topNotif

تناسب روحی و عاطفی بعد از زایمان

1540 بازدید
25 فروردین 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

تناسب روحی و عاطفی بعد از زایمان :

درست است که مادر شدن موجب شادمانی بسیاری است، اما در عین حال، زحمت و دشواری زیادی را نیز به همراه دارد. بیشتر مادران احساس می کنند که نمی توانند خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند، از این رو همواره احساس خستگی می کنند. در صورتی که زنانی هم هستند که بعد از زایمان شاد و با نشاط هستند. البته، میزان و مدت افسردگی پس از زایمان در میان زنان متفاوت است. اما برخی از زنان دچار افسردگی های دراز مدت می شوند. خوشبختانه، تمرین های ورزشی از افسردگی های دراز مدت جلوگیری می کند. از این رو در مرحله اول به کودک خود توجه کنید و در مرحله بعد به بدن و اندام خود بپردازید. اگر احساس افسردگی می کنید از خانواده و دوستان و کارشناسان کمک بخواهید.

تغییرات هورمونی :

از هر ده مادر هشت نفر آنان با گذشت ده روز از زایمان به افسردگی بعد از زایمان مبتلا می شوند و ممکن است به دلایل واهی به گریه بیفتند. دلیل این عارضه کاهش غافلگیر کننده میزان هورمون های بعد از زایمان است. هورمون استروژن موجب تولید آندرپین می شود که احساس نشاط و شادابی به انسان می دهد. در طول دوران بارداری میزان استروژن بدن افزایش می یابد و موجب می شود زنان از نیمه های حاملگی شاداب و با نشاط شوند.

تناسب روحی و عاطفی بعد از زایمان

تناسب روحی و عاطفی بعد از زایمان

اما میزان پروژسترون و دیگر هورمون های مربوط به زاد و ولد هشتاد و چهار ساعت پس از زایمان و رهایی از جفت کاهش می یابد و تا زمانی که شما به فرزندتان شیر می دهید، در همین سطح پایین می ماند. اما اگر به جای شیر دادن به شیر خشک یا غذاهای آماده کودکان روی بیاورید، میزان هورمون ها در بدن افزایش می یابد و به حالت عادی باز می گردد. می توان گفت که افسردگی بعد از زایمان مجموعه ای از عواطف و احساسات پر شوری است که در یک یا دو روز به زن دست می دهد. شاید شما به دلیل شادمانی مادر شدن در ده روز اول پس از زایمان دچار افسردگی نشوید، اما معمولا با گذشت این ده روز احساسات شما شدت بیشتری خواهد یافت و ممکن است غافلگیر شوید.

سازگاری با شرایط جدید :

بعد از این که همه مادر شدن شما را تبریک گفتند احساس می کنید، که از این به بعد اگر می خواهید کاری را انجام دهید باید با زمان مسابقه بگذارید. به زودی خواهید آموخت که چگونه دو کار را در یک زمان انجام دهید و زندگی جدیدی را شروع کنید.

 

همچنین بخوانید:  زایمان راحت با چند نسخه از گیاهان دارویی

 

شما دست کم به دو یا سه هفته وقت نیاز دارید تا به مراقبت از کودک خود عادت کنید. اما وقتی که فهمیدید چه وقت او، از خواب بیدار می شود و بعد از ظهر چقدر می خوابد و شب کی به خواب می رود، تنظیم برنامه شبانه روزی برای شما آسان می شود. می توانید زمان هایی را که خستگی شما به اوج خود می رسد، از زمان هایی که می توانید در آن به کارهای دیگری نظیر انجام دادن تمرینات ورزشی بپردازید، تفکیک کنید.

تعیین اولویت ها :

سعی نکنید خانه را مانند گذشته مرتب و منظم نگه دارید. اگر بخواهید چنین کاری کنید، حتما خسته و عصبی خواهید شد. از این به بعد، همیشه لباس نشسته خواهید داشت. سعی نکنید همه چیز را در یک زمان انجام دهید، زیرا ناکام خواهید ماند. هرج و مرج را بپذیرید، کیفیت نوع زندگی مهم است.

سازگاری با تغییرات :

همه زنان باید بدانند که مادر شدن به معنای تغییر کردن است و تغییر ممکن است سخت و دشوار باشد، اما می توان خود را با آن هماهنگ کرد. هیچ دلیلی وجود ندارد که چون شما وقت ندارید روزنامه بخوانید یا تلویزیون ببینید، امور روزمره زندگی را ادامه ندهید. می توانید به جای تماشای تلویزیون، هنگام انجام دادن کارهای خانه رادیو گوش دهید یا با استفاده از نوار ضبط شده، زبان یاد بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل بهارنارنج را با خواص مقوی قلب و اعصاب، رفع بی خوابی های عصبی، رفع افسردگی، تسکین ناراحتی های سینه، رفع سرفه، رفع تپش قلب، آرامبخش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0