topNotif

خشکی رحم و درمان های گیاهی آن

9549 بازدید
07 بهمن 96
شقایق
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

در این مقاله در مورد، خشکی رحم و درمان های گیاهی آن می خوانیم

خشکـی واژن در دوره یائسگی ارتباط مستقیم با کمبود ترشح هورمون های بدن دارد، جداره واژن دارای غددی است که در اثر ترشح هورمون ها تحریک می شود و باعث ترشح مایع می شود. هنگامی که سطح استروژن بعد از یائسگی کاهش می یابد، جدار نازک و خشک می شود، دهانه رحم دیگر ترشحات مخصوص قبل از یائسگی را ندارد و لذا مقاربت دردناک می شود.

علل خشکی واژن !

آنوره، سندروم شوگرون (در اثر اختلال عملکرد غدد داخلی که از علایم آن خشکی دهان و چشم است)، یائسگی، فعالیت جنسی کم و کاهش سطح استروژن از علل خشکی واژن هستند.

 

خشکی رحم و درمان های گیاهی آن

خشکی رحم و درمان های گیاهی آن

 

مضرات !

شستشو با صابون های عطری یا رنگی، استفاده از کاغذ توالت معطر یا رنگی، استعمال سیگار، آبرون صغیر، استفاده از پماد روغنی (وازلین، کره کاکائو و…)، مصرف خانواده کلم، سبوس گندم، شلغم، کمبود (ویتامین ب 6 یا کلسیم)، قند – شکر، آلبالو، گیلاس، تاموکسی فن، ورزش شدید یا خسته کننده از مضرات خشکی رحم هستند.

درمان های خوراکی بیماری

منابع ویتامین های آ، ای، فسفر، کپسول امگا 3 و 6 روزی 1 عدد صبح ها مصرف شود، منابع استروژن طبیعی مصرف شوند. سویا، روغن سویا، شیر سویا، شربت بنفشه، شیره شیرین بیان، ماءالشعیر، شوید، شربت گل نیلوفر با عسل به همراه گلاب و شیر مصرف شود. روزی دو و نیم گرم میخک آسیاب شده هر روز در کپسول خالی پر کنید و پس از قاعدگی از آن میل کنید. ترخون، آب هویج، عرق رازیانه، آبغوره، مرکبات، کیوی، سیب قرمز، نسکافه، عرق زیره را روزی 2 استکان مصرف شود، روغن تخم کتان، روغن مریم گلی روزی دو لیوان مصرف شود، عسل، زرده تخم، فیبر ها، کباب سینه و شنبلیله همگی نافع هستند.

 

همچنین بخوانید:  سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان

 

درمان های موضعی بیماری

قدومه و تخم خربزه آسیاب شده را با لعاب آن ها بشویید و استفاده کنید. ویتامین ای را سوزن بزنید و با فشار دست ویتامین آن را خارج کرده و در رحم استفاده نمایید. می توانید با ژل آلوئه ورا (صبر زرد) خود را مالش دهید. استفاده از کرم استروژن، داشتن فعالیت جنسی مرتب، مالش با روغن بنفشه، مالش خود با روغن کدو تنبل و پیه مرغ که با هم مخلوط شده باشند نیز مفید است.

از صابون هایی با پ هاش (pH) متعال یعنی پ هاش 7 استفاده کنید، مالش دیواره رحم با روغن کرچک نیز مفید است. مخلوطی از تخم مرغ و لعاب دانه به درست کرده و با آن خود را مالش دهید مفید است. استفاده از انگشتر اوپال آتشی، انگشتر عقیق آتشی نیز نافع است. می توانید با روغن کدو تنبل به تنهایی، خود را ماساژ دهید. کمی زعفران و 500  سی سی روغن کنجد و 100 سی سی روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و بگذارید 5 روز خیس بخورند سپس از صافی رد کرده و با کمک پنبه ای خود را ماساژ دهید.

جوشانده ای از اقحوان صغیر تهیه کنید به این صورت که یک مشت از اقحوان صغیر را در 2 لیوان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و 2 ساعت بگذارید دم بکشد سپس آن را صاف کرده و لگن را تا نیمه پر از آب ولرم کرده و جوشانده را اضافه کرده و در آن بنشینید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون درمان کیست و فیبروم رحم زنان را با خواص درمان انواع ناراحتی های خانم ها، اختلالات هورمونی، درمان کیست و فیبروم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0