topNotif

حفظ محیط زیست و نقش انسان در حفظ محیط زیست

1938 بازدید
10 آذر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

راه های نگهداری از محیط زیست و حفظ محیط زیست

جلوی به درد نخورها را بگیر!

نامه های به درد نخور که در روز دریافت می شود می توانند انرژی لازم برای گرمایش 250000 خانه را تامین کنند. معمولا ما در مورد نامه های به درد نخور به عنوان خطری برای محیط زیست فکر نمی کنیم، فقط آن ها را مزاحمت به حساب می آوریم ولی اگر شما امسال تمام کاغذهای ناخواسته را صرفه جویی کنید معادل 1/5 تنه درخت را خواهید داشت. این موضوع به همین ترتیب در مورد همسایگانتان هم صادق است و مجموع کل آن به 100 میلیون تنه درخت در سال خواهید رسید.

حفظ محیط زیست

حفظ محیط زیست

آیا می دانید؟

  • آمریکایی ها سالیانه حدود 2 میلیون تن نامه های به درد نخور دریافت می کنند. حدود 44 درصد نامه های دورانداختنی حتی هرگز باز یا خوانده نمی شود.
  • پست کردن نامه های دور انداختنی به خاطر سیاست اداره پست که پست کننده بسته های زیاد امکان استفاده از تخفیف ویژه به دست می آورند رونق گرفته است.
  • اگر فقط صد هزار نفر جلوی نامه های دور ریختنی را بگیرند می توانیم سالیانه 150000 تنه درخت را نجات دهیم. اگر یک میلیون نفر این کار را بکنند خواهیم توانست در استفاده از 5/1 میلیون تنه درخت صرفه جویی کنیم.
  • نامه های دور انداختنی را که تاکنون دریافت کرده اید بازیابی کنید.
  • اگر از نوع کاغذهای روزنامه ای باشد روی بسته روزنامه ها بگذارید. اگر کاغذ از نوع دیگری است بسته دیگری تشکیل دهید. خیلی از مراکز بازیاب کنند هم کاغذهای سفید و هم رنگی را می پذیرند. پاکت ها نیز مادامی که دریچه های پلاستیکی روی آن ها نباشد قابل بازیافت هستند.

 

همچنین بخوانید: بازیافت شیشه ها به روش اصولی و بهداشتی

 

حلقه های پلاستیکی بسته های شش تایی قوطی ها را ببرید.

حلقه های پلاستیکی که در بسته های شش تایی قوطی های آبجو و نوشابه، روغن موتور و غیره را به هم متصل می کنند مبدل به خطراتی برای پرندگان و سایر آبزیان در اقیانوس ها گشته اند. چگونه این ها وارد آب می شوند؟ توسط اشخاص بی دقتی که حمام آفتاب می گیرند در ساحل جا گذاشته شده و به کمک امواج از ساحل به اقیانوس کشیده می شوند. یا این که همراه خروارها زباله در آبراهه ها ریخته شده و به تدریج راه خود را به اقیانوس ها باز می کنند و یا از محل های دفن زباله نزدیک دریاها توسط آب یا باد وارد اقیانوس های می شوند. وقتی که روی آب شناور باشند برای حیات آبزیان خطرناک هستند.

آیا می دانید که

این رینگ ها زیر آب غیر قابل رویت هستند. پس حیوانات آبی نمی توانند از آن ها اجتناب کنند. چلچله دریایی و غازها گاه حلقه ای از رینگ ها در گردن آن ها و حلقه ای دیگر از آن دور شیئی ثابت گیر می کند. نتیجه آن خفگی است. پلیکان ها با شیرجه رفتن در آب ماهی می گیرند. گاها یکی از آن ها مستقیما داخل یکی از حلقه های این رینگ ها شیرجه می رود و حلقه ای دور منقارش می پیچد و او قادر به باز کردن دهانش نمی شود و نهایتا از گرسنگی می میرد.

کارهایی که باید انجام داد.
  • قبل از به دور انداختن رینگ بسته های شش تایی هر یک از حلقه ها را با قیچی ببرید. وقتی کنار دریا هستید هر رینگی را که دیدید برداشته و با خود ببرید. حلقه ها را قبل از دور انداختن بریده و بشکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ اکالیپتوس را با خواص تب بر، ضد تنگی نفس و درمان آسم های ساده، مفید برای گرفتگی حنجره، ضد سرفه، قابض، ضد عفونی کننده، رفع درد لثه و دندان، درمان التهاب مهبل، درمان زخم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0