چگونه از افزایش وزن در یائسگی جلوگیری کرد؟

1455 بازدید
02 اسفند 97
بهاره
,

چگونه می توان از افزایش وزن در یائسگی جلوگیری کرد؟

در طول یائسگی، بسیاری از انواع تغییرات هورمونی در بدن زنان رخ می دهد که باعث می شود آن ها با بسیاری از انواع مشکلات مواجه شوند. زمان دقیق یائسگی 40 سالگی یا بیشتر است و اگر یائسگی در زنان قبل از این سن رخ دهد، نشان از نوعی مشکل است. تولید تخمک در طول یائسگی متوقف می شود و به همین علت بسیاری از مشکلات روانی و جسمی نیز بروز می کند. بعد از یائسگی، وزن بسیاری از زنان به طور نامنظم افزایش می یابد و این نیز خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش می دهد. خوشبختانه زنان می توانند با اتخاذ چند راهکار ساده با این مشکل مقابله کنند. لذا، بهتر است که بدانید، چگونه می توان از افزایش وزن در یائسگی جلوگیری کرد.

 

چگونه می توان از افزایش وزن در یائسگی جلوگیری کرد؟

چگونه می توان از افزایش وزن در یائسگی جلوگیری کرد؟

 

علت افزایش وزن در یائسگی چیست؟

کاهش سطح هورمون استروژن

استروژن برای توزیع چربی در بخش های مختلف بدن زنان بسیار مفید است. اما در دوران یائسگی سطح آن کاهش می یابد، به طوری که چربی در بدن تجمع پیدا می کند و چاقی افزایش می یابد.

افزایش اشتها

اشتهای شما نیز به دلیل تغییرات هورمونی در طول یائسگی افزایش می یابد. با توجه به سطوح پایین استروژن، شما اغلب احساس گرسنگی می کنید و میل بیشتری برای خوردن غذا دارید به همین دلیل، افزایش وزن در دوران یائسگی اتفاق می افتد.

کاهش انرژی و متابولیسم بدن

تغییرات غذایی و هورمونی سبب کاهش سوخت و ساز بدن شده و از طرفی سطح انرژی بدن نیز به طرز باورنکردنی کاهش می آید. در این سن بسیاری از زنان به بدن خود توجه ندارند و تمرین یوگا و ورزش های هوازی را انجام نمی دهند. با توجه به کمبود انرژی و کاهش متابولیسم بدن، افزایش وزن در یائسگی بروز می کند.

استرس

استرس یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است. در اثر تغییرات هورمون ها در طول یائسگی، استرس نیز افزایش می یابد. بسیاری از زنان به دلیل استرس و تغییرات هورمونی اضافه وزن پیدا کرده و با افزایش شدید اشتها مواجه می شوند.

 

همچنین بخوانید:  مصرف مکمل های غذایی در دوران یائسگی

 

چگونه از افزایش وزن بعد از یائسگی جلوگیری کرد؟

بر قراری تعادل هورمون

روش تعادل هورمونی و روش های جایگزینی هورمون ها، روش هایی هستند که مانع از اختلال هورمون های جنسی در دوران یائسگی می شود. علاوه بر این، این درمان مانع از افزایش وزن پس از یائسگی می شود و به سوختن چربی اضافی در بدن کمک می کند.

ورزش

لازم است که ورزش یا فعالیت های ساده بدنی مانند پیاده روی و یوگا پس از یائسگی انجام شود، زیرا وزن بدن را کنترل کرده و چربی اضافه در بدن را نیز می سوزاند. همچنین، ورزش، بدن را از بسیاری جهات سالم نگه می دارد.

مصرف رژیم غذایی سالم

لازم است رژیم غذایی سالم داشته باشید، به خصوص بعد از یائسگی. پس از یائسگی، خطر افزایش وزن بسیار زیاد است، بنابراین از مصرف غذاهای چرب اجتناب کنید و سعی کنید غذاهای غنی از فیبر و کم کالری مصرف کنید.

خواب کافی

خواب مناسب برای سلامتی ضروری است و همچنین بدن را در برابر بسیاری از مشکلات محافظت می کند.پس از یائسگی حداقل باید 6 تا 7 ساعت خواب کافی داشته باشید تا وزن بدن کنترل شود.

شما می توانید این نکات ساده و آسان را برای جلوگیری از افزایش وزن در یائسگی دنبال کنید. این اقدامات علاوه بر کنترل وزن، به حفظ سلامت بدن کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه پنج انگشت را با خواص درمان افسردگی، سردرد، میگرن، درد چشم، اختلالات هورمونی زنانه، آسم، برونشیت مزمن، عفونت های دستگاه گوارش، اسهال، درمان برخی از سرطان ها، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0