تمشک و خواص و مضرات آن

3175 بازدید
08 آبان 96
سمانه

تمشک و خواص و مضرات آن را بشناسیم

تمشک میوه ای خوشمزه و ترش و مورد علاقه اغلب جوان ها و کودکان هست، در ادامه مطلبی من باب مضرات و فواید و نام های دیگر این گیاه برای شما تهیه شده است. اگر مشتاق خواندن اطلاعات جدیدی از میوه خوشمزه تمشک هستید پس این مطلب را از دست ندهید. تمشک که با نام های علیق، تلس، سه گل، توت سه گل، توت وحشی، تلو، توت العلیق و توت شوکی و … شناخته می شود دارای طبع سرد و خشک بوده است. تمشک گیاهی از تیره گل سرخ ها و وحشی است.

تمشک را به طور وسیع در بوته زار ها و در بین انبوهی از درختان جنگلی می توان یافت. شاخه های آن تیغی و هر شاخه 3 تا 5 برگ پر مانند تخم مرغی شکل و نوک تیز دارد. گل های تمشک به شکل فنجان سفیدی است که در بهار و تابستان در سال دوم بوته میوه می دهد. میوه های آن کوچک و بهم چسبیده و خوشمزه و خوردنی است که در تابستان می روید و میوه تازه تمشک ملین خوبی است.

تمشک و خواص و مضرات آن

تمشک و خواص و مضرات آن

خواص تمشک

از خواص تمشک می توان به رقیق کنندگی خون، تصلب شرایین، تصفیه کننده خون، درمان جوش صورت که ناشی از یبوست است، درمان کک و مک ها (با مالش آن بر روی صورت)، درمان تب، کاهش چربی خون، درمان رماتیسم، درمان و پیشگیری مرض قند و اوره خون، لکنت زبان، اسکوربوت، تنظیم فشار خون، فعال کننده کلیه ها،کم کننده بزاق دهان و برطرف کننده برآمدگی اطراف چشم، اشاره کرد. اگر دارای گلو درد چرکی هستید جوشانده ای از برگ تمشک و عسل تهیه کرده و روزی دو فنجان مصرف کنید تا رفته رفته چرک گلو از بین رود. بستن سر با برگ تمشک برای مننژیت بسیار مناسب هست.

 

همچنین بخوانید:  با خواص تمشک آشنا شویم

 

زنانی که علاقه ای به باردار شدن ندارند می توانند تمشک را با گلاب در زمان عادت ماهانه خود مصرف نمایند تا از بارداری ناخواسته جلوگیری شود. مصرف میوه تمشک سیاه برای تقویت صدا و گلو مفید است. تمشک سیاه برای اسهال همراه با التهاب روده نیز مفید است.

موارد مصرف تمشک در زیبایی

پوست صورت، ماسک شاداب کننده تمشک را بسیار می پسندد. مشتی تمشک کاملا رسیده را له کنید و میوه له شده را حدود ربع ساعت روی پوست بگذارید. پس از این مدت به کمک پنبه ای با آب باران یا آب معدنی آب بکشید. همینطور می توانید از میوه تمشک ماسکی برای خود تهیه کنید و آن را بر روی پوست دست و صورت خود قرار دهید تا خلل و فرج پوست را از بین ببرد.

مضرات تمشک :

  • اما از مضرات تمشک می توان به ایجاد کردن سر درد اشاره کرد.
  • همینطور زیاده روی آن برای صفرا، قلب و کبد مضر است.

طرز تهیه دم کرده برگ تمشک :

برای تهیه دم کرده تمشک سی گرم برگ تمشک را در دو لیوان آب داغ برای مدت زمان پانزده دقیقه خیس کنید، سپس به آرامی آن را دم کنید و هر روز یک الی دو لیوان از آن را بنوشید، این دم کرده مصرف دارویی و آشامیدنی دارد که برای معالجه بیماری اسهال و استفراغ بسیار موثر است، دم کرده برگ های تمشک برای کم کردن شیر مادرانی که بچه سقط کرده اند و از بین بردن درد های زایمان موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوجی بری را با خواص  پیشگیری از دیابت، کنترل سطح کلسترول خون، از بین برنده رادیکال های آزاد، خواص ضد سرطانی، پیشگیری از آسیب های کبدی، مراقبت از پوست، بهبود کیفیت خواب، افزایش کمیت و کیفیت اسپرم، بهبود قدرت بینایی، حفاظت از سلامت قلبی و عروقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0