حمام بخار و درمان بی خوابی

2194 بازدید
24 آذر 96
سمانه
,

در این مقاله با حمام بخار و درمان بی خوابی آشنا خواهیم شد

حمام بخار و سوناها و استفاده از روغن های گیاهی روش دیگری برای داشتن خواب راحت، عمیق و آسان هست که در این مطلب آنها را به شما معرفی می کنم.

حمام بخار، درمانی است که بدن را تصفیه کرده و به آرامش آن کمک می کند، پوست را تحریک می کند تا تعریق انجام شود و بدن پاک شود، با کمک این روش شما احساس خوبی پیدا کرده و آرامش را تجربه می کنید، حمام بخار روش خوبی برای مبارزه با استرس و کم کردن فشار عصبی است و به شما کمک می کند بدون هیچ مشکلی بخوابید، تاریخچه حمام بخار به امپراتوری رم باستان و جهان عرب می رسد، در هر دو فرهنگ حمام گرم جایی برای کسب آرامش و ملاقات های اجتماعی بوده است.

امروزه از حمام بخار برای رهایی از فشارهای روزمره و بهبود سلامتی فیزیکی و ذهنی استفاده می شود که چندین نوع دارد : حمام بخار ترکی، سونای خشک و حمام فنلاندی می باشند.

 

حمام بخار و درمان بی خوابی

حمام بخار و درمان بی خوابی

 

حمام بخار ترکی :

نام آن از منشا پیدایش آن یعنی ترکیه گرفته شده است، این نوع حمام شامل یک سری اتاق های گرم و مرطوب با درجه حرارت متغیر بین 113 درجه فارنهایت (45 درجه سانتی گراد) تا 158 درجه فارنهایت (70 درجه سانتی گراد) است، حرارت در این حمام بر اثر جریان آب داغ در لوله ها و رادیاتورهای روی دیوار تولید می شود، رطوبت در حدی است که عرق شما تبخیر نمی شود، به این ترتیب بدن سرد نمی شود و مرتب عرق می کند.

سونای خشک :

درجه حرارت داخل سونا عموما 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتی گراد) است اما می تواند بالاتر از 203 درجه فارنهایت (95 درجه سانتی گراد) هم باشد، این امر به میزان تحمل شما بستگی دارد، در سونا شما روی نیمکت هایی چوبی دراز می کشید و هرچه بالاتر باشید هوا گرم تر است، استفاده از این حمام نباید از هشت دقیقه بیشتر شود و باید به صورت متناوب با فواصل 10 دقیقه ای انجام شود، از آنجایی که حرارت در مقایسه با حمام ترکی خشک است عرق روی پوست شما خشک می شود و احساس خوشایندی پیدا می کنید.

 

همچنین بخوانید:  فواید بخار درمانی برای سلامتی

 

حمام فنلاندی :

بخار در این نوع حمام با ریختن آب حاوی روغن های نعنا یا اکالیپتوس روی صفحه های مشبک گرم ایجاد می شود، این حمام بخار اتاقی در بسته است که حرارت آن می تواند به 113 درجه فارنهایت (45 درجه سانتی گراد) برسد، این نوع حمام سیستم تنفسی شما را تصفیه می کند و فشار را از بین می برد، برای افرادی که از خستگی و استرس رنج می برند مفید است، توصیه می شود قبل از انجام حمام فنلاندی با پزشک خود مشورت کنید.

توجه داشته باشید می توانید در اتاق خود دستگاه بخور به همراه چند قطره عصاره معطر به اتاق رطوبت می دهد و مانع احتقان می شود و به خواب شما نیز کمک می کند.

فراموش نکنید !

افراد مبتلا به عفونت حاد، فشارخون بالا، نارسایی کبدی یا کلیوی، کم کاری غده تیروئید، التهاب رگ های خونی (واریس، فلبوتروموز) یا آرتروسلکروزیس (تصلب شرایین یا همان سرخ رگ ها) نباید از حمام بخار استفاده کنند، در صورت تمایل باید با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب صندل سفید را با خواص تقویت و سلامت معده و دستگاه گوارش، درمان آکنه و جوش صورت، پاک سازی و سم زدایی کلیه ها، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، سرفه، آنفلوآنزا و اوریون، کاهش فشار خون بالا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0