topNotif

خرما میوه ای کامل و مقوی

2276 بازدید
07 بهمن 96
سمانه

درباره خرما میوه ای کامل و مقوی بدانیم !

درخت خرما درختی است مرتفع و زیبا که ارتفاع آن تا 25 متر می‌رسد، تنه بدون انشعاب و استوانه‌ای و سطح خشن آن بقایای برگ‌های افتاده قدیمی آن است. تمام طول ساقه بدون برگ بوده و فقط قسمت‌های انتهایی دارای برگ می‌باشند. برگ‌ها بزرگ و پرمانند هستند و طول آنها به 6 متر می‌رسد. طول تاج درخت تا 12 متر است. برگ‌ها ابتدا به صورت پهنک کامل می‌باشند که به مرور زمان بریدگی‌های زیادی در آنها ایجاد می‌شود و به صورت قطعات شانه ای در می‌آیند.

انواعی از خرماهای موجود در ایران :

مهتری، سلانی، نوقدیم، کلک سرخ، نوعروس، زامردان، شهمران، پنجه عروس، بگشی، شاهانی، زردلار، گفتار، لولو، کبکاب، کشت، نلسو، شکری، زرک، آلومهتری، خضراوی، برهی، چشم گاوی، خلاص، فرد، هلو، مرزبان، کلوته، مضافتی، آزاد، حضاب، خشتی و زاهدی انواع خرماهای موجود در ایران هستند.

خرما میوه ای کامل و مقوی

خرما میوه ای کامل و مقوی

داروشناختی و اثرات مهم خرما :

خرما به تنهایی یا به همراه لبنیات و یا گردو و بادام، برای فعالیت‌های سنگین، روزه گرفتن، خستگی مفرط و فعالیت های فکری که احتیاج به انرژی زیاد دارند، بسیار مفید است. فیبر یا الیاف خرما می‌تواند به کاهش چربی کمک کند، به علت داشتن قند، موسیلاژ و مواد پکتیکی، نرم کننده سینه و ضدسرفه است. خرما همچنین قوای جنسی را افزایش می دهد. آهن موجود در خرما برای جبران کم خونی مفید است. ترکیبات مهم آن، از جمله منیزیم، دارای اثرات ضدسرطانی می‌باشند. میزان قابل توجه فسفر خرما در فعالیت‌های فکری بسیار موثر است.

خرما همچنین اسید بیش از حد معده را خنثی می‌کند. با توجه به مصرف بسیار زیاد و طولانی خرما در دنیا، تجربیات زیادی از خواص خرما در فرهنگ‌های ملل مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها در سالهای اخیر از نظر علمی تایید شده‌اند. مواردی از آثار تجربی گزارش شده خرما در فرهنگ‌های عامیانه جهان به شرح زیر می‌باشد :

خوردن خرما به تنهایی یا با شیر باعث ایجاد خواب راحت می‌شود. خرما قوای بینایی و شنوایی را تقویت می‌کند. دارای خاصیت ضد میکروب و قارچ بوده و قوای بدن را در برابر امراض افزایش می‌دهد. باعث افزایش شیرمادران و همچنین آرامش در دوران بارداری می‌شود. هضم کننده غذا و مقوی معده است. موجب رفع عطش، ضداسهال و پاک کننده اخلاط سینه است.

 

همچنین بخوانید:   فواید و خواص خرما برای سلامتی

 

مهمترین اثرات گزارش‌شده :

ضد کم‌خونی، ضدسرطان‌های روده بزرگ، کبد، دهان، طحال، معده، گلو، رحم و واژن، ضد قارچ کاندیدا، ضد یبوست، ضد سرفه، ضد اسهال، ضدتب، درمان آنفولانزا، رفع سردرد، ضدمیکروب، بهبود همورئید، محافظ کبد، ضد التهاب، افزایش دهنده قوای جنسی، ادرارآور، خلط‌آور، بهبود درد معده، رفع تشنگی، رفع تهوع و استفراغ و دارای خاصیت استروژنی است.

ابن سینا در کتاب قانون راجع به خرما چنین گفته است : خرما دارای طبیعت گرم و تر است و گرمی بیشتر از تری است. آب پشت را زیاد کند (افزایش دهنده قوای جنسی) و باید بعد از خوردن خرما سکنجبین ساده بنوشند.

در بعضی کشورها خرما به همراه شیر و دارچین جهت افزایش میل جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مناسب‌ترین خوراکی ها در دوران بارداری و شیردهی خرماست، خرما در این دوران، غیر از خواص خوب غذایی و تامین املاح و ویتامین‌ها خواص و اثرات درمانی مناسبی برای مادران به همراه دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکر سرخ را یا خواص ضد نفخ و ملین، درمان سرماخوردگی، درمان کم خونی، پیشگیری از پیری زودرس، جوانسازی پوست، تنظیم فشارخون، درمان عفونت های رحم، کمک به کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0