topNotif

حساسیت های پوستی در نوزادان

9629 بازدید
13 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

حساسیت های پوستی در نوزادان و درمان آن :

حساسیت در نوزادان می تواند شامل کل بدن و یا نیمه پایین بدن باشد. این حساسیت از شوینده ها، پودر بچه یا لوسیون ها، الیاف پارچه، حوله و حتی لیف، داروها، مواد غذایی و عطری که مادر استفاده می کند و یا بوسیدن، حاصل می شود. عامل اصلی حساسیت در نیمه پایین بدن اسید اوریک موجود در ادرار می باشد. زیرا به دلیل حساس، لطیف و نازک بودن پوست نوزادان، آسیب پذیری بیشتر است، که برای بعضی از مادران بسیار نگران کننده می باشد، اما با بهره گیری آگاهانه از طب سنتی اسلامی می توانید از زیان این مشکلات بکاهید.

هنگامی که کودک در رحم مادر قرار دارد، توسط مایع رحمی مخصوصی احاطه شده است که این مایع نسبتا چرب، موجب نرم ساختن و حفظ پوست جنین در طول نه ماه بارداری در شکم مادر می شود. زمانی که کودک متولد شد، پوست او بسیار به عوامل محیطی حساس بوده و مستعد حساسیت های پوستی است. حفظ سلامت پوست نوزاد، شایع ترین مشکلات برای مادران نوزادان تازه متولد شده است. این وضعیت اغلب سه هفته پس از تولد نوزاد روئیت می ‌شود به هنگامی که هورمون های مادرتغییر می کنند یا یکی از عوامل ذکر شده موجب حساسیت می شود.

برای درمان هر نوع حساسیت که عامل قرمزی، خارش و جوش باشد، در مرحله اول به پزشک مراجعه کرده، اگر مشکل حادی نداشتید، از طریق درمان های خانگی که اول روی بازوی نوزاد امتحان می کنید، آن را درمان کنید. باید بدانید که اول باید وسایل حمام نوزاد را ضد عفونی کنید و لباس ها، حوله و لیف را در آب جوش قرار دهید و بعد از خشک شدن آن ها را با اتو عاری از هر میکروب کنید.

حساسیت های پوستی در نوزادان

حساسیت های پوستی در نوزادان

نسخه ای جهت درمان حساسیت :

برای رفع این مشکل می توانید به اندازه یک قاشق چای خوری سدر و شاهتره را با هم مخلوط کنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید و در حمام بعد از شستن بدن نوزاد، کودک را به شکم روی دست قرار دهید تا بین انگشت شست و اشاره قرار گیرد که مواد داخل چشم نرود و ترکیب را با آب مخلوط کرده و به بدن نوزاد بمالید، بعد از اینکه کاملا بدن نوزاد را شستید و لباس را به آن پوشاندید، خارج از حمام چشم نوزاد را با پنبه یا گاز استریل با چای تازه دم با حرارت مناسب (مقداری از چای را روی دست تست کنید تا مطمئن شوید داغ نیست) بشویید. ضد عفونی کننده است، حتی در موارد جرم های خفیف چشم نوزاد هم می توان از آن استفاده کرد.

بعد از گذشت دو روز استفاده سدر و شاهتره، دو قاشق چایخوری پودر شاهتره و حنا را با ماست شیرین مخلوط کرده و بعد از امتحان روی بازو در صورت نداشتن حساسیت به سرتاسر بدن نوزاد بمالید و مانند قبل عمل کنید.

 

همچنین بخوانید:  بیماری های شایع کودکان و روش های درمان های طبیعی آن ها

 

برای حساسیت در نیمه پایین :

پای کودک را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. اگر با این روش بهبودی حاصل نشد، بچه را از قسمت زیر ناف و ناحیه کلیه با یک پارچه بسته که کلیه ها سرما نخورد و زیر پای نوزاد مشمع قرار دهید و پای نوزاد را با حرارت مستقیم بخاری یا سشوار به طوری که پا را نسوزاند حرارت دهید زیرا گرما سطح پوست را پر خون می کند، در نتیجه باعث تسریع در بهبود حساسیت پوست می شود و پوست را مقاوم می کند و بعد از چند دقیقه پوست را با روغن زیتون بدون بو یا روغن بچه یا گاز وازلین استریل چرب کنید.

با انجام این اقدامات پس از چند بار پوست در برابر اسید اوریک ادرار یا ماده شوینده یا اثرات پوشک مقاوم می شود. برای این گونه حساسیت ها مالیدن عرق کاسنی ولرم موثر بوده و باعث بهبود می شود.

مادران شیرده با دیدن این موارد عرق کاسنی و شاهتره بخورند، خاکشیر را کمی بجوشانید طوری که تلخ نشود و بخورند، آب هندوانه و یا هندوانه کامل را با محتویات داخلی بپزند و بخورند، اثرات آن ها از طریق شیر مادر که نوزاد می خورد، نافع و درمانگر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه شاه تره را با خواص ضدعفونی‌کننده، آنتی هیستامین، ضداسپاسم، کاهنده تپش قلب، معرق، مسهل، مدر، آرام بخش، مقوی معده، درمان و کاهش تب، کاهنده قندخون و فشارخون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0