خصوصیات ظاهری نوزاد تازه متولد شده

3376 بازدید
29 شهریور 97
سمانه
,
خصوصیات ظاهری نوزاد تازه متولد شده

خصوصیات ظاهری نوزاد تازه متولد شده

خصوصیات ظاهری نوزاد تازه متولد شده چیست ؟!

بعضی از مادران که پس از زایمان در رویای دیدن فرزندی زیبارو هستند ناگهان پس از مشاهده لکه ای قرمز رنگ بر روی صورت او دچار یاس گشته و تصور می کنند که کودک تا پایان عمر همان طور باقی خواهد ماند. گاه مشاهده فرم سر نوزاد که در لحظه تولد ممکن است بزرگ و بسیار غیر طبیعی (حتی به شکل گلابی) باشد، همچنین چشم هایی که به شدت پف کرده، دست های کبود رنگ، پر مو بودن بدن نوزاد، لکه کبود متمایل به آبی بر روی نشیمنگاه و مواردی از این قبیل ممکن است که سبب نگرانی پدر و مادر شود ولی واقعیت این است که نوزاد در اولین ساعات پس از تولد و نیز در اولین هفته حیات خود با آنچه 20 روز بعد خواهد بود تفاوت بسیاری دارد، وجود هر یک از حالات فوق دلیلی بر زشتی نوزاد و یا نگرانی های دیگر نخواهد بود.

❊ لکه قرمز رنگ، پس از چند روز یا حداکثر چند هفته ناپدید خواهند شد و علت آن فشار وارده در هنگام زایمان است.

❊ لکه های کبود رنگ روی بدن، ناشی از انباشته شدن سلول های رنگی تیره در زیر پوست نوزاد است که به تنهایی رفع می گردد.

❊ آب دانک و یا حالت تاول شکل لب فوقانی، ممکن است که در لب فوقانی نوزاد پس از چند بار مکیدن پستان مادر، تاولی نسبتا بزرگ و یا چند تاول کوچک ظاهر گردد که این معضل هم در مدت زمان کوتاهی خود به خود از بین خواهد رفت.

❊ تغییر رنگ پوست بدن نوزاد، دست ها و یا پاهای نوزاد ممکن است در اثر ماندن در یک حالت برای مدت طولانی کبود رنگ شود. این مورد با چند بار حرکت دادن کودک از بین خواهد رفت.

❊ لکه قرمز متمایل به زرد، این لکه ها که معمولا قرمز رنگ می باشند به علت عملکرد ناقص پوست و منفذهای آن پدیدار می شوند. نیازی به درمان خاص نداشته و عفونی نیستند و طی مدت 10 روز از بین خواهند رفت.

 

همچنین بخوانید: نسخه های گیاهی زیاد کننده شیر مادران

 

❊ وجود نقطه های سفید رنگ بر روی بینی، این نقطه های بسیار ریز و گاه فراوان که بیشتر بر روی بینی و اطراف آن دیده می شوند ظرف مدت چند روز از بین خواهند رفت.

❊ پوسته پوسته شدن دست ها و یا پاها، در عرض 10 روز به خودی خود از بین خواهند رفت.

❊ تورم سینه ها، در برخی از نوزادان دختر یا پسر در نخستین روزهای پس از تولد سینه ها به علت ورود هورمون مادر به خون ممکن است متورم شوند. حتی در صورت مشاهده ترشح شیر از سینه های نوزاد به هیچ وجه به آن ها دست نزنید زیرا فشار دادن آن ها ممکن است موجب بروز عفونت این نواحی شود.

❊ تورم و تغییر رنگ آلت تناسلی، ممکن است که این قسمت از بدن نوزاد متورم و یا قرمز رنگ باشد علت آن نیز ورود هورمون های مادر به خون نوزاد است که حداکثر طی سه هفته رفع خواهد شد.

❊ ترشح مهبل، این ترشحات که ممکن است سفید رنگ و یا قرمز باشند در اولین هفته حیات برخی از نوزادان به چشم می خورد که خود به خود از بین می رود و ناشی از ورود هورمون های مادر به خون نوزاد است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شیر افزا را با خواص زیاد کننده شیر مادران، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0