خطر ابتلا به سرطان با مصرف 6 ماده خوراکی

1489 بازدید
23 بهمن 97
بهاره
,

خطر ابتلا به سرطان با مصرف 6 ماده خوراکی

وقتی تغییرات سلولی باعث رشد و تقسیم سلول های کنترل نشده در بدن می شود، به این حالت در اصطلاح سرطان گفته می شود. برخی از سرطان ها به سرعت باعث رشد سلول می شوند، در حالی که بعضی از آن ها به تدریج تغییر می کنند. سرطان همچنین به عنوان یک تومور (توده) رشد می کند. امروزه در جهان، این بیماری روز به روز در حال افزایش است. اگر چه به گفته محققان، علت سرطان ناشناخته است اما، آن ها تاکید دارند که شیوه زندگی و نوع تغذیه، بر این بیماری به ویژه افرادی که سابقه خانوادگی سرطان را دارند، تاثیر گذار است و در این مقاله به چگونگی خطر ابتلا به سرطان با مصرف 6 ماده خوراکی، می پردازیم.

 

خطر ابتلا به سرطان با مصرف 6 ماده خوراکی

خطر ابتلا به سرطان با مصرف 6 ماده خوراکی

 

خطر ابتلا به سرطان با مصرف 6 ماده خوراکی

الکل

با توجه به مصرف بالای الکل، خطر بیماری های مرگبار مانند دیابت، چاقی و سرطان وجود دارد. نوشیدن الکل توسط افرادی که تنها دو ژن سرطانی به صورت ارثی در بدن خود دارند، خطر ابتلا به سرطان، در آن ها را افزایش می دهد. امروزه بر اساس یک تحقیق مشخص شد که، میزان سرطان سینه در زنانی که الکل مصرف می کنند، 30 درصد افزایش یافته است.

گوشت قرمز

با این حال که گوشت قرمز وسوسه انگیزنر از گوشت سفید به نظر می رسد اما، با مصرف کمتر آن، به مبارزه با برخی از انواع سرطان کمک می کند. با توجه به مطالعات مختلف، مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان را حدود 10 درصد افزایش می دهد. به هر حال، گوشت قرمز حاوی اسید لینولئیک استو اما، مصرف روزانه و مکرر آن خطرناک است و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. همچنین، سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان های سینه، روده بزرگ و پروستات می شود. پزشکان توصیه می کنند که، در هفته بیش از 300 گرم گوشت قرمز مصرف نکنید.

قند مصنوعی

مصرف قند و شکر مضر است و اکثر افراد جامعه می دانند که، مصرف بیش از حد آن خطر ابتلا به دیابت و چاقی را افزایش می دهد. اما، از مضرات شیرین کننده های مصنوعی هم اطلاع دارید؟ شیرین کننده های مصنوعی طعمی مانند قند را دارند، اما شکی نیست که آن ها یک نوع شیمیایی بوده و کمتر از یک سم شیرین نیستند. به گفته محققان دانشگاه اوهایو، ممکن است به علت شیرین کننده های مصنوعی، سردرد، کمبود حافظه، سرگیجه ناگهانی رخ دهد و خطر ابتلا به سرطان افزایش یابد.

 

همچنین بخوانید:  4 خوراکی ضد سرطان که از رشد سرطان جلوگیری می کنند را بشناسید

 

آرد سفید فرآوری شده

آرد سفید برای سلامتی بدن خوب نیست، زیرا به دلیل فرآوری شدن آرد سفید، حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده می شود. چربی اشباع شده با سرطان رابطه مستقیم دارد. همچنین، در اثر فرآوری شدن گازهای شیمیایی بیشتری در بدن بوجود می آید که مضر است. برنج سفید نیز در لیست غذاهای ناسالم قرار دارد، زیرا مقدار قند آن در مقایسه با برنج قهوه بسیار زیاد است. افرادی که اولین علائم سرطان را می بینند و یا سرطان به صورت ارثی در خانواده آن ها وجود دارد، باید از مصرف آن اجتناب کنند.

دونات ها و شیرینی ها

دونات ها و شیرینی ها بسیار لذیذ هستند اما، آن ها می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهمد. دونات از آرد سفید، قند و روغن هیدروژنه تولید می شود و مقدار شکر موجود در آن بر مقدار انسولین بدن، رشد و تقسیم سلول های سرطانی، به خصوص سرطان پانکراس (لوزالمعده)، تاثیر دارند. به همین دلیل بهتر است برای پیشگیری از سرطان از مصرف این ماده غذایی بپرهیزید.

انواع سوسیس، کالباس و غذاهای فرآوری شد

کالباس ها و سوسیس ها دارای مقدار زیادی نمک و مواد شیمیائی هستند. همچنین، حاوی نیترات سدیم است که با مصرف بی رویه باعث سرطان می شود. براساس یک مطالعه، 43 درصد میزان مرگ و میر در افرادی که مرتبا این مواد غذایی را مصرف می کنند نسبت به افراد دیگر، افزایش یافته است. همچنین، مشخص شد، استفاده مکرر از سوسیس و کالباس، خطر ابتلا به سرطان را در افرادی که سابقه خانوادگی این بیماری را داشته اند، تا 50 درصد افزایش داده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قره قاط را با خواص درمان دیابت و فشار خون بالا، درمان سندروم قاعدگی، رفع پیری چشم، سهولت دفع و کمک به بیماران مبتلا به بواسیر، پیشگیری از سرطان و آلزایمر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی را از فروشگاه عطارک تهیه نمایید. 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0