تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن با کاهش خوردن چربی

1570 بازدید
28 بهمن 96
آلاله

تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن با کاهش خوردن چربی :

در حالی که خوردن غذاهای مناسب برای تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن موثر است، استفاده از مواد غذایی نامناسب، به خصوص غذاهایی که خیلی چرب هستند اثر عکس دارد و سیستم دفاع طبیعی بدن را ضعیف می کند. غذای چرب در فرسایش سیستم دفاع طبیعی بدن موثرند و ضعیف شدن آن را تسریع می کنند. آن چه معلوم است و آزمایش ها و بررسی ها متعددی نشان داده است، این است که چربی زیاد و مواد غذایی خیلی چرب تولید رادیکال های آزاد مخرب را در بدن افزایش می دهد.

تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن با کاهش خوردن چربی

تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن با کاهش خوردن چربی

تاثیر کاهش مصرف چربی در رژیم غذایی :

تحقیقات نشان می دهد افرادی که مقدار چربی را در رژیم غذایی خود کاهش می دهند به طور محسوس فعالیت سلول های “ان. کا” در بدن آن ها افزایش می یابد که این خود علامت تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن است. در مورد اغلب افراد اگر مقدار چربی در رژیم غذایی روزانه ی آن ها کم چرب واقع شود، در مقابل کاهش هر یک درصد چربی از مواد غذایی، فعالیت سلول های مدافع “ان. کا” در حدود یک درصد افزایش یافته است. برای کاهش چربی، اولا باید از مصرف خوراکی های تجارتی بازار پرهیز شود، زیرا معمولا خیلی چرب هستند. به خصوص باید از خوردن خوراکی های کنسرو شده (غذا) اجتناب کرد. همچنین از خوردن لبنیات و گوشت پر چرب پرهیز نمایید و بیشتر از گوشت های دریایی برای جایگزین گوشت قرمز مصرف کنید.

افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها :

تمهیدات دیگری که برای افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها موثر است، بالا بردن قدرت جذب بدن برای استفاده از مواد مغذی است. بیش از ثلث اشخاص سالخورده ظاهرا سالم، به علت فرسایش اعضای بدن، قادر به جذب بسیاری از مواد مغذی موجود در غذاها نیستند. معمول ترین کمبودهای مواد مغذی در این اشخاص، اغلب کمبود آهن و روی و ویتامین ث است که با خوردن غذاهای مناسب می توان به آسانی به رفع این نقص توفیق یافت. مثلا در مورد فقر آهن، چون جذب آهن مواد غذایی با کمک ویتامین ث بسیار راحت تر و بهتر انجام می گیرد، بنابراین در رژیم غذایی شامل گوشت و سبزی و دانه های غلات یک لیوان عصاره طبیعی پرتقال که سرشار از ویتامین ث است نیز خورده شود.

بدیهی است که برای تامین ویتامین ث می توان از سایر مواد غذایی که منبع سرشار ویتامین ث هستند، نظیر آب لیمو ترش و کلم بروکلی و اسفناج که بخار پز شده و یا توت فرنگی و طالبی و … نیز استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که در تامین ویتامین و مصرف آهن زیاده روی نشود، زیرا اگر آهن بدن از مقدار ضروری روزانه بیشتر شود، ممکن است منشا ناراحتی هایی شود. مصرف بیش از حد آهن موجب ایجاد دردهای غیر عادی، اسهال یا یبوست شدید می نماید.

 

همچنین بخوانید: چربی ها چه اثراتی در سلامت انسان دارند؟

 

نقش “روی” در بدن و منابع غذایی آن :

روی هم نظیر آهن از فلزات مهمی است که حتی مقدار کم آن در تقویت مبارزان خط اول جبهه سیستم دفاع طبیعی بدن یعنی در تقویت لمفوسیت ها نقش تعیین کننده دارد. با حمله عوامل بیماری زا، بلافاصله سلول سیستم دفاع طبیعی بدن تکثیر می شوند و روی و آهن هر دو در این فرآیند سهم موثری دارند، گوشت قرمز کم چرب و غذاهای دریایی بهترین منبع تامین روی هستند. تنها مصرف پانزده میلی گرم روی از طریق خوردن غذاهای طبیعی برای فعال نمودن سیستم دفاع طبیعی کافی به نظر می رسد. خوردن روزانه حدود هشتاد تخم کدو حلوایی، پس از سه ماه به تدریج به رفع کمبود زینک کمک می کند و برای کاهش ورم خوش خیم پروستات مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سماق را با خواص کمک به کاهش وزن و چربی سوز، درمان کهیر، درمان لک های سفید پوست، درمان اسهال، درمان حالت تهوع و استفراغ در بارداری، پیشگیری از پوسیدگی دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0