توصیه هایی برای مادران شاغل

1809 بازدید
19 آبان 97
بهاره
,

توصیه هایی برای مادران شاغل

اگر شما یک مادر هستید که علاوه بر وظیفه مادری شاغل هم هستید، در شرایط سختی قرار دارید. این شرایط کمی سخت تر خواهد شد، اگر فرزندان شما سنین کمی دارند. گاهی اوقات شما به خاطر شغلتان، برای بچه ها وقت ندارید. دوران کودکی پایه و اساس آینده کودکان است. در چنین وضعیتی، اگر والدین برای فرزندان خود وقت کافی نداشته باشند، رابطه آن ها با کودکان تحت تاثیر قرار می گیرد و ارتباط آن ها با کودکان در سنین بالاتر بدتر می شود. در این مقاله توصیه هایی برای مادران شاغل دارم و به آن ها می گویم که، چگونه در کنار شاغل بودن، وظایف خانه داری و زمان کم می توانید وقت کافی برای کودکان خود بیابید.

توصیه هایی برای مادران شاغل

توصیه هایی برای مادران شاغل

چگونه در کنار شاغل بودن، وظایف خانه داری و زمان کم، با کودکان خود وقت بگذرانید

با شریک زندگیتان تقسیم کار کنید

اغلب زنان همیشه می خواهند که همه کارها را کامل بدون هیچ کم و کاستی خودشان انجام دهند و بیشتر زنان شاغل وقت آزاد خود را صرف نظافت و رسیدگی به امور دیگر اعضای خانواده می کنند. اما هنگامی که فرزندان شما کوچک هستند، آن ها بیشتر از نظافت خانه به خود شما و وقتی که برای آن ها می گذارند نیاز دارند. بنابراین، مادران شاغل باید تا حدی در کارهای خانه مصالحه کنند، و زمان خود را هر چند کم، با کودکان به طور منظم صرف کنند. بنابراین کارهای خانه را با همسر خود و سایر اعضای خانواده تقسیم کنید و اگر این امکان پذیر نیست، می توانید زمان را برای کارهای مهم تر صرف کنید. اگر فرزندان شما کمی بزرگ تر باشند، آن ها نیز می توانند در کارها به شما کمک کنند.

 از تلفن همراه خود فاصله بگیرید

در حالی که شما با فرزندان خود در منزل هستید، تلفن همراه را از خود دور کنید و صددرصد زمان خود را به فرزندان خود اختصاص دهید. به همه حرف هایشان گوش کنید و با آن ها صحبت کنید. با حذف تلفن های همراه، می توانید زمان کافی برای فرزندان خود بگذارید. این مسئله همچنین برقراری ارتباط بهتر، بین شما و فرزندانتان را ایجاد می کند.

 

همچنین بخوانید: نقش مادر در خوشبختی یا بدبختی فرزند

 

با مکالمه تصویری فاصله را کاهش دهید

فناوری های مدرن امروزی به ما مزایای بسیاری داده است. پس عاقلانه است که از این مزیت کامل استفاده کنید. بدین معنا که اگر شما از محل کار خود دیر باز می گردید بهتر است با بچه ها از طریق تماس های تصویری (مانند اسکایپ یا واتساپ) صحبت کنید. همچنین، با آنها یک چت ویدئویی بگذارید تا احساس دوری کودکان از شما بیش از حد عادی نشود. البته این کار می تواند دشوار باشد اما می توانید در زمان استراحت این کار را انجام دهید. شما می توانید به فرزندان خود بگویید که همه آن ها می توانند پیام های لازم را از طریق اسکایپ یا واتساپ به شما بگویند تا در صورت مشکلی شما به آن ها کمک کنید.

زمان خرید را هدر ندهید

زنان عاشق خرید بیش از حد هستند. با این حال، تمام تحقیقات نیز ادعا می کنند که خرید سطوح استرس کمتری دارد و انتشار هورمون ها را آزاد می کند، که باعث می شود احساس خوشحالی کنیم. اما زمانی که زمان برای دادن وقت به کودکان است، باید بدانید که فرزندان شما مهم تر از خرید هستند. اگر لازم است خرید کنید، کودکان را هم ببرید. اگر امکان پذیر نیست که آنها را هم بیاورید، خرید از فروشگاه آنلاین و تحویل درب منزل، انتخاب بسیار خوبی است. این کار باعث می شود در وقت شما صرفه جویی شود و زمان باقیمانده را با فرزندان خود بگذارید.

در آخر اینکه، کودکان خیلی سریع تر از آنچه که تصور می کنید، بزرگ می شوند و بعضی لحظات در کودکی هرگز تکرار نمی شود. شاید روزی فرا رسد که برای در آغوش کشیدن فرزندتان دلتنگ شوید، پس زمان را از دست ندهید. کودکی فرزند شما دیگر تکرار نخواهد شد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم خربزه را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد انعقاد خون، درمان سرفه های شدید، افزایش میل جنسی، برطرف شدن لکه های صورت، اشتها آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0