حال برتر چیست و به چه دلایلی لازم است حال برتر را کسب و حفظ کنیم!؟

1323 بازدید
16 دی 97
سمانه
,,

حال برتر چیست؟

حال برتر زمانی حاصل می شود که بتوانیم بر قدرت خود در مهار احساساتمان تکیه کنیم. همیشه تجسم الگویی افسانه ای، ولی ایده آل که برای تغییر خود یا رفتار کمک کرده است. اگرچه برای انجام این کار تنها به استانداردهای خوب نیاز داریم اما این الگوی کامل ولی ذهنی الهام بخش و وسیله برای مقایسه خواهد بود.

فردی با حال برتر و قوی دارای ویژگی هایی مانند:

  • قادر است طیف کاملی از احساسات، از یاس عمیق و خشم گرفته تا شادی و عشق را تجربه کند بدون آن که در ذهن یا زبان بگوید. مانند میلی به تفریح ندارم.
  • احساسات خود را درک می کند بنابراین هرگز نمی گوید، نمی دانم چه احساسی دارم.
  • بر احساسات خود کنترل دارد بنابراین هرگز نمی گوید، آن قدر دوستش داشتم که نتوانستم خود را کنترل کنم و…
  • همواره با احساسات هیجان زا و ترغیب کننده خود را سرزنده نگه می دارد بنابراین هیچ گاه نمی گوید، دلم می خواهد تغییر کنم اما تنبلی نمی گذارد تلاش کنم.
  • احساسات خود را به موقع، در موقعیت و مکان مناسب و به فرد مناسب ابراز می کند. بنابراین هرگز نمی گوید، به خود می لرزیدم و نمی توانستم بر خود مسلط شوم خیلی شرم آور بود و…
  • وضعیت روحی _ احساسی دیگران را می فهمد بنابراین هرگز نمی گوید، همیشه باعث می شدم دیگران احساسات خجالت و شرم کنند.

گام های اساسی برای رسیدن به حال برتر

خشم خود را مهار کنید. به وسیله شناخت احساسات و کسب مهارت های کنترل آن به آگاهی از احساسات خواهید رسید. حساسیت های خود را تعدیل کنید، به وسیله التیام دادن زخم های روحی می توانید خود را بهتر درک کنید. عنان عادت های خود را به دست بگیرید، به وسیله به کارگیری راهکارهای مثبت مهار احساسات لب ریز شده خود را خواهید داشت. احساساتی مانند گناه، شرم، رشک، خشم، ترس، حسادت، دوست داشتن افراطی، بی تفاوتی جز عادت هایی  هستند که لازم است آن ها را کنترل کرد.

حال برتر چیست

حال برتر چیست

چرا به حال برتر نیازمندیم؟!

برای برخی افراد کسب حال برتر ممکن است سخت ترین کاری باشد که در طول زندگی انجام می دهند. در مقایسه با فراگیری حال برتر آموختن بعضی از مهارت های جدید یا تغییر بعضی رفتارها نسبتا آسان تر انجام می شود، اما رسیدن به نقطه که احساس کنید همیشه و در هر موقعیتی مهار احساساتتان را در دست دارید می تواند فرآیندی مشکل و زمان بر باشد.

به چه دلایلی لازم است حال برتر را کسب و حفظ کنیم!؟

1- افزایش احترام به خود، به دلیل آن که احساساتتان دیگر باعث نمی شود به گونه عمل کنید که با سیستم ارزشی شما متفاوت باشد.

2- داشتن شخصیت همگون تر، به دلیل آن که عکس العمل ها و رفتارهای باثبات تری خواهید داشت.

3- استفاده بهینه از عقل و منطق، زیرا تمرکز حواس و حافظه بهتری خواهید داشت و می توانید میان استفاده از منطق، احساسات و الهم های درونی توازن ایجاد کنید.

4- حفظ انگیز، به دلیل آن که می توانید به راحتی احساسات مثبت را در خود زنده نگه دارید و در مورد رسیدن به اهداف خود همیشه انگیزه داشته باشید و در صورت مواجهه با موانع و مشکلات، احساسات منفی خود را که مانع پیشرفت شما می شوند مهار کنید.

5- جلوگیری از اتلاف وقت، زیرا در صورت کاهش نگرانی و ترس می توانید سریع تر تصمیم بگیرید و زودتر عمل کنید.

6- گرفتن تصمیم های بهتر، زیرا از تاثیر احساسات بر منطق خود آگاه می شوید.

7- عضو بهتری در یک گروه خواهید بود، زیرا می توانید بهتر ارتباط برقرار کنید و رابطه کاری خود را به وسیله مهار احساساتی مانند رشک، بهتر حفظ کنید.

8- می توانید به تنهایی کار کنید، زیرا از تنهایی هراسی نخواهید داشت و می دانید چگونه به وسیله هیجانات مثبت خود را سرزنده نگه دارید.

9- تغییرات موجب رشد و بالندگی شما خواهد شد، زیرا می توانید احساسات اجتناب ناپذیر توام با تغییرات و گذارهای مطلوب و نامطلوب زندگی را بهتر مهار کنید.

 

همچنین بخوانید:  چه غذاهایی بخوریم تا بدنی سالم و سرحال داشته باشیم

 

10- بیشتر ریسک خواهید کرد، زیرا می توانید در مورد پیامدهای آن بدون احساساتی شدن فکر کنید و اطمینان خواهید داشت در صورت عدم موفقیت می توانید یاس و دل آزردگی خود را التیام بخشید.

11- زمانی که درخواستی دارید، بهتر می توانید افراد را مجاب کنید، زیرا برای قانع کردن مردم می دانید به چه اندازه و از چه نوع احساسی استفاده کنید.

12- صرفه جویی مالی، زیرا برای تجدید قوا و تمدد اعصاب نیاز به مسافرت یا …. نخواهید داشت و بهتر می توانید کار کنید.

13- دوستی هایی را که همیشه می خواستید و به آن نیاز داشتید می توانید برقرار کنید، زیرا همیشه بر ترس اولیه آغاز یک دوستی یا احساس گناه ناشی از برهم زدن آن تسلط پیدا کنید.

14- بهتر می توانید دوست داشته باشید و محبت کنید زیرا می دانید احساسات شما نمی توانند بر عقلتان غلبه کنند و اگر در دوستی موفق نشوید، می توانید زخم هایتان را التیام بخشید و در مقابل حق‌السکوت های احساسی مصون باشید.

15- روابط جنسی بهتری خواهید داشت زیرا می دانید قادر به مهار دلبستگی های خود هستید و می توانید خواسته هایتان را بدون هراس مطرح کنید.

16- والد بهتری خواهید بود زیرا روش باثبات تری در اظهار محبت خواهید داشت و احساسات منفی خود را بهتر می توانید مهار کنید در نتیجه کودکانتان را کمتر آزار خواهید داد. همچنین با الگو بودن و راهنمایی کردن بهتر می توانید به کودکانتان بیاموزید بر احساسات خود تسلط داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:  می خواهید روان سالم داشته باشید ؟؟

 

17- از نظر جنسی سالم تر خواهید بود، زیرا سیستم ایمنی و اعصاب با هم ارتباط دارند و تنش های انباشته شده ناشی از احساسات مهار نشده بر ماهیچه ها، قلب و سایر اندام های بدن فشار وارد می کند.

18- بر عادت های غذایی خود کنترل بیشتری خواهید داشت زیرا اختلالات خوردن (زیاد یا کم خوری) بدون شک هنگامی که مهار احساسات از دستمان خارج شده است بدتر خواهد بود.

19- ایمن تر رانندگی خواهید کرد زیرا تحت فشار می توانید خونسردی خود را حفظ کنید و در مقابل بد رانندگی کردن دیگران احساس عجز خود را مهار کنید.

20- احتمال مجاب کردن دیگران در بحث ها و حل اختلافات را افزایش می دهید زیرا وقتی در عین منطقی فکر کردن، مسئله خود را با شور و حرارت مطرح کنید، احتمال این که حرفتان را قبول کنند بیشتر می شود.

21- از خلاقیت خود و دیگران بیشتر لذت خواهید برد زیرا بهتر می توانید از توانایی های خلاق خود استفاده کنید.

22- از زندگی بیشتر لذت می برید زیرا می توانید به کارهای خودجوش بپردازید و از شوخ طبعی و کارهای هیجان انگیز لذت ببرید زیرا عنان آن ها را در دست دارید و هرگاه اراده کنید می توانید آن ها را مهار کنید.

23- دیگران برای شما احترام بیشتر قائل خواهند شد زیرا حماقت نمی کنید و چون به احساسات خود اجازه نمی دهید بر عقل تان غلبه کند، عزت نفس خود را حفظ خواهید کرد.

24- دیگران از شما بیشتر حمایت خواهند کرد زیرا با نیازهای عاطفی خود ان ها را کلافه نمی کنید.

25- احتمال موفق شدن و خوشبختی شما بیشتر می شود زیرا می توانید با ایجاد احساسات مثبت از امکانات، موقعیت ها، هوش و مهارت های خود بیشتر استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون اعصاب را با خواص تقویت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0