حجامت و انواع حجامت / فواید و عوارض حجامت در طب سنتی

1636 بازدید
20 مرداد 00
مروارید

حجامت و انواع حجامت / فواید و عوارض حجامت در طب سنتی

حجامت درمانی جایگزین و قدیمی است که از دیرباز وجود داشته است و در اسلام نیز ذکر شده است که حجامت می تواند درمانی برای بسیاری از بیماری ها باشد، از جمله: بیماری های قلبی و خونی و برخی بیماری های کبدی. حجامت فرآیند برداشتن خون اضافی و فاسد از بدن انسان به روش خاصی است که 98 موقعیت دارد، 55 مورد از آن ها در پشت و 43 مورد از آن ها در صورت و شکم است، و این مکان ها انتهای عصبی اعصاب می باشند، اما بیشترین ترجیح برای افرادی که حجامت می کنند، منطقه زیر گردن در سطح شانه است که قسمت هفتم مهره ستون فقرات است. این مقاله درمورد حجامت و انواع حجامت و فواید و عوارض حجامت در طب سنتی می باشد، با ما همراه باشید؛ 

 

حجامت و انواع حجامت / فواید و عوارض حجامت در طب سنتی

حجامت و انواع حجامت / فواید و عوارض حجامت در طب سنتی

 

انواع حجامت

حجامت دو نوع است:

1. حجامت خشک

که بدون زخم است و برای افراد مبتلا به روماتیسم و ​​گاهی اوقات سوزش ادرار استفاده می شود. 

2. حجامت مرطوب

حجامت خون با زخم زدن محل حجمامت و خارج کردن خون از ناحیه کنترل شده صورت می گیرد.

حجامت خونین یا آنچه مرطوب نامیده می شود، به این صورت است که پس از برداشتن فنجان در ناحیه ای که خون جمع می شود، یک یا چند زخم، ایجاد می کنند  و زخم ها باید در عمق 1 میلی متر باشند. سپس فنجان را روی منطقه قرار می داده و هوا را دوباره می کشند تا خون بد را از بیرون بکشند. با یک دستمال از پایین به بالا، خون را پاک کرده و اگر خون همچنان ادامه داشته باشد این روند دوباره تکرار می شود تا زمانی که خون متوقف شود، سپس ناحیه را تمیز کرده و آن را می پوشانند.

نکته: در صورتی که فرد باردار یا مبتلا به دیابت باشد، باید احتیاط شود و از روش طب سوزنی استفاده شود و در تمام روش های حجامت باید بهداشت رعایت شود.

 

همچنین بخوانید: نقش حجامت در درمان بیماری ها

 

فواید و عوارض حجامت در طب سنتی

  • اعصاب فرد را تسکین می دهد.
  • حجامت باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و تکثیر سلول های دفاعی بدن می شود.
  • این درمان سیستم انعقادی و ضد انعقادی بدن را تنظیم می کند.
  • حجامت با کاهش غلظت خون تراکم سلولی در مویرگ ها را کاهش داده، اکسیژن رسانی را بهبود می بخشد و بار ریه و قلب را تعدیل می کند.
  • حجامت مواد زائد، مضر و مسموم را از خون خارج کرده و خون را تصویه می کند.
  • حجامت باعث تعدیل فعالیت غدد داخلی بدن می شود. غدد غیرفعال یا کند بدن را فعال کرده و از طرف دیگر فعالیت غدد پرکار را کاهش می دهد؛
  • حجامت از سکته های مغزی و قلبی پیشگیری می کند.

 

حجامت و انواع حجامت / فواید و عوارض حجامت در طب سنتی

حجامت و انواع حجامت / فواید و عوارض حجامت در طب سنتی

 

  • حجامت مانند هیستامین باعث بهبود آلرژی می شود.
  • این درمان باعث افزایش ترشح سروتونین مغز شده و کاهش سروتونین در بروز افسردگی، اختلالات عصبی و رفتاری نقش بسیار مهمی دارد.
  • حجامت ترشح غدد را تنظیم می کند و به تعادل هورمون ها کمک می کند.
  •  گردش خون و حرکت آن را در بدن تحریک می کند. خون بد از بدن خارج می شود و در مدت بسیار کوتاه خون سالم جایگزین آن می شود.
  • از بیماری ها جلوگیری کرده و مصونیت فرد را افزایش می دهد.

مضرات حجامت

در مورد مضرات حجامت، ذکر نشده است که ضرری داشته باشد، مگر اینکه اشتباه انجام شود. ترجیح داده می شود برای افرادی که دچار سرماخوردگی یا افزایش شدید دما هستند، یا شخصی که بسیار گرسنه یا سیر است، انجام نشود و بیماران مبتلا به بیماری کبد باید بسیار مراقب باشند.

بهتر است بیمار پس از حجامت، ماساژ داده و با غذای گرم تغذیه شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی و خالص یک کیلویی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0