topNotif

حفظ سلامتی و مراقبت از پاها

1563 بازدید
23 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

نکاتی درباره حفظ سلامتی و مراقبت از پاها

آیا حس می کنید پاهایتان کمی خسته شده اند ؟! همیشه به یاد داشته باشید که آن ها وزن شما را و گاهی اوقات کفش های تنگ و سفت را که مناسب آن ها نیستند تحمل می کنند. پس جای تعجب نیست که واکنش نشان دهند، زمان آن رسیده است که با دستانتان به کمک آن ها بروید.

مشکلی کوچک اما دردناک

میخچه، شاخی شدن پوست، پینه بستن تنها خواندن این واژه ها شما را وادار می کند که بگویید آخ، آنچه در هر سه مورد وجود دارد شاخی شدن پوست، سرانجام پینه و در نهایت که به دردهای شدید می انجامد همه بر اثر پوشیدن مدام کفش های نامناسب و وارد آمدن فشار به یک نقطه است. میخچه اغلب روی انگشتان پا قوس کف پا یا میان انگشتان ایجاد می شود. استفاده از نرم کننده ها و مرطوب کننده ها وضع را بدتر می کند، برای رهایی از شر آن ها خود درمانی نکنید،  ممکن است زخم و در پی آن عفونت ایجاد شود.

به متخصصان پوست، جراح یا ارتوپد مراجعه کنید. آن ها با جراحی میخچه ها را درمان می کنند برای جلوگیری از پیشرفت آن ها کفش راحت بپوشید و پاهایتان، میان انگشتان پا، را با گوشه حوله خشک کنید. گاهی پاهای خسته خود را استراحت دهید اگر هوا خوب بود با جوراب یا صندل راحت در منزل راه بروید.

حفظ سلامتی و مراقبت از پاها

حفظ سلامتی و مراقبت از پاها

اگر ناخن شما در گوشت فرو رفته است به سرعت اقدام کنید

این مشکل اغلب در انگشت شست پا پیش می آید و باعث ورم می شود، در این حالت اطراف ناخن قرمز و دردناک می شود. خیلی سریع به پزشک متخصص ارتوپد یا جراح مراجعه کنید. او ناخن فرو رفته در گوشت را بیرون می آورد، زخم ها را پاکیزه می کند تا ناخن بدون مشکل بعدی رشد کند. اگر مدت زیادی ناخن در گوشت بماند مجبور خواهید شد عمل جراحی سنگینی را تحمل کنید.

 

همچنین بخوانید: درمان میخچه و پینه کف پا

 

آیا می دانستید !؟

پاها این شاهکار حرکتی از 28 استخوان و 33 مفصل تشکیل شده است که با گذشت زمان و مسن تر شدن رو به تغییر شکل می رود. شایع ترین مشکل هالکس والگوس، انحراف شست پا به سوی دیگر انگشتان است که ضمن آن استخوان خارجی شست پا به سمت بیرون بزرگ و باعث می شود شست انگشتان دیگر انحراف یابد و گاهی روی انگشت دوم قرار گیرد.

در صورت بروز چنین حالتی باید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و تنگ خودداری ورزید و از کفش های ویژه دارای جدا کننده شست پا استفاده کنید. هر قدر می توانید با پای برهنه راه بروید انگشت شست پا را به اطراف بچرخانید تا خستگی آن در برود، اگر درد داشتید می توانید به وسیله لیزر درمانی اقدام به معالجه کنید. روش های جراحی نیز در این مورد بسیار موفقیت آمیزند.

نکات کلیدی !

انگشتان پا بدون لاک های خوشرنگ و براق کننده خیلی زیبا به نظر نمی رسند. مراجعه ماهیانه به پزشک ارتوپد کاری تجملاتی نیست این کار برای پیشگیری از مشکلات احتمالی بعدی شما ضرورت فراوان دارد تا بتوانید در تابستان همواره از صندل های زیبا استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل بابونه گاوی را با خواص درمان میگرن، درمان آرتریت روماتوئید، درمان سرطان، مسکن طبیعی، رفع اضطراب و افسردگی، درمان آکنه و جوش صورت، پیشگیری از آسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0