودمان

2223 بازدید
07 آبان 97
سمانه

تعیین حد و مرز خودمان و دیگران

آزادی عمل هر کس در حدی است که مزاحم دیگران نشود. ایجاد مرزهای شخصی برای خودتان و دیگران به اندازه ایجاد مرزهای میان اراضی کشورها ساده نیست. با این حال ضروری دارد که برای خود مرزهایی را در نظر بگیرید. چگونه می فهمید که مرزهای شخصی خود را تا کجا تعیین کنید؟ به درون دل، ذهن و قلب خود بروید و متوجه شوید که چه چیزهایی برای شما مطلوب و چه چیزهایی برای شما نامطلوب است.

آیا شما حد و مرزهایی دارید که کسی نمی تواند آن ها را مخدوش کند؟ حد و مرزهای مناسب به ما کمک می کند تا دنیایمان را خلق کنیم. وقتی حد و مرزها را به خوبی حفظ کنیم در محدوده امن قرار می گیریم. اگر کسی حرفی بزند یا کاری بکند که حد و مرزهای شما را مخدوش کند حق شماست که اقدامی کنید.

وقتی به دیگران اطلاع دهید که یک سیم برق لخت است کسی پا روی آن نمی گذارد. معنای این حرف چیست؟ اگر سیم لختی را ببینید و بدانید اگر با آن تماس پیدا کنید دچار برق گرفتگی می شوید، روی آن پا نمی گذارید. آیا غیر از این است؟ وقتی بدانید چه چیزی غیر قابل قبول است می توانید مرزهای مناسبی ایجاد کنید. شما مسئول هستید، مرزگذاری برای آن است که اجازه ندهید آنچه را دوست ندارید به زندگی شما آسیب برساند.

تعیین حد و مرز خودمان

تعیین حد و مرز خودمان

مرزها در پیرامون بدن شما، سخن شما، احساسات شما و امور مالی شما واقع شده اند. شما باید حد و حدود خود را تعیین کنید. تا زمانی که حد و مرزهایتان را به درستی ندانید دیگران شما را خواهند آزمود. وقتی کسی از شما می خواهد کاری بکنید و در حالی که می خواهید جواب نه بدهید به او جواب آری بدهید، مرزهایتان را مخدوش کرده اید. شما این مرزها را برای خود ایجاد نکرده اید، مجبور نیستید اگر نمی خواهید برای راضی کردن دیگران به خواسته های آنان عمل کنید. وقتی به دیگران اجازه می دهید به مرزهای شما تجاوز کنند حتی اگر این کار از روی محبت باشد ممکن است خود را برای بهره برداری و سو استفاده دیگران در اختیار آنان بگذارید. ممکن است استحکام شخصیت خود را مخدوش کنید و یا خودتان را به مخاطره بیندازید.

 

همچنین بخوانید: اصول نه گفتن را بیاموزیم

 

هر جا که لازم است جواب نه بدهید.

نه گفتن اشکالی ندارد. آدم های مهربان جواب نه می دهند سایرین هم جواب نه می دهند. اگر لازم باشد نه گفتن رفتاری بالغانه است. نمی دانم برای اولین بار این حرف را چه کسی زد، بهترین راه رسیدن به آنچه می خواهید نه گفتن به هر چیزی است که آن را نمی خواهید.

نکته مهم درباره حد و مرزها

نکته مهم درباره حد و مرزها توجه به این نکته است که ممکن است بر حسب شرایط و اوضاع زمانه لازم باشد که در حد و مرزهای خود تغییراتی ایجاد کنید.  این دنیای شماست و در آن حق انتخاب دارید، حد و مرزهای خود را هدفمندانه مشخص کنید. به حرف دلتان توجه کنید به ندای درون خود گوش بدهید و به آنچه می شنوید اعتماد کنید. ارزش های خود را بشناسید، مرزهایتان را مشخص کنید و در وقت لزوم محکم و استوار باشید. حالا می دانید که در هر موقعیتی امکان انتخاب دارید، شما حد و مرز خود را انتخاب کنید. شما انتخاب می کنید که چه زمانی و چگونه این مرزها را برای خود حفظ کنید. شما منافع و پیامدهای رفتارتان را دریافت می کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل نسترن را با خواص کاهش کلسترول، درمان دیابت، جلوگیری از روماتیسم، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی، درمان مشکلات گوارشی، تنظیم فشارخون، بهبود گردش خون، رفع بوی بد بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0