تفاوت بین مغز زنان و مردان

1773 بازدید
11 آبان 97
سمانه
,

تفاوت بین مغز زنان و مردان را بدانیم!

مغز آدمی از دو نیم کره راست و چپ تشکیل شده است. در دوران کودکی مغز آدمی به طور یکپارچه مدیریت اعمال انسان را به عهده دارد ولی رفته رفته هر یک از نیم کره های مغز کار مخصوصی را انجام می دهند برای مثال نیم کره چپ در سخن گفتن انسان نقش اساسی دارد، در حالی که نیم کره راست در ادراک فضایی و طرح های هندسی موفق است.

در مردان نیم کره راست فعال تر از نیم کره چپ است ولی در زنان نیم کره چپ فعالیت بیشتری از نیم کره راست مغز دارد. وزن مغز مردان از وزن مغز زنان بیشتر است. البته این به این معنا نیست که مردان از زنان باهوش ترند چون مغز انسان به تناسب جسم او رشد می کند و به ابعاد ذهنی و عاطفی او ارتباط ندارد.

مغز مردان منظم تر و مرتب تر از مغز زنان کار می کند. مغز مرد طبقه بندی بسیار منظمی دارد و قدرت جداسازی و ذخیره اطلاعات را داراست. مرد می تواند به راحتی مشکلاتش را در قفسه مخصوص خود در مغز بگذارد ولی مغز زن اطلاعات را این گونه انبار نمی کند. نگرانی های زن همچنان در ذهنش می چرخد و بر مسائل دیگر زندگی اش نیز تاثیر می گذارد.

تفاوت بین مغز زنان و مردان

تفاوت بین مغز زنان و مردان

تفاوت مغز دختران و پسران

مغز دختران برای واکنش به انسان ها و چهره ها و مغز پسران برای واکنش به اشکال و اشیای گوناگون برنامه ریزی شده است. دختر بچه ها در قیاس با پسربچه ها به چهره مردم و تماس چشمی تمایل بیشتری نشان می دهند. پسربچه ها نیز بیشتر به تماشای حرکات و ویژگی های اسباب بازی هایی که شکل و طرح نامنظم دارند علاقه مندند.

 

همچنین بخوانید:  تقسیم بندی وظایف مغز

 

دختران از 12 هفتگی می توانند عکس خانوادگی را از عکس بیگانگان تشخیص دهند ولی برای پسران این تشخیص ممکن نیست. والدین به خوبی می دانند که پسربچه ها عاشق تراکتور، ماشین های آتشنشانی، اتومبیل های کوچک، فوتبال، موزیک و کامپیوترند ولی دختربچه ها عاشق عروسک، مردم و حیوانات هستند.

وقتی زنان به خاطره غم انگیزی می اندیشند منطقه بسیار گسترده ای از مغزشان با آن خاطره درگیر می شود، در زنان وسعت منطقه ای که تحت تاثیر افسردگی قرار می گیرد هشت برابر مردان است. زنان در یک زمان می توانند از دو نیم کره مغز خود استفاده کنند. به همین دلیل چندین کار را در آن واحد انجام می دهند. آنان می توانند با تلفن حرف بزنند و هم زمان غذایی جدید بپزند و تلویزیون تماشا کنند یا می توانند حین رانندگی به رادیوی ماشین گوش دهند و با تلفن همراه حرف بزنند. اگر با مردی که دارد از روی کتاب آشپزی غذا می پزد صحبت کنید عصبانی می شود زیرا نمی تواند هم از روی کتاب بخواند و هم گوش دهد.

همچنین دیدگاه های زنان و مردان در مورد درد با هم فرق می کند. پژوهش های به عمل آمده حکایت از آن دارد که هنگام درد نیاز زن ها به مورفین بیش از مردهاست. از طرفی زنان بیشتر از مردان درد را بر زبان می آورند. آن قسمت از مغز که در طی درد فعال می شود، بادامک نامیده می شود و پژوهندگان دریافته اند که بادامک راست در مردان و بادامک چپ در زنان فعال است. بادامک راست با آن بخش هایی از مغز که اعمال خارجی را مهار می کند، مرتبط تر است در حالی که بادامک راست با کنش های داخلی ارتباط فزون تری دارد. شاید بر اثر همین تفاوت است که زن ها درد را شدیدتر از مردها احساس می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مصطکی را با خواص درمان گرفتگی گوش، تقویت حافظه، تقویت قلب و اعصاب، درمان سرفه، رفع بوی بد دهان، تسکین درد مفاصل و شکستگی، ضد سرطان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0