تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی و طبیعی

9819 بازدید
17 فروردین 98
بهاره
,,

تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی و طبیعی

بسیاری از مردان (البته نه همه مردان) ترجیح می دهند ریش کامل که یک نماد مردانه از دوران باستان تا امروز است، داشته باشند. با این حال، برخی از مردان ممکن است از فقدان رشد مو در کل یا بخشی از صورت رنج ببرند. مهمترین عاملی که باعث عدم رشد ریش و سبیل در مردان می شود ژنتیک است. البته افرادی که مشکل وراثتی دارند از ابتدا با کمبود رشد مو در صورت مواجه هستند اما، برخی افراد بر اثر عوامل محیطی چون کمبود ویتامین و مواد معدنی، استرس، اختلالات هورمونی، بیماری های پوستی، کاهش وزن، سوختگی و غیره دچار ریزش مو در صورت می شوند. خوشبختانه روش های ساده و دستور العمل های طبیعی برای کمک به تحریک رشد مو در ناحیه صورت وجود دارد. حال در این مقاله با تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی آشنا شوید.

 

تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی و طبیعی

تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی و طبیعی

 

تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی و طبیعی

روغن نارگیل و روغن رزماری

 این روش برای کمک به رشد موهای صورت و همچنین، سر موثر است. روغن رزماری با تحریک فولیکول های مو سبب رشد مو می شود.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن رزماری 3 تا 5 قطره
  • روغن نارگیل 9 تا 15 قطره (یک قاشق غذاخوری)

روش آماده سازی

روغن رزماری و روغن نارگیل را به خوبی مخلوط کرده و با کمک انگشتان دست یا گوش پاکن بر روی نواحی ریش صورت اعمال کنید. بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه صورت را با آب بشویید. این روش درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

آب لیمو و دارچین

 این ترکیب برای تقویت رشد ریش و سبیل بسیار موثر است. آب لیمو به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و وجود اسید سیتریک از بسته شدن منافذ پوستی پیشگیری کرده و دارچین نیز سبب تحریک رشد مو می شود.

مواد تشکیل دهنده

  • آب لیمو تازه دو قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین یک قاشق چای خوری

روش آماده سازی

مواد مزبور را با هم مخلوط کنید و یک لایه نازک از آن را بر روی صورت بمالید. اجازه دهید این مواد به مدت 25 تا 30 دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس صورت را با آب سرد و یک لوسیون نرم کننده، شستشو دهید.

 

همچنین بخوانید:  درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

 

شکر، روغن درخت چای، اسطوخودوس و زیتون

 این روش به رشد مو به ویژه ریش و سبیل کمک می کند. شکر خاصیت لایه برداری دارد و سلول های مرده پوست را از بین می برد. همچنین، روغن درخت چای و اسطوخودوس فولیکول های مو را تحریک کرده درنتیجه موجب تقویت رشد ریش و سبیل می شود.

مواد تشکیل دهنده

  • شکر یک لیوان
  • روغن زیتون یک دوم فنجان
  • روغن درخت چای 10 قطره
  • روغن اسطوخودوس 10 قطره

روش آماده سازی

 ترکیبات بالا را به خوبی با هم مخلوط کنید. این ترکیب را به مناطقی که مو رشد نمی کنند اعمال کنید و به آرامی با حرکات دایره ای چندین دقیقه ماساژ دهید، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. این دستور را یک بار یا دو بار در هفته تکرار کنید.

آسپرین

این دستورالعمل برای درمان التهاب و قرمزی پوست که موجب ضعف رشد مو می شود، به کار می رود. علاوه بر این، گردش خون را در پوست صورت افزایش می دهد، در نتیجه باعث تقویت رشد ریش و سبیل می شود.

مواد تشکیل دهنده

  • قرص آسپیرین دو عدد
  • آب گرم یک قاشق چای خوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری

 روش آماده سازی

ابتدا آسپیرین را پودر کنید، سپس آب و عسل را به آن اضافه کنید. ترکیبات را به خوبی مخلوط کنید و آن را بر روی نواحی که مو رشد نمی کنند قرار دهید. بعد از گذشت 10 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. این روش را یک بار یا دو بار در هفته تکرار کنید.

 توجه: این روش برای افراد با پوست های حساس توصیه نمی شود.

چای سیاه

این دستورالعمل برای درمان مناطقی که رشد مو متوقف شده است، بسیار مفید است و به تقویت رشد ریش و سبیل کمک می کند.

 روش آماده سازی

 یک عدد چای سیاه کیسه ای را در آب آشامیدنی خیس کنید. سپس در مناطقی که مو رشد نمی کند، برای مدت 2 تا 3 دقیقه قرار دهید. این روش را دو بار در روز تکرار کنید.

 

تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی و طبیعی

تقویت رشد ریش و سبیل با روش های خانگی و طبیعی

 

روغن های مفید جهت تقویت رشد ریش و سبیل

بسیاری از روغن های گیاهی و طبیعی وجود دارد که سبب تحریک فولیکول های مو شده و به رشد مو و همچنین، ریش و سبیل در آقایان کمک می کنند. این روغن ها عبارتند از:

روش استفاده

یکی از این روغن ها را انتخاب کرده و با نوک انگشتان دست، آن را به صورت حرکت دورانی بر روی ریش و سبیل خود ماساژ دهید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه، صورت را با آب و یک شامپو ملایم مانند شامپو بچه بشویید. این روش را می توانید هفته ای ۳ یا ۴ بار تکرار کنید.

مراحل و نکاتی برای تقویت رشد ریش و سبیل

  • رشد مو صورت بستگی به سلامت کلی بدن و خوردن غذای سالم دارد. توصیه می شود که ماهی، لوبیا و تخم مرغ را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.
  • تحقیقات نشان می دهد که خستگی و استرس باعث ریزش مو می شود، به همین علت، خواب کافی داشته باشید تا خستگی شما کاهش یابد و همچنین، از فعالیت هایی که سبب اضطراب، استرس و تنش می شوند، اجتناب کنید.
  • مکمل ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد مو مانند بیوتین، ویتامین ث، ویتامین ب 6 و ویتامین ای مصرف کنید. برای تعیین نوع و میزان مکمل های ضروری، با پزشک خود مشورت کنید.
  • از ماسک های لایه برداری صورت استفاده کنید.
  • با حرکت انگشتان دست خود صورت را ماساژ دهید. این کار سبب افزایش گردش خون در پوست شده و فولیکول های مو را تحریک می کند. توصیه می شود در طول ماساژ از مرطوب کننده و روغن های گیاهی استفاده کنید.
  • سیگار کشیدن را فراموش کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.

نکته: مهمترین عوامل رشد موی ریش و سبیل در مردان، عامل ژنتیک و میزان سطح تستوسترون در مردان است. بنابراین، هر درمانی ممکن است در هر فردی متفاوت باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کندوش را با خواص از بین برنده طاسی، درمان کچلی، پرپشت کننده ابرو مژه، پرپشت کننده ریش و سبیل، افزایش رشد و بلندی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. یوسف
    12 آذر 1402

    سلام از کجا باید روغن رشد مجدد ریش رل تهیه کنم

  2. ناشناس
    19 تیر 1402

    منظور از شستن با آب خالی بشوریم یا با شامپو

    • عطارک
      20 تیر 1402

      درود بر شما

      بهتر است با یک شوینده ملایم صورت، بشویید.

      شاد و پیروز باشید

  3. مهدی جرشی
    26 اردیبهشت 1402

    چکار کنم ریش سبیل داشته باشم الان ۲۵سالمه اما ریش سبیل ندارم

    • عطارک
      29 اردیبهشت 1402

      درود بر شما

      سپاس فراوان از درج نظرتان٬ این موارد تخصصی هست و بدون معاینه و ندادن تست مزاجی نمی‌توان به قطع نظری داد.
      اما استفاده از روغن پیاز عنصل یا پیاز عنصل می‌تواند برای شما موثر باشد.

      شاد و سلامت باشید.

      • پسر جذاب
        29 آبان 1402

        درود وقت بخیر ١٩سالمه ریشم کامل کل صورتومو نگرفته بعضی جاها خالی هست میخام اونا هم پر شه چیکار کنم؟

  4. عبدالراشید مرادی
    7 فروردین 1402

    من جوان بچه استم باید چیکار کنم کی از داروی خانگی استفاده کنم نوقس نداره بریم

  5. ناشناس
    6 بهمن 1401

    بسیار عالی بود. روغن فندق. وروغن بادام تلخ هم برای تقویت کننده سبیل وریش موثر است.

0