جینگوبیلوبا کهن‌سال ترین گیاه جهان

2378 بازدید
20 دی 96
سمانه

با جینگوبیلوبا کهن‌سال ترین گیاه جهان آشنا شویم

جینگوبیلوبا (ginkgo biloba) یکی از قدیمی ترین انواع درخت ها است و حدس زده می شود قدمت دویست میلیون ساله داشته باشد. درختی مقاوم با برگ های سبز روشن و به شکل باد بزن است. طول این درخت حدود چهل متر است. درخت ماده در فصل پاییز میوه می دهد که شبیه آلو است. برگ ها و دانه ی درون میوه این درخت، خواص دارویی دارند اما گوشت میوه آن سمی است.

این گیاه چه اثراتی در بدن دارد ؟

جینگوبیلوبا یک گیاه دارویی است که جریان خون را در دست و پاها افزایش می دهد و باعث بهبود کار مغز و تقویت حافظه کوتاه مدت می شود. خون رسانی را به مغز افزایش می دهد، در نتیجه باعث می شود قند بیشتری وارد سلول مغزی شود و انتقال پیام های عصبی را تقویت می کند.

دارای خواص آنتی اکسیدانی است، زیرا باعث تقویت عمل پلاکت های خونی و سلول های عصبی و افزایش خون رسانی به سیستم عصبی و مغز می شود. همچنین غلظت و چسبندگی خون را کاهش می دهد. باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. تخریب شبکیه چشم را که در نتیجه تخریب ماکولا رخ می دهد را کاهش می دهد. در بیماری های آلزایمر و دمانس مغزی (اختلال در حافظه به دلیل پیری و بیماری) مفید است. این داروی گیاهی به شکل کپسول، قرص یا شربت وجود دارد.

جینگوبیلوبا کهن‌سال ترین گیاه جهان

جینگوبیلوبا کهن‌سال ترین گیاه جهان

این گیاه در درمان بیماری های زیر موثر است :

مشکلات گردش خون سرخرگی، تصلب شرائین مغزی، نارسایی عروق مغزی، ناشنوایی گوش داخلی، کاهش بینایی و شنوایی در اثر نارسایی عروق، اختلال در حافطه یا قدرت تمرکز، لنگی متناوب پاها در نتیجه انسداد عروق و نرسیدن خون کافی، تضعیف حافظه کوتاه مدت، بیماری های عروقی، سرگیجه با منشا عروقی.

در موارد زیر باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کرد؛

  • اگر دچار مشکلی در انعقاد خون هستید، زیرا جینگوبیلوبا دارای خاصیت ضد انعقاد خون است.
  • در صورت مصرف هر نوع داروی کاهش دهنده غلظت خون، هپارین، آسپرین، وارفارین، کومارین باید با متخصص مشورت کنید زیرا این داروها ممکن است با جینگوبیلوبا تداخل کند.
  • اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید.
  • اگر در دوران شیردهی هستید.

 

همچنین بخوانید:  معرفی گیاه ژینکو یا کینگو

 

اثرات جانبی :

واکنش حساسیت شدید مثل تب، تورم رگ های خونی، ادم یا خیز، درد عضلات یا مفاصل، خونریزی در چشم، خونریزی زیر پوستی، مشکلاتی در انعقاد خون. معمولا رفع این اثرات جانبی نیاز به درمان پزشکی ندارد، ولی اگر این عوارض جانبی ادامه پیدا کرد یا تشدید شد، مصرف دارو را قطع کنید و به پزشک اطلاع دهید.

چگونه این دارو را باید مصرف کرد؟

کپسول یا قرص گیاهی این داروی گیاهی را در دهان گذاشته و با یک لیوان پر از آب ببلعید. برای تاثیر بهتر این مکمل و در شرایطی که معده حساسی دارید، شربت، چای یا فرم تزریقی این دارو توصیه می شود.

این دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه ژینکو را با خواص ضد سرطان، ضد آلزایمر، کاهش فشار خون، تسکین وزوز گوش، تقویت عملکرد مغز، ضد افسردگی، ضد آلرژی و حساسیت، ضد سرفه، تب بر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0