topNotif

تیره کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی + روش های تهیه

4907 بازدید
10 آبان 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

تیره کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی + روش های تهیه

موی سیاه یکی از زیباترین، جذاب ترین و پرطرفدارترین رنگ های مو در جهان محسوب می شود، به دلیل رنگ آمیزی مکرر، موها ضعیف و به شدت شکننده می شوند و این باعث می شود طراوت، جذابیت و زیبایی خود را از دست بدهند، بنابراین لازم است از مواد شیمیایی که به سلامت مو آسیب می رساند صرف نظر کرده و مواد طبیعی استفاده کنید. که به مو همان رنگ و درخشندگی را می بخشد، بدون اینکه مو آسیب زیادی ببیند، در این مقاله تیره کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی + روش های تهیه آن ذکر خواهد شد. پس با ما همراه باشید؛

 

تیره کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی + روش های تهیه

تیره کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی + روش های تهیه

 

تیره کردن مو با روش های طبیعی

بدون استفاده از رنگ های شیمیایی که باعث خشکی و آسیب به مو می شوند، می توان موها را تیره کرد، به روش های زیر:

موها را با حنا و نیل سیاه رنگ کنید

حنا از مواد طبیعی است که در رنگ کردن مو استفاده می شود و هنگام مخلوط کردن حنا و نیل، رنگ قهوه ای پررنگ به دست می آید و بعد از استفاده از نیل روی موهای رنگ شده با حنا، رنگ مشکی به دست می آید و با مراحل زیر، موها به رنگ سیاه در می آیند.

مواد تشکیل دهنده:

  • وازلین
  • حنا
  • کلاه رنگ مو
  • نیل (وسمه)

روش تهیه: مقداری وازلین به روی پوست اطراف مو قرار دهید تا حنا باعث لک شدن پوست نشود. قسمت کوچکی از مو گرفته شده، سپس حنا به آن زده می شود و آن قسمت از مو در یک جهت محکم پیچیده می شود. قسمت دیگری از مو گرفته شده، حنا به آن زده می شود و در جهت مخالف پیچیده می شود و این کار در تمام قسمت های مو انجام می شود. با چرخاندن، موها بدون نیاز به استفاده از گیره برای محکم شدن در جای خود باقی می مانند.

پس از اینکه حنا را کامل بر روی موها قرار دادید، با کلاه یکبار مصرف موها را بپوشانید. حنا را حداقل برای 2-3 ساعت بروی موها بگذارید. سپس آن را با آب ولرم بشویید و برای حصول نتیجه بهتر ترجیح داده می شود از شامپو یا نرم کننده استفاده نکنید. درنتیجه این امر موها نارنجی می شود، به ویژه روی موهای سفید، اما جای نگرانی نیست. زیرا پس از مراحل زیر، رنگ موی سیاه به دست می آید:

 

همچنین بخوانید: فواید قهوه برای مو و روش های استفاده از آن

 

بعد از حنا از نیل استفاده کنید

اگر مو کوتاه است، از 100 گرم نیل (وسمه) استفاده شود، اگر طول متوسط 200 گرم و اگر مو طولانی باشد، از 300 گرم نیل استفاده می شود، (اگر موهای شما ضخیم و فر است، بیشتر از آن استفاده کنید.) نیل با آب مخلوط می شود و خمیری شل مانند قوام شیر به دست می آید و بلافاصله روی مو قرار می گیرد. سر را با کلاه رنگ مو بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. یک روز طول می کشد تا نیل کاملا اکسید شود و بنابراین موهای به رنگ سیاه در می آید.

موهای خود را  با چای تیره کنید

مواد تشکیل دهنده:

  • چای دمکرده
  • پودر حنا
  • آمله (انگور هندی)

روش تهیه: چای دم کرده به مقدار کافی برای مخلوط کردن پودر حنا و آمله این مخلوط را یک شب بگذارید. ماسک کاملا روی پوست سر و موها مالیده شود و قبل از شستشو به مدت 30-20 دقیقه باقی بماند.

 

تیره کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی + روش های تهیه

تیره کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی + روش های تهیه

 

روغن نارگیل و برگ های کاری برای تیره کردن موها

رنگ کردن مو با استفاده از روغن نارگیل و برگ کاری یک دستور هندی است. وقتی برگ های کاری با روغن نارگیل مخلوط می شوند، یک رنگ مو طبیعی ایجاد می شود، علاوه بر این باعث تقویت فولیکول های مو می شود. روش آن به شرح زیر می باشد:

مواد تشکیل دهنده:

  • یک فنجان روغن نارگیل
  • مقداری برگ کاری
  • یک گرم آرد نخود سبز

روش تهیه: برگ های کاری را بشویید و خرد کنید. سپس برگ های خرد شده را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این مخلوط را برای چند دقیقه بجوشانید. سپس برای مدتی بگذارید تا در دمای محیط خنک شود. پس از آن، این مخلوط به پوست سر مالیده می شود، و با استفاده از نوک انگشتان به آرامی ماساژ داده می شود، سپس مخلوط را به مدت نیم ساعت قبل از استحمام روی مو بگذارید. در آخر، موها را با آرد نخود سبز شستشو دهید و در صورت عدم وجود می توان از یک شامپوی ملایم استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید: آموزش تهیه رنگ مو گیاهی قهوه ای

 

قهوه برای تیره کردن موها

مو را می توان با قهوه رنگ کرد. استفاده از قهوه برای مو امروزه بسیار آشنا و مورد علاقه بسیاری از افراد است و پس از چندین بار استفاده از آن رنگ مو تیره می شود. بیش از 5000 ماده شیمیایی در بسیاری از محصولات رنگ مو وجود دارد، بسیاری از این مواد سرطان زا هستند، بنابراین لازم است که به رنگ موهای طبیعی روی بیاورید و روش آن این است:

مواد تشکیل دهنده:

  • قهوه با کیفیت

روش تهیه: مقداری قهوه جوشانده می شود و پس از خنک شدن، در ظرف دربسته نگهداری می شود تا تخمیر شود. هنگام دوش گرفتن و شستن مو، قهوه به موها زده می شود و برای مدتی باقی می ماند. سپس موها را به مدت چند دقیقه با قهوه ماساژ دهید. پس از آن، موها را دوباره با آب سرد بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

حنا را با خواص تقویت رشد مو، کاهش ریزش مو، پیشگیری از شوره سر، درمان موخوره، جلوگیری از ترک خوردن ناخن، تسکین سریع سردرد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. زهرا
    27 خرداد 1402

    سلام ایابرگ‌کاری همان‌برگ‌بواست ؟

    • عطارک
      28 خرداد 1402

      درود بر شما

      خیر٬ برگ کاری با برگ بو کاملا متفاوت می‌باشد.

      سپاس فراوان از شما

0