topNotif

تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی

2535 بازدید
15 فروردین 98
بهاره
,,

روش های خانگی برای تقویت و رشد مژه ها

بسیاری از خانم ها و دختران جوان مایل به داشتن مژه های بلند و پر پشت هستند. دلیل آن این است که مژه های ضخیم و بلند چشم ها را زیبا تر و جذاب تر می کند. عمدتا عواملی مانند ژنتیک، برخی بیماری ها، آسیب چشمی، اختلالات هورمونی، آرایش بیش از حد و تغذیه ناسالم می تواند سبب عدم رشد مژه ها شوند. اصولا مراقبت های معمولی به بهبود سلامت مژه ها کمک می کند. علاوه بر این، برخی از دستور العمل های خانگی می تواند برای افزایش رشد و حجم مژه ها مفید باشد. در نظر داشته باشید که هر درمان برای هر فرد متفاوت است. ممکن است یک روش برای فردی چند هفته و برای شخصی دیگر چند ماه طول بکشد. حال در این مقاله به تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی خواهیم پرداخت.

 

تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی

تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی

 

تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی

روغن کرچک

روغن کرچک یک نسخه موثر است که رشد مژه ها را افزایش می دهد. این روغن فولیکول های مو را تحریک کرده و به مبارزه با میکروارگانیسم هایی که مانع رشد مژه می شوند، کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • روغن کرچک دو قاشق غذاخوری
  • ژل آلوئه ورا دو قاشق غذاخوری

 روش تهیه: روغن کرچک و ژل آلوئه ورا با هم مخلوط کنید. سپس، به کمک گوش پاکن مقداری از این ترکیب را روی مژه بمالید. بهتر است این ترکیب را در شب (قبل از خواب) استفاده کرده و صبح روز بعد با آب بشویید. برای اثر بخشی بیشتر، این درمان را روزانه برای دو یا سه ماه تکرار کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک درمان طبیعی برای تقویت و رشد مژه است. روغن زیتون غنی از ویتامین ای و اسید اولئیک است، بنابراین مژه ها را تغذیه کرده و به رشد آن ها کمک می کند.

روش استفاده

 مقداری روغن زیتون را به میزان کمی حرارت دهید. سپس، به کمک شانه مخصوص مژه آن را قبل از خواب بر روی مژه ها قرار داده و صبح روز بعد با آب بشویید. این روش را برای چند ماه به صورت روزانه تکرار کنید تا نتایج رضایت بخش حاصل شود.

چای سبز

 چای سبز یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که به رشد مژه ها کمک می کند و آن ها را قوی تر، ضخیم تر و طولانی تر می کند.

روش استفاده

یک قاشق چای خوری از برگ چای سبز در یک لیوان آب گرم ریخته و اجازه دهید برای چند دقیقه دم بکشد. بعد از خنک شدن چای سبز، مژه هایتان را با آن بشویید. توصیه می شود برای رشد بهتر مژه ها این عمل را هر شب قبل از خواب انجام داده و صبح روز بعد آن را با آب بشویید.

 

همچنین بخوانید:  با عوارض استفاده از مژه مصنوعی آشنا شوید

 

روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس

روغن نارگیل مرطوب کننده و غنی از مواد مغذی است. روغن اسطوخودوس نیز دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که رشد مو را افزایش دهد. روغن اسطوخودوس و روغن نارگیل علاوه بر رشد مژه ها باعث ضخیم شدن مژه ها نیز می شوند.

 مواد تشکیل دهنده

  • روغن نارگیل یک قاشق چای خوری
  • روغن اسطوخودوس دو تا چهار قطره

این روغن ها را با هم مخلوط کرده و به کمک یک گوش پاکن آن را به آرامی بر روی مژه ها قرار دهید. بهتر است این روش را به صورت روزانه استفاده کنید تا نتیجه بهتر حاصل شود.

کره شیا

کره شیا حاوی مقادیر بسیار خوبی از ویتامین آ و ای می باشد، در نتیجه باعث تقویت فولیکول مو می شود و به تقویت و رشد مژه ها کمک می کند.

روش استفاده

قبل از خواب مقدار کمی از کره آب شده شیا را با کمک انگشتان دست خود بر روی مژه ها بمالید و صبح روز بعد، آن را با آب بشویید.

پوست لیمو

پوست لیمو کمک می کند تا مژه ها تقویت و ضخیم تر شوند، زیرا حاوی ویتامین ب، ث، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است.

 مواد تشکیل دهنده

  • پوست لیمو خشک شده یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یا روغن کرچک به میزان کافی

روش تهیه

پوست لیمو خشک شده در ظرفی ریخته و روغن زیتون را به اندازه ای که پوست لیمو در آن غوطه ور شود، اضافه کنید. سپس، اجازه دهید که پوست لیمو برای 2 تا 3 هفته در روغن باقی بماند. حال بعد از گذشت این مدت، عصاره پوست لیمو و روغن زیتون را به کمک برس مژه و یا گوش پاکن بر روی مژه بگذارید. برای گرفتن یک نتیجه رضایت بخش، این را برای چند ماه هر شب قبل از خواب تکرار کنید و صبح روز بعد آن را بشویید.

 

تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی

تقویت و رشد مژه ها به روش های خانگی و طبیعی

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت انگیز است که به رشد و پرپشت شدن مژه ها کمک می کند، زیرا حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است که باعث رشد موها می شود. شما می توانید از ژل آلوئه ورا رقیق شده با آب یا گلاب برای مژه ها استفاده کنید و یا از ترکیب زیر بهره ببرید.

مواد تشکیل دهنده

  • ژل آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری
  • روغن جوجوبا یک قاشق غذاخوری
  • دمنوش بابونه قاشق چای خوری

تمامی مواد مزبور را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس، به کمک برس مخصوص و یا گوش پاکن آن را بر روی مژه ها قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید و این ترکیب را برای چند ماه تکرار کنید.

وازلین

وازلین به عنوان یک نرم کننده پوستی علاوه بر درمان خشکی پوست به رشد و پر پشت شدن مژه ها کمک می کند.

روش استفاده

مقداری وازلین را به کمک انگشتان دستتان هر شب بر روی مژه ها بمالید و صبح روز بعد آن را با آب گرم بشویید.

روغن بادام

روغن بادام حاوی مقدار بالایی از ویتامین ای است که به رشد مژه ها کمک می کند و آن ها را ضخیم تر و بلند تر می کند.

روش استفاده

کمی روغن بادام را هر شب قبل از خواب بر روی مژه ها مالیده و صبح روز بعد با آب بشویید.

 تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین فراوانی است که به رشد مژه ها کمک می کند. همچنین، حاوی مقادیر زیاد بیوتین و ویتامین ب است که باعث تقویت و پر پشت شدن مژه ها می شود.

مواد تشکیل دهنده

  • تخم مرغ یک عدد
  • گلیسیرین یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ را در یک ظرف به خوبی هم بزنید تا سفیده و زرده آن با هم مخلوط شود، سپس گلیسیرین را به آن اضافه کنید. حال این ترکیب را به کمک یک گوش پاکن و یا برس مخصوص، آن را بر روی مژه ها قرار داده و بعد از 15 دقیقه با اّب سرد بشویید. بهتر است این درمان را 3 بار در هفته و برای چند ماه تکرار کنید.

نکاتی برای تقویت و رشد مژه ها

  • یک رژیم سالم مانند غذاهای حاوی امگا 3 (ماهی)، ویتامین ب 5 (ماست)، ویتامین ث (مرکبات)، پروتئین (گوشت) و غلات غنی شده باعث رشد مو و همچنین مژه ها می شود.
  • هر شب قبل از خواب آرایش خود را پاکنید، زیرا ماندن مواد آرایشی بر چشم و صورت باعث خشک و شکننده شدن مژه ها می شود.
  • پلک ها و مژه ها را به آرامی پاک کنید و از یک پاک کننده طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید.
  • از اکستنشن مژه و مژه های مصنوعی اجتناب کنید، زیرا چسب آن ها آسیب بسیاری به مژه ها وارد می کند.
  • از تمیز کردن بیش از حد یا کشیدن مژه ها به هنگام تمیز کردن، خودداری کنید.
  • از ریمل ضد آب استفاده نکنید، زیرا این نوع ریمل ها باعث خشک و سفت شدن مژه ها شده و باعث ریزش آن ها می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کندش را با خواص از بین برنده طاسی، درمان کچلی، پرپشت کننده ابرو مژه، پرپشت کننده ریش و سبیل، افزایش رشد و بلندی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0